Ewolucja polskojęzycznej edycji magazynu National Geographic w latach 1999-2014

master
dc.abstract.enThis study treats about evolution of polish edition of National Geographic magazine in years 1999-2014. It describes shortly how National Geographic Company developed in USA and how american version of magazine changed through 125 years of its history. Then study is concentrated on polish edition of magazine and its place on the polish publishing market. It raise the subjects such as tabloidisation, commercialisation and crisis of a paper press. It tries to show how this and other tendencies infulenced magazine and tries to show how it changed in years 1999-2014.The objects of analysis were four volumes of magazine: 2000, 2005, 2007 and 2014.pl
dc.abstract.plPraca dotyczy polskojęzycznej edycji czasopisma National Geographic. Opisuje krótką historię Towarzystwa National Geographic w USA i pierwotnej amerykańskiej wersji. Następnie skupia się na polskiej edycji i jej miejscu na polskim rynku wydawniczym. Skupia się na takich tendencjach, jak tabloidyzacja i komercjalizacja mediów oraz spadek czytelnictwa w Polsce. Bada wpływ tych, oraz innych czynników na ewolucję, jaką przeszło czasopismo w latach 1999-2014. Badaniu zostały poddane czasopisma z roku 2000, 2005, 2007 oraz 2014.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSasińska-Klas, Teresa - 131806 pl
dc.contributor.authorSadomski, Krzysztofpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSasińska-Klas, Teresa - 131806 pl
dc.contributor.reviewerNowosad, Andrzej - 180298 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T15:52:09Z
dc.date.available2020-07-26T15:52:09Z
dc.date.submitted2015-10-12pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-98886-115990pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/206174
dc.languagepolpl
dc.subject.entabloidisation, commercialization, language, influential magazinepl
dc.subject.pltabloidyzacja, czytelnictwo, komercjalizacja, język, magazyn opiniotwórczy,pl
dc.titleEwolucja polskojęzycznej edycji magazynu National Geographic w latach 1999-2014pl
dc.title.alternativeEvolution of polish edition of National Geographic Magazine in years 1999-2014pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This study treats about evolution of polish edition of National Geographic magazine in years 1999-2014. It describes shortly how National Geographic Company developed in USA and how american version of magazine changed through 125 years of its history. Then study is concentrated on polish edition of magazine and its place on the polish publishing market. It raise the subjects such as tabloidisation, commercialisation and crisis of a paper press. It tries to show how this and other tendencies infulenced magazine and tries to show how it changed in years 1999-2014.The objects of analysis were four volumes of magazine: 2000, 2005, 2007 and 2014.
dc.abstract.plpl
Praca dotyczy polskojęzycznej edycji czasopisma National Geographic. Opisuje krótką historię Towarzystwa National Geographic w USA i pierwotnej amerykańskiej wersji. Następnie skupia się na polskiej edycji i jej miejscu na polskim rynku wydawniczym. Skupia się na takich tendencjach, jak tabloidyzacja i komercjalizacja mediów oraz spadek czytelnictwa w Polsce. Bada wpływ tych, oraz innych czynników na ewolucję, jaką przeszło czasopismo w latach 1999-2014. Badaniu zostały poddane czasopisma z roku 2000, 2005, 2007 oraz 2014.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sasińska-Klas, Teresa - 131806
dc.contributor.authorpl
Sadomski, Krzysztof
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Sasińska-Klas, Teresa - 131806
dc.contributor.reviewerpl
Nowosad, Andrzej - 180298
dc.date.accessioned
2020-07-26T15:52:09Z
dc.date.available
2020-07-26T15:52:09Z
dc.date.submittedpl
2015-10-12
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-98886-115990
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/206174
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
tabloidisation, commercialization, language, influential magazine
dc.subject.plpl
tabloidyzacja, czytelnictwo, komercjalizacja, język, magazyn opiniotwórczy,
dc.titlepl
Ewolucja polskojęzycznej edycji magazynu National Geographic w latach 1999-2014
dc.title.alternativepl
Evolution of polish edition of National Geographic Magazine in years 1999-2014
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
18
Views per month
Views per city
Warsaw
3
Wroclaw
3
Dublin
2
Chandler
1
Golaczow
1
Opole
1
Poznan
1

No access

No Thumbnail Available