Kształtowanie kompetencji pracowników w międzynarodowych firmach informatycznych na przykładzie firmy NOKIA

master
dc.abstract.enIn today's world, a highly competitive workforce, acquiring new skills and fitting into a development path is more desirable than having a wide variety of qualifications. The paper shows the characteristics of multinational companies and aspects related to competence development. Within the selected research aspect, it investigated how the choice of path influenced the development or disappearance of skills relative to the beginning of a career in the company. Questionnaires of a selected group of people and observations of their work were used for this purpose. Thanks to the research, it was possible to identify the strengths and weaknesses of the participants in the study and the change in the level of competence over the course of their employment. The results of the work can form the basis for the development of the competence model expected in the telecommunications industry.pl
dc.abstract.plW obecnym świecie dużej rywalizacji pracowników, nabywanie nowych umiejętności i dopasowywanie się do ścieżki rozwoju jest bardziej pożądane, niż posiadanie szerokiego spektrum różnych kwalifikacji. Praca ta ukazuje charakterystykę firm międzynarodowych oraz aspekty związane z rozwojem kompetencji. W ramach wybranego aspektu badawczego, zbadano jak wybór ścieżki wpłynął na rozwój lub zanik umiejętności względem początku kariery w firmie. Wykorzystano do tego ankietyzację wybranej grupy osób oraz obserwację ich pracy. Dzięki badaniom udało się zidentyfikować mocne i słabe strony uczestników badania oraz zmianę poziomu kompetencji w czasie zatrudnienia. Wyniki pracy mogą stanowić podstawę do opracowania modelu kompetencji oczekiwanego w branży telekomunikacyjnej.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.contributor.authorKuzia, Aleksandra - USOS308199 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.date.accessioned2024-10-22T23:05:42Z
dc.date.available2024-10-22T23:05:42Z
dc.date.submitted2024-10-22pl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-164120-308199pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/454559
dc.languagepolpl
dc.subject.enCompetencies - Corporations - Employees - Training - Development pathwaypl
dc.subject.plKompetencje - Korporacje - Pracownicy - Szkolenie - Ścieżka rozwojupl
dc.titleKształtowanie kompetencji pracowników w międzynarodowych firmach informatycznych na przykładzie firmy NOKIApl
dc.title.alternativeShaping employee competencies in multinational IT companies on the example of Nokiapl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In today's world, a highly competitive workforce, acquiring new skills and fitting into a development path is more desirable than having a wide variety of qualifications. The paper shows the characteristics of multinational companies and aspects related to competence development. Within the selected research aspect, it investigated how the choice of path influenced the development or disappearance of skills relative to the beginning of a career in the company. Questionnaires of a selected group of people and observations of their work were used for this purpose. Thanks to the research, it was possible to identify the strengths and weaknesses of the participants in the study and the change in the level of competence over the course of their employment. The results of the work can form the basis for the development of the competence model expected in the telecommunications industry.
dc.abstract.plpl
W obecnym świecie dużej rywalizacji pracowników, nabywanie nowych umiejętności i dopasowywanie się do ścieżki rozwoju jest bardziej pożądane, niż posiadanie szerokiego spektrum różnych kwalifikacji. Praca ta ukazuje charakterystykę firm międzynarodowych oraz aspekty związane z rozwojem kompetencji. W ramach wybranego aspektu badawczego, zbadano jak wybór ścieżki wpłynął na rozwój lub zanik umiejętności względem początku kariery w firmie. Wykorzystano do tego ankietyzację wybranej grupy osób oraz obserwację ich pracy. Dzięki badaniom udało się zidentyfikować mocne i słabe strony uczestników badania oraz zmianę poziomu kompetencji w czasie zatrudnienia. Wyniki pracy mogą stanowić podstawę do opracowania modelu kompetencji oczekiwanego w branży telekomunikacyjnej.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.contributor.authorpl
Kuzia, Aleksandra - USOS308199
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.date.accessioned
2024-10-22T23:05:42Z
dc.date.available
2024-10-22T23:05:42Z
dc.date.submittedpl
2024-10-22
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-164120-308199
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/454559
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Competencies - Corporations - Employees - Training - Development pathway
dc.subject.plpl
Kompetencje - Korporacje - Pracownicy - Szkolenie - Ścieżka rozwoju
dc.titlepl
Kształtowanie kompetencji pracowników w międzynarodowych firmach informatycznych na przykładzie firmy NOKIA
dc.title.alternativepl
Shaping employee competencies in multinational IT companies on the example of Nokia
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
5
Views per month
Views per city
Wroclaw
2
Krakow
1
Skierniewice
1

No access

No Thumbnail Available
Collections