Formy aktywnej mediacji w bibliotece

master
dc.abstract.enThis thesis describes the application of the forms of active mediation in libraries. The overall image that emerges from the literature is negative. It is suggested that this field is unappreciated and not well established. The applied forms of promotion in libraries with two divisions: local and academic have been studied, also in accordance to post size. Research discusses case study of one the biggest city in Poland, but the conclusions can be generalized. Based on the conducted research a theoretical model of mediation was made up, which could be used with the aim of acquiring the highest level of satisfaction among its users. The paper finally explores which forms of promotion applied by the libraries are most effective. The thesis shows the best theoretic active forms of mediation models in libraries as well as essential characteristics of a good librarian.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska opisuje formy aktywnego pośrednictwa w nowoczesnych bibliotekach. Ogólny obraz bibliotek jaki wyłania się z literatury jest raczej negatywny. Sugeruje to, że pole mediacji nie zostało w pełni rozpoznane. Sprawdzono formy promocji stosowanych w bibliotekach z podziałem na: biblioteki miejskie i akademickie, oraz według wielkości placówek. Badania opisano na podstawie studium przypadku jednego z największych miast w Polsce, jednak wnioski można uogólnić. Na podstawie dokonanych badań przedstawiono najlepsze metody zastosowania w celu satysfakcji możliwie największej liczby użytkowników biblioteki. Praca pokazuje które z form promocji stosowane przez biblioteki odnoszą najlepszy skutek, a także teoretycznie najlepsze formy aktywnej mediacji, możliwe do zastosowania, jak również pożądane cechy dobrego bibliotekarza-pośrednika.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorGruca, Anna - 128185 pl
dc.contributor.authorBobrek, Martapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGruca, Anna - 128185 pl
dc.contributor.reviewerKorycińska, Paloma - 129158 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T01:03:19Z
dc.date.available2020-07-25T01:03:19Z
dc.date.submitted2014-06-18pl
dc.fieldofstudyinformacja naukowa i bibliotekoznawstwopl
dc.identifier.apddiploma-87383-152450pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/195942
dc.languagepolpl
dc.subject.enMEDIATION, PROMOTION, LIBRARY, LIBRARIES IN ŁÓDŹpl
dc.subject.plMEDIACJA, PROMOCJA, BIBLIOTEKA, BIBLIOTEKI ŁÓDZKIEpl
dc.titleFormy aktywnej mediacji w bibliotecepl
dc.title.alternativeThe active forms of mediation in the librarypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis describes the application of the forms of active mediation in libraries. The overall image that emerges from the literature is negative. It is suggested that this field is unappreciated and not well established. The applied forms of promotion in libraries with two divisions: local and academic have been studied, also in accordance to post size. Research discusses case study of one the biggest city in Poland, but the conclusions can be generalized. Based on the conducted research a theoretical model of mediation was made up, which could be used with the aim of acquiring the highest level of satisfaction among its users. The paper finally explores which forms of promotion applied by the libraries are most effective. The thesis shows the best theoretic active forms of mediation models in libraries as well as essential characteristics of a good librarian.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca magisterska opisuje formy aktywnego pośrednictwa w nowoczesnych bibliotekach. Ogólny obraz bibliotek jaki wyłania się z literatury jest raczej negatywny. Sugeruje to, że pole mediacji nie zostało w pełni rozpoznane. Sprawdzono formy promocji stosowanych w bibliotekach z podziałem na: biblioteki miejskie i akademickie, oraz według wielkości placówek. Badania opisano na podstawie studium przypadku jednego z największych miast w Polsce, jednak wnioski można uogólnić. Na podstawie dokonanych badań przedstawiono najlepsze metody zastosowania w celu satysfakcji możliwie największej liczby użytkowników biblioteki. Praca pokazuje które z form promocji stosowane przez biblioteki odnoszą najlepszy skutek, a także teoretycznie najlepsze formy aktywnej mediacji, możliwe do zastosowania, jak również pożądane cechy dobrego bibliotekarza-pośrednika.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Gruca, Anna - 128185
dc.contributor.authorpl
Bobrek, Marta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Gruca, Anna - 128185
dc.contributor.reviewerpl
Korycińska, Paloma - 129158
dc.date.accessioned
2020-07-25T01:03:19Z
dc.date.available
2020-07-25T01:03:19Z
dc.date.submittedpl
2014-06-18
dc.fieldofstudypl
informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
dc.identifier.apdpl
diploma-87383-152450
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/195942
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
MEDIATION, PROMOTION, LIBRARY, LIBRARIES IN ŁÓDŹ
dc.subject.plpl
MEDIACJA, PROMOCJA, BIBLIOTEKA, BIBLIOTEKI ŁÓDZKIE
dc.titlepl
Formy aktywnej mediacji w bibliotece
dc.title.alternativepl
The active forms of mediation in the library
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
14
Views per month
Views per city
Dublin
3
Wroclaw
3
Poznan
2
Warsaw
2
Gdynia
1
Krakow
1
Lodz
1
Lubon
1

No access

No Thumbnail Available