Kontrowersyjne reklamy i ich wpływ na decyzje zakupowe odbiorców

master
dc.abstract.enThe aim of the paper is to discuss the issue of controversial advertisements and their impact onpurchase decisions of their receivers. The research topic is to determine the impact of ads addressingdifficult topics on social behavior and attitude. The research sought answers to the following researchquestions: How do consumers perceive ads? What emotions arouse in receivers of controversialadvertisements? Are controversial ads more memorable for consumers than traditional ads? Whichtopics raised in advertisements are controversial for receivers? The research method used in the studyis a diagnostic survey and used technique is an anonymous survey. This research complements theliterature on the persuasive dimension of emotion in advertising communications. Chosen topicconcerns issues of humanities management, because it directly relates to the behavior of the recipientsof the advertisement, which deals with controversial topics. Knowing the motives of receivers canhelp brands to make the right decisions about whether they should use shocks and controversy in theirads. The choice of this topic was based on the interest in how different people receive the sameadvertising message, and also to investigate where is the limit of controversy in society.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest omówienie zagadnienia dotyczącego reklam kontrowersyjnych i ich wpływu nadecyzje konsumentów. Problemem badawczym jest określenie wpływu reklam poruszających trudnetematy na zachowania i postawy społeczne. W pracy poszukiwano odpowiedzi na następujące pytaniabadawcze: W jaki sposób odbiorcy postrzegają reklamy? Jakie emocje wzbudzają w odbiorcachreklamy kontrowersyjne? Czy reklamy kontrowersyjne zapadają w pamięć odbiorców bardziej niżreklamy tradycyjne? Jakie tematy poruszane w reklamach są dla odbiorców kontrowersyjne? Przyjętąmetodą badawczą w pracy jest sondaż diagnostyczny, a techniką anonimowa ankieta. Praca uzupełnialiteraturę dotyczącą perswazyjnego wymiaru emocji w przekazie reklamowym. Wybrany tematdotyczy zagadnień związanych z zarządzaniem humanistycznym, ponieważ w bezpośredni sposóbodnosi się do mechanizmów działania odbiorców reklamy, która porusza tematy kontrowersyjne.Poznanie motywów działania odbiorców może pomóc markom w podjęciu decyzji, czy wartow swoich reklamach korzystać z zabiegów szokowania i kontrowersji. Wybór tego tematu wynikałz zainteresowań dotyczących sposobu odbierania tych samych przekazów reklamowych przez różneosoby oraz zbadanie, gdzie leży granica kontrowersyjności wśród społeczeństwa.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzenapl
dc.contributor.authorStrażowian, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T12:47:54Z
dc.date.available2020-07-27T12:47:54Z
dc.date.submitted2017-10-13pl
dc.fieldofstudyzarządzanie reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-120037-200357pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224999
dc.languagepolpl
dc.subject.enETHICS - COTROVERSY - PERSUASION - LAW - ADVERTISINGpl
dc.subject.plETYKA - KONTROWERSJA - PERSWAZJA - PRAWO - REKLAMApl
dc.titleKontrowersyjne reklamy i ich wpływ na decyzje zakupowe odbiorcówpl
dc.title.alternativeControversial advertisements and their impact on purchase decisions of their receiverspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the paper is to discuss the issue of controversial advertisements and their impact onpurchase decisions of their receivers. The research topic is to determine the impact of ads addressingdifficult topics on social behavior and attitude. The research sought answers to the following researchquestions: How do consumers perceive ads? What emotions arouse in receivers of controversialadvertisements? Are controversial ads more memorable for consumers than traditional ads? Whichtopics raised in advertisements are controversial for receivers? The research method used in the studyis a diagnostic survey and used technique is an anonymous survey. This research complements theliterature on the persuasive dimension of emotion in advertising communications. Chosen topicconcerns issues of humanities management, because it directly relates to the behavior of the recipientsof the advertisement, which deals with controversial topics. Knowing the motives of receivers canhelp brands to make the right decisions about whether they should use shocks and controversy in theirads. The choice of this topic was based on the interest in how different people receive the sameadvertising message, and also to investigate where is the limit of controversy in society.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest omówienie zagadnienia dotyczącego reklam kontrowersyjnych i ich wpływu nadecyzje konsumentów. Problemem badawczym jest określenie wpływu reklam poruszających trudnetematy na zachowania i postawy społeczne. W pracy poszukiwano odpowiedzi na następujące pytaniabadawcze: W jaki sposób odbiorcy postrzegają reklamy? Jakie emocje wzbudzają w odbiorcachreklamy kontrowersyjne? Czy reklamy kontrowersyjne zapadają w pamięć odbiorców bardziej niżreklamy tradycyjne? Jakie tematy poruszane w reklamach są dla odbiorców kontrowersyjne? Przyjętąmetodą badawczą w pracy jest sondaż diagnostyczny, a techniką anonimowa ankieta. Praca uzupełnialiteraturę dotyczącą perswazyjnego wymiaru emocji w przekazie reklamowym. Wybrany tematdotyczy zagadnień związanych z zarządzaniem humanistycznym, ponieważ w bezpośredni sposóbodnosi się do mechanizmów działania odbiorców reklamy, która porusza tematy kontrowersyjne.Poznanie motywów działania odbiorców może pomóc markom w podjęciu decyzji, czy wartow swoich reklamach korzystać z zabiegów szokowania i kontrowersji. Wybór tego tematu wynikałz zainteresowań dotyczących sposobu odbierania tych samych przekazów reklamowych przez różneosoby oraz zbadanie, gdzie leży granica kontrowersyjności wśród społeczeństwa.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.authorpl
Strażowian, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.date.accessioned
2020-07-27T12:47:54Z
dc.date.available
2020-07-27T12:47:54Z
dc.date.submittedpl
2017-10-13
dc.fieldofstudypl
zarządzanie reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-120037-200357
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224999
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ETHICS - COTROVERSY - PERSUASION - LAW - ADVERTISING
dc.subject.plpl
ETYKA - KONTROWERSJA - PERSWAZJA - PRAWO - REKLAMA
dc.titlepl
Kontrowersyjne reklamy i ich wpływ na decyzje zakupowe odbiorców
dc.title.alternativepl
Controversial advertisements and their impact on purchase decisions of their receivers
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available