Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kontrowersyjne reklamy i ich wpływ na decyzje zakupowe odbiorców
Controversial advertisements and their impact on purchase decisions of their receivers
ETYKA - KONTROWERSJA - PERSWAZJA - PRAWO - REKLAMA
ETHICS - COTROVERSY - PERSUASION - LAW - ADVERTISING
Celem pracy jest omówienie zagadnienia dotyczącego reklam kontrowersyjnych i ich wpływu nadecyzje konsumentów. Problemem badawczym jest określenie wpływu reklam poruszających trudnetematy na zachowania i postawy społeczne. W pracy poszukiwano odpowiedzi na następujące pytaniabadawcze: W jaki sposób odbiorcy postrzegają reklamy? Jakie emocje wzbudzają w odbiorcachreklamy kontrowersyjne? Czy reklamy kontrowersyjne zapadają w pamięć odbiorców bardziej niżreklamy tradycyjne? Jakie tematy poruszane w reklamach są dla odbiorców kontrowersyjne? Przyjętąmetodą badawczą w pracy jest sondaż diagnostyczny, a techniką anonimowa ankieta. Praca uzupełnialiteraturę dotyczącą perswazyjnego wymiaru emocji w przekazie reklamowym. Wybrany tematdotyczy zagadnień związanych z zarządzaniem humanistycznym, ponieważ w bezpośredni sposóbodnosi się do mechanizmów działania odbiorców reklamy, która porusza tematy kontrowersyjne.Poznanie motywów działania odbiorców może pomóc markom w podjęciu decyzji, czy wartow swoich reklamach korzystać z zabiegów szokowania i kontrowersji. Wybór tego tematu wynikałz zainteresowań dotyczących sposobu odbierania tych samych przekazów reklamowych przez różneosoby oraz zbadanie, gdzie leży granica kontrowersyjności wśród społeczeństwa.
The aim of the paper is to discuss the issue of controversial advertisements and their impact onpurchase decisions of their receivers. The research topic is to determine the impact of ads addressingdifficult topics on social behavior and attitude. The research sought answers to the following researchquestions: How do consumers perceive ads? What emotions arouse in receivers of controversialadvertisements? Are controversial ads more memorable for consumers than traditional ads? Whichtopics raised in advertisements are controversial for receivers? The research method used in the studyis a diagnostic survey and used technique is an anonymous survey. This research complements theliterature on the persuasive dimension of emotion in advertising communications. Chosen topicconcerns issues of humanities management, because it directly relates to the behavior of the recipientsof the advertisement, which deals with controversial topics. Knowing the motives of receivers canhelp brands to make the right decisions about whether they should use shocks and controversy in theirads. The choice of this topic was based on the interest in how different people receive the sameadvertising message, and also to investigate where is the limit of controversy in society.
dc.abstract.en | The aim of the paper is to discuss the issue of controversial advertisements and their impact onpurchase decisions of their receivers. The research topic is to determine the impact of ads addressingdifficult topics on social behavior and attitude. The research sought answers to the following researchquestions: How do consumers perceive ads? What emotions arouse in receivers of controversialadvertisements? Are controversial ads more memorable for consumers than traditional ads? Whichtopics raised in advertisements are controversial for receivers? The research method used in the studyis a diagnostic survey and used technique is an anonymous survey. This research complements theliterature on the persuasive dimension of emotion in advertising communications. Chosen topicconcerns issues of humanities management, because it directly relates to the behavior of the recipientsof the advertisement, which deals with controversial topics. Knowing the motives of receivers canhelp brands to make the right decisions about whether they should use shocks and controversy in theirads. The choice of this topic was based on the interest in how different people receive the sameadvertising message, and also to investigate where is the limit of controversy in society. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest omówienie zagadnienia dotyczącego reklam kontrowersyjnych i ich wpływu nadecyzje konsumentów. Problemem badawczym jest określenie wpływu reklam poruszających trudnetematy na zachowania i postawy społeczne. W pracy poszukiwano odpowiedzi na następujące pytaniabadawcze: W jaki sposób odbiorcy postrzegają reklamy? Jakie emocje wzbudzają w odbiorcachreklamy kontrowersyjne? Czy reklamy kontrowersyjne zapadają w pamięć odbiorców bardziej niżreklamy tradycyjne? Jakie tematy poruszane w reklamach są dla odbiorców kontrowersyjne? Przyjętąmetodą badawczą w pracy jest sondaż diagnostyczny, a techniką anonimowa ankieta. Praca uzupełnialiteraturę dotyczącą perswazyjnego wymiaru emocji w przekazie reklamowym. Wybrany tematdotyczy zagadnień związanych z zarządzaniem humanistycznym, ponieważ w bezpośredni sposóbodnosi się do mechanizmów działania odbiorców reklamy, która porusza tematy kontrowersyjne.Poznanie motywów działania odbiorców może pomóc markom w podjęciu decyzji, czy wartow swoich reklamach korzystać z zabiegów szokowania i kontrowersji. Wybór tego tematu wynikałz zainteresowań dotyczących sposobu odbierania tych samych przekazów reklamowych przez różneosoby oraz zbadanie, gdzie leży granica kontrowersyjności wśród społeczeństwa. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.author | Strażowian, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Handzel, Zbigniew - 128282 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T12:47:54Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T12:47:54Z | |
dc.date.submitted | 2017-10-13 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-120037-200357 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224999 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | ETHICS - COTROVERSY - PERSUASION - LAW - ADVERTISING | pl |
dc.subject.pl | ETYKA - KONTROWERSJA - PERSWAZJA - PRAWO - REKLAMA | pl |
dc.title | Kontrowersyjne reklamy i ich wpływ na decyzje zakupowe odbiorców | pl |
dc.title.alternative | Controversial advertisements and their impact on purchase decisions of their receivers | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |