Cyberprzemoc w Internecie w opinii młodzieży szkolnej

master
dc.abstract.enThe subject of the paper is the conditions related to cyberbullying, manifested among Polish school children who use the Internet. The paper was written from an information science perspective. The main aim of the study was to present the opinion of primary and secondary school students on cyberbullying. This goal was achieved through literature studies, as well as own research carried out using the survey method and enquiry technique on a group of one hundred people. Research has shown that the scale of the problem of cyberbullying among young Internet users is relatively large, which is fostered by a false sense of anonymity, a lack of ability to cope with stress and discharge negative emotions in another way, as well as a limited propensity for victims to seek help.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem pracy są uwarunkowania związane z cyberprzemocą, przejawiającą się wśród polskiej młodzieży szkolnej, korzystającej z Internetu. Praca została napisana z punktu widzenia nauki o informacji. Głównym celem pracy było natomiast przedstawienie opinii młodzieży szkolnej – podstawowej oraz licealnej na temat cyberprzemocy. Cel ten osiągnięto poprzez studia literaturowe, a także badania własne zrealizowane z wykorzystaniem metody sondażowej i techniki ankiety na grupie stu osób. W toku badań wykazano, że skala problemu cyberprzemocy wśród młodych internautów jest stosunkowo duża, czemu sprzyja fałszywe poczucie anonimowości, brak umiejętności radzenia sobie ze stresem i rozładowania negatywnych emocji w inny sposób, a także ograniczona skłonność do poszukiwania pomocy przez ofiary.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorBabik, Wiesław - 127154 pl
dc.contributor.authorStawarz, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBabik, Wiesław - 127154 pl
dc.contributor.reviewerRak, Dorotapl
dc.date.accessioned2021-06-02T21:31:24Z
dc.date.available2021-06-02T21:31:24Z
dc.date.submitted2021-06-02pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-139845-264670pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/272115
dc.languagepolpl
dc.subject.ensecurity, cyberbullying, cybercrime, children and youth, Internetpl
dc.subject.plbezpieczeństwo, cyberprzemoc, cyberprzestępczość, młodzież szkolna, Internetpl
dc.titleCyberprzemoc w Internecie w opinii młodzieży szkolnejpl
dc.title.alternativeCyberbullying in the Internet in the opinion of schoolchildren.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the paper is the conditions related to cyberbullying, manifested among Polish school children who use the Internet. The paper was written from an information science perspective. The main aim of the study was to present the opinion of primary and secondary school students on cyberbullying. This goal was achieved through literature studies, as well as own research carried out using the survey method and enquiry technique on a group of one hundred people. Research has shown that the scale of the problem of cyberbullying among young Internet users is relatively large, which is fostered by a false sense of anonymity, a lack of ability to cope with stress and discharge negative emotions in another way, as well as a limited propensity for victims to seek help.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem pracy są uwarunkowania związane z cyberprzemocą, przejawiającą się wśród polskiej młodzieży szkolnej, korzystającej z Internetu. Praca została napisana z punktu widzenia nauki o informacji. Głównym celem pracy było natomiast przedstawienie opinii młodzieży szkolnej – podstawowej oraz licealnej na temat cyberprzemocy. Cel ten osiągnięto poprzez studia literaturowe, a także badania własne zrealizowane z wykorzystaniem metody sondażowej i techniki ankiety na grupie stu osób. W toku badań wykazano, że skala problemu cyberprzemocy wśród młodych internautów jest stosunkowo duża, czemu sprzyja fałszywe poczucie anonimowości, brak umiejętności radzenia sobie ze stresem i rozładowania negatywnych emocji w inny sposób, a także ograniczona skłonność do poszukiwania pomocy przez ofiary.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Babik, Wiesław - 127154
dc.contributor.authorpl
Stawarz, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Babik, Wiesław - 127154
dc.contributor.reviewerpl
Rak, Dorota
dc.date.accessioned
2021-06-02T21:31:24Z
dc.date.available
2021-06-02T21:31:24Z
dc.date.submittedpl
2021-06-02
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-139845-264670
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/272115
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
security, cyberbullying, cybercrime, children and youth, Internet
dc.subject.plpl
bezpieczeństwo, cyberprzemoc, cyberprzestępczość, młodzież szkolna, Internet
dc.titlepl
Cyberprzemoc w Internecie w opinii młodzieży szkolnej
dc.title.alternativepl
Cyberbullying in the Internet in the opinion of schoolchildren.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
143
Views per month
Views per city
Warsaw
22
Krakow
18
Wroclaw
15
Lodz
12
Pawłowice
5
Poznan
5
Rzeszów
5
Radom
3
Bydgoszcz
2
Clonee
2

No access

No Thumbnail Available