Analiza czynników determinujących decyzje zakupowe konsumentów w branży odzieżowej na przykładzie marki Zara.

master
dc.abstract.enThe aim of this work is investigate the factors inducing the customer to buy goods in shops on the example of the Zara brand. Establishment of research relate to the impact of marketing factors, economic, psychological, and social purchasing decisions. This work have four main chapters. The first one shows the consumer behavior, the phase of the process for purchasing decisions made by customer, their profiles and a description of a number of factors affecting the realization of the purchasing process. The second chapter is devoted to the characteristics of the clothing sector in Poland. It presents a brief history of the garment industry in Poland, presents and describes the statistical data and economic analysis and economic place in the described market sector. It also shows the changes that have occurred in recent decades in the clothing market. The third part describes the clothing brand Zara. The chapter begins with the characteristics of the Inditex group, to which Zara brand belongs.. This chapter focuses on a detailed presentation of the brand. The presentation includes the history, strategy and scope of the company and a description of the policies Zara store operations. The next chapter focuses on the description of the methodology and an analysis of the results of the survey. The main hypothesis that assumes that psychological factors, economic, marketing, and social impact on the purchase of clothing has been accepted by the customer. The study shows that customer mood, among psychological factors, have the biggets impact on the purchase of clothing. Among economic leads, most important is the product price and customer income. The most important marketing factors respondents considered bargain prices and deals outlet. The important role played by visualmerchandising, among purchasers of Zara store.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest zbadanie czynników skłaniających klienta do zakupu towaru w sklepach odzieżowych na przykładzie marki Zara. Założenie badawcze dotyczy wpływu czynników marketingowych, ekonomicznych, psychologicznych oraz społecznych na decyzje zakupowe. Praca składa się z czterech głównych części. Pierwsza z nich przedstawia zachowania konsumenckie, fazy procesu dotyczącego decyzji zakupowych podejmowanych przez nabywców, profile konsumenckie oraz opis szeregu czynników wpływających na realizacje procesu zakupowego. Drugi rozdział poświęcony został charakterystyce sektora odzieżowego w Polsce. Prezentuje on krótką historię przemysłu odzieżowego na terenie Polski, przedstawia oraz obrazuje dane statystyczne, analityczne i gospodarczo- ekonomiczne zachodzące w opisywanym sektorze rynku. Pokazuje również zmiany jakie nastąpiły na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci na rynku odzieżowym. Trzecia część opisuje markę odzieżową Zara. Rozdział rozpoczyna się od charakterystyki grupy Inditex, do której należy marka. Następnie skupia się na szczegółowej prezentacji marki. Prezentacja zawiera historię, strategię i zasięg działania firmy oraz opis polityki funkcjonowania sklepów marki Zara. Kolejny rozdział skupia się na opisie metodologicznym oraz stanowi analizę wyników przeprowadzonych badań ankietowych. Główna hipoteza, która zakładała iż, czynniki psychologiczne, ekonomiczne, marketingowe oraz społeczne wpływają na zakup produktów odzieżowych przez klienta została przyjęta. Przeprowadzone badania dowodzą że wśród czynników psychologicznych największy wpływ na zakup produktów odzieżowych podczas ich realizacji odnotował nastrój klienta. Wśród ekonomicznych prym wiedzie cena produktu oraz wysokość dochodu konsumenta. Za najistotniejsze czynniki marketingowe respondenci uznali ceny promocyjne i okazje wyprzedażowe. Ważną role odegrał visualmerchandising, pośród nabywców towarów odzieżowych sklepu Zara.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.authorSiwek, Martapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerStępniewski, Jan - 132105 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T19:27:15Z
dc.date.available2020-07-24T19:27:15Z
dc.date.submitted2013-10-30pl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-78272-149955pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/190706
dc.languagepolpl
dc.subject.enbrand – consumer - decisions - marchandisingpl
dc.subject.pldecyzje – konsumenci – marka - merchandisingpl
dc.titleAnaliza czynników determinujących decyzje zakupowe konsumentów w branży odzieżowej na przykładzie marki Zara.pl
dc.title.alternativeFactor analysis that determinants consumer purchasing decisions in the clothing industry based on the example of Zara Brandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this work is investigate the factors inducing the customer to buy goods in shops on the example of the Zara brand. Establishment of research relate to the impact of marketing factors, economic, psychological, and social purchasing decisions. This work have four main chapters. The first one shows the consumer behavior, the phase of the process for purchasing decisions made by customer, their profiles and a description of a number of factors affecting the realization of the purchasing process. The second chapter is devoted to the characteristics of the clothing sector in Poland. It presents a brief history of the garment industry in Poland, presents and describes the statistical data and economic analysis and economic place in the described market sector. It also shows the changes that have occurred in recent decades in the clothing market. The third part describes the clothing brand Zara. The chapter begins with the characteristics of the Inditex group, to which Zara brand belongs.. This chapter focuses on a detailed presentation of the brand. The presentation includes the history, strategy and scope of the company and a description of the policies Zara store operations. The next chapter focuses on the description of the methodology and an analysis of the results of the survey. The main hypothesis that assumes that psychological factors, economic, marketing, and social impact on the purchase of clothing has been accepted by the customer. The study shows that customer mood, among psychological factors, have the biggets impact on the purchase of clothing. Among economic leads, most important is the product price and customer income. The most important marketing factors respondents considered bargain prices and deals outlet. The important role played by visualmerchandising, among purchasers of Zara store.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest zbadanie czynników skłaniających klienta do zakupu towaru w sklepach odzieżowych na przykładzie marki Zara. Założenie badawcze dotyczy wpływu czynników marketingowych, ekonomicznych, psychologicznych oraz społecznych na decyzje zakupowe. Praca składa się z czterech głównych części. Pierwsza z nich przedstawia zachowania konsumenckie, fazy procesu dotyczącego decyzji zakupowych podejmowanych przez nabywców, profile konsumenckie oraz opis szeregu czynników wpływających na realizacje procesu zakupowego. Drugi rozdział poświęcony został charakterystyce sektora odzieżowego w Polsce. Prezentuje on krótką historię przemysłu odzieżowego na terenie Polski, przedstawia oraz obrazuje dane statystyczne, analityczne i gospodarczo- ekonomiczne zachodzące w opisywanym sektorze rynku. Pokazuje również zmiany jakie nastąpiły na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci na rynku odzieżowym. Trzecia część opisuje markę odzieżową Zara. Rozdział rozpoczyna się od charakterystyki grupy Inditex, do której należy marka. Następnie skupia się na szczegółowej prezentacji marki. Prezentacja zawiera historię, strategię i zasięg działania firmy oraz opis polityki funkcjonowania sklepów marki Zara. Kolejny rozdział skupia się na opisie metodologicznym oraz stanowi analizę wyników przeprowadzonych badań ankietowych. Główna hipoteza, która zakładała iż, czynniki psychologiczne, ekonomiczne, marketingowe oraz społeczne wpływają na zakup produktów odzieżowych przez klienta została przyjęta. Przeprowadzone badania dowodzą że wśród czynników psychologicznych największy wpływ na zakup produktów odzieżowych podczas ich realizacji odnotował nastrój klienta. Wśród ekonomicznych prym wiedzie cena produktu oraz wysokość dochodu konsumenta. Za najistotniejsze czynniki marketingowe respondenci uznali ceny promocyjne i okazje wyprzedażowe. Ważną role odegrał visualmerchandising, pośród nabywców towarów odzieżowych sklepu Zara.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.authorpl
Siwek, Marta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Stępniewski, Jan - 132105
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.date.accessioned
2020-07-24T19:27:15Z
dc.date.available
2020-07-24T19:27:15Z
dc.date.submittedpl
2013-10-30
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-78272-149955
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/190706
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
brand – consumer - decisions - marchandising
dc.subject.plpl
decyzje – konsumenci – marka - merchandising
dc.titlepl
Analiza czynników determinujących decyzje zakupowe konsumentów w branży odzieżowej na przykładzie marki Zara.
dc.title.alternativepl
Factor analysis that determinants consumer purchasing decisions in the clothing industry based on the example of Zara Brand
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
442
Views per month
Views per city
Warsaw
107
Poznan
47
Krakow
38
Wroclaw
19
Katowice
16
Gdansk
12
Rzeszów
11
Lodz
9
Lublin
8
Nysa
6

No access

No Thumbnail Available