Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
„Przedstawienia uchodźców w polskich mediach na przykładzie Podopiecznychw reżyserii Pawła Miśkiewicza''
The portrayals of refugees in Polish media by the example of 'Podopieczni' ('The Suppliants') directed by Paweł Miśkiewicz
Elfriede Jelinek, Paweł Miśkiewicz, uchodźcy, wykluczenie, wizualność, widzialność
Elfriede Jelinek, Paweł Miśkiewicz, refugees, exclusion, visuality, visibility
Celem niniejszej pracy licencjackiej jest pokazanie, w jaki sposób uchodźcy są przedstawiani w polskich mediach, co dodatkowo podparłam przykładem spektaklu Podopieczni w reżyserii Pawła Miśkiewicza. W mojej pracy licencjackiej skupiam się na różnych przedstawieniach uchodźców w polskich mediach z uwzględnieniem polskiej sceny politycznej po wybuchu tak zwanego kryzysu migracyjnego w 2015 roku, jak również przywołuję wypowiedzi polskich polityków oraz osób duchownych pokazując, w jaki sposób wpływają one na kształtowanie wizerunku uchodźców w polskich mediach. Opisuje ponadto okoliczności powstania tekstu dramatycznego austriackiej noblistki Elfriede Jelinek, który Paweł Miśkiewicz wystawił w 2016 roku w Narodowym Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Pisząc o spektaklu Pawła Miśkiewicza, koncentruję się na roli widza teatralnego oraz jego sprawczości. Wreszcie, punktem wyjścia w zrozumieniu mechanizmu, w ramach którego wizerunki uchodźców funkcjonują w polskich mediach, okazują się wizualność i widzialność.
The aim of this bachelor thesis is to demonstrate how the refugees are portrayed in the Polish media, which is additonally supported by the play directed by Paweł Miśkiewicz – 'Podopieczni.' In my work I focus on various depictions of the refugees in Polish media, including the Polish political scene after the so-called migration crisis in 2015, as well as the statements of Polish politicians and clergy demonstrating how they influence the image of refugees in Polish media. In addition, I describe the creation of dramatic work by the Austrian Nobel Prize winner Elfriede Jelinek, which was staged at the Helena Modrzejewska National Old Theatre in Cracow in 2016. While writing about Paweł Miśkiewicz's performance, I focus on the role of the theater spectator and his agency. Finally, the starting point for understanding the mechanism in which the images of refugees function in Polish media turns out to be visuality and visibility.
dc.abstract.en | The aim of this bachelor thesis is to demonstrate how the refugees are portrayed in the Polish media, which is additonally supported by the play directed by Paweł Miśkiewicz – 'Podopieczni.' In my work I focus on various depictions of the refugees in Polish media, including the Polish political scene after the so-called migration crisis in 2015, as well as the statements of Polish politicians and clergy demonstrating how they influence the image of refugees in Polish media. In addition, I describe the creation of dramatic work by the Austrian Nobel Prize winner Elfriede Jelinek, which was staged at the Helena Modrzejewska National Old Theatre in Cracow in 2016. While writing about Paweł Miśkiewicz's performance, I focus on the role of the theater spectator and his agency. Finally, the starting point for understanding the mechanism in which the images of refugees function in Polish media turns out to be visuality and visibility. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy licencjackiej jest pokazanie, w jaki sposób uchodźcy są przedstawiani w polskich mediach, co dodatkowo podparłam przykładem spektaklu Podopieczni w reżyserii Pawła Miśkiewicza. W mojej pracy licencjackiej skupiam się na różnych przedstawieniach uchodźców w polskich mediach z uwzględnieniem polskiej sceny politycznej po wybuchu tak zwanego kryzysu migracyjnego w 2015 roku, jak również przywołuję wypowiedzi polskich polityków oraz osób duchownych pokazując, w jaki sposób wpływają one na kształtowanie wizerunku uchodźców w polskich mediach. Opisuje ponadto okoliczności powstania tekstu dramatycznego austriackiej noblistki Elfriede Jelinek, który Paweł Miśkiewicz wystawił w 2016 roku w Narodowym Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Pisząc o spektaklu Pawła Miśkiewicza, koncentruję się na roli widza teatralnego oraz jego sprawczości. Wreszcie, punktem wyjścia w zrozumieniu mechanizmu, w ramach którego wizerunki uchodźców funkcjonują w polskich mediach, okazują się wizualność i widzialność. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Iwanczewska, Łucja | pl |
dc.contributor.author | Mahmud, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WP4 | pl |
dc.contributor.reviewer | Iwanczewska, Łucja | pl |
dc.contributor.reviewer | Kwaśniewska-Mikuła, Monika | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T17:38:05Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T17:38:05Z | |
dc.date.submitted | 2018-06-29 | pl |
dc.fieldofstudy | wiedza o teatrze | pl |
dc.identifier.apd | diploma-125005-210573 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229257 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Elfriede Jelinek, Paweł Miśkiewicz, refugees, exclusion, visuality, visibility | pl |
dc.subject.pl | Elfriede Jelinek, Paweł Miśkiewicz, uchodźcy, wykluczenie, wizualność, widzialność | pl |
dc.title | „Przedstawienia uchodźców w polskich mediach na przykładzie Podopiecznychw reżyserii Pawła Miśkiewicza'' | pl |
dc.title.alternative | The portrayals of refugees in Polish media by the example of 'Podopieczni' ('The Suppliants') directed by Paweł Miśkiewicz | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |