Analiza atrakcyjności reklamowej sportowca na przykładzie Roberta Lewandowskiego

master
dc.abstract.enNowadays, competition beetwen the companies is on the highest level. So it is very important for companies to take care of personal and brand images. Improvement is very important process and it should be done every day. When the companies build positive image by using the right face in the advertisement, it is easier to find new clients. Thanks to this it is possible to have a high possition on the market. But when the companies chose the bad face, it can be so bad for them. They can lose clients. So it is very important to make good analisys before deciding which person should be the image of a brand. The author of thesis discusses issues related to advertisement, marketing and the image of Robert Lewandowski. The subject of research is a footballplayer – Robert Lewandowski. He is a famous person both in Poland and abroad. People rated his features and skills. Questionnaires let author finds out the answers to hypotheses. It has proven that social and charity activity has positive results on the perception of his features. The analysis has shown that such a correlation between the assessed features does not exist. The whole analysis was preceded the theoretical aspects which are related to the subject of thesis.pl
dc.abstract.plW dzisiejszych czasach, kiedy to konkurencja na rynku rywalizuje ze sobą na  wysokim poziomie, bardzo ważne jest dbanie o wizerunek, zarówno osobisty jak i  marki. Dążenie do jego udoskonalania jest działaniem, które powinno być podejmowane każdego dnia. Wykorzystanie w reklamie wizerunku, który wśród odbiorców jest uznawany za  pozytywny pozwala zbudować pozytywny odbiór danej firmy, co w efekcie prowadzi do pozyskania nowych klientów. Taki wybór to dla firmy „strzał w dziesiątkę”, ponieważ dzięki temu może wzmocnić się jej pozycja na rynku. Mała potyczka „twarzy” danej marki podczas trwania kampanii reklamowej może generować ogromne straty, dlatego tak ważne jest dokładne przeanalizowanie profilu osoby wybieranej przez daną firmę zanim podejmie z  nią współpracę. Autor pracy poruszył zagadnienia związane z pojęciem reklamy, marketingu oraz wizerunkiem Roberta Lewandowskiego. Przedmiotem badań była postać piłkarza, który znany jest zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym. Poddawane opinii były jego cechy, a także umiejętności. Zebrane w kwestionariuszu opinie pozwoliły odpowiedzieć na  postawione w badaniu hipotezy. Wykazano, że działalność społeczna i charytatywna sportowca wpływa pozytywnie na postrzeganie jego cech. Natomiast nie potwierdzono zależności pomiędzy korzystnym postrzeganiem sportowca, a odbiorem i satysfakcją z  użytkowania produktów przez niego reklamowanych. Całość analizy została poprzedzona teoretycznymi rozważaniami w obszarach, które są związane z tematyką pracy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.authorSzmyd, Patrycjapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2023-04-10T21:30:19Z
dc.date.available2023-04-10T21:30:19Z
dc.date.submitted2018-10-23pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-127204-236988pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/310196
dc.languagepolpl
dc.subject.enMARKETING – ADVERTISEMENT – ROBERT LEWANDOWSKI – IMAGEpl
dc.subject.plMARKETING – REKLAMA – ROBERT LEWANDOWSKI– WIZERUNEKpl
dc.titleAnaliza atrakcyjności reklamowej sportowca na przykładzie Roberta Lewandowskiegopl
dc.title.alternativeAnalysis of the sportsman’s advertising attractiveness on the example of Robert Lewandowskipl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Nowadays, competition beetwen the companies is on the highest level. So it is very important for companies to take care of personal and brand images. Improvement is very important process and it should be done every day. When the companies build positive image by using the right face in the advertisement, it is easier to find new clients. Thanks to this it is possible to have a high possition on the market. But when the companies chose the bad face, it can be so bad for them. They can lose clients. So it is very important to make good analisys before deciding which person should be the image of a brand. The author of thesis discusses issues related to advertisement, marketing and the image of Robert Lewandowski. The subject of research is a footballplayer – Robert Lewandowski. He is a famous person both in Poland and abroad. People rated his features and skills. Questionnaires let author finds out the answers to hypotheses. It has proven that social and charity activity has positive results on the perception of his features. The analysis has shown that such a correlation between the assessed features does not exist. The whole analysis was preceded the theoretical aspects which are related to the subject of thesis.
dc.abstract.plpl
W dzisiejszych czasach, kiedy to konkurencja na rynku rywalizuje ze sobą na  wysokim poziomie, bardzo ważne jest dbanie o wizerunek, zarówno osobisty jak i  marki. Dążenie do jego udoskonalania jest działaniem, które powinno być podejmowane każdego dnia. Wykorzystanie w reklamie wizerunku, który wśród odbiorców jest uznawany za  pozytywny pozwala zbudować pozytywny odbiór danej firmy, co w efekcie prowadzi do pozyskania nowych klientów. Taki wybór to dla firmy „strzał w dziesiątkę”, ponieważ dzięki temu może wzmocnić się jej pozycja na rynku. Mała potyczka „twarzy” danej marki podczas trwania kampanii reklamowej może generować ogromne straty, dlatego tak ważne jest dokładne przeanalizowanie profilu osoby wybieranej przez daną firmę zanim podejmie z  nią współpracę. Autor pracy poruszył zagadnienia związane z pojęciem reklamy, marketingu oraz wizerunkiem Roberta Lewandowskiego. Przedmiotem badań była postać piłkarza, który znany jest zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym. Poddawane opinii były jego cechy, a także umiejętności. Zebrane w kwestionariuszu opinie pozwoliły odpowiedzieć na  postawione w badaniu hipotezy. Wykazano, że działalność społeczna i charytatywna sportowca wpływa pozytywnie na postrzeganie jego cech. Natomiast nie potwierdzono zależności pomiędzy korzystnym postrzeganiem sportowca, a odbiorem i satysfakcją z  użytkowania produktów przez niego reklamowanych. Całość analizy została poprzedzona teoretycznymi rozważaniami w obszarach, które są związane z tematyką pracy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.authorpl
Szmyd, Patrycja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2023-04-10T21:30:19Z
dc.date.available
2023-04-10T21:30:19Z
dc.date.submittedpl
2018-10-23
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-127204-236988
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/310196
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
MARKETING – ADVERTISEMENT – ROBERT LEWANDOWSKI – IMAGE
dc.subject.plpl
MARKETING – REKLAMA – ROBERT LEWANDOWSKI– WIZERUNEK
dc.titlepl
Analiza atrakcyjności reklamowej sportowca na przykładzie Roberta Lewandowskiego
dc.title.alternativepl
Analysis of the sportsman’s advertising attractiveness on the example of Robert Lewandowski
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
19
Views per month
Views per city
Warsaw
5
Poznan
4
Krakow
2
Andrychów
1
Gdansk
1
Kielce
1
Konstancin-Jeziorna
1
Pajęczno
1
Radom
1

No access

No Thumbnail Available
Collections