Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Analiza atrakcyjności reklamowej sportowca na przykładzie Roberta Lewandowskiego
Analysis of the sportsman’s advertising attractiveness on the example of Robert Lewandowski
MARKETING – REKLAMA – ROBERT LEWANDOWSKI– WIZERUNEK
MARKETING – ADVERTISEMENT – ROBERT LEWANDOWSKI – IMAGE
W dzisiejszych czasach, kiedy to konkurencja na rynku rywalizuje ze sobą na wysokim poziomie, bardzo ważne jest dbanie o wizerunek, zarówno osobisty jak i marki. Dążenie do jego udoskonalania jest działaniem, które powinno być podejmowane każdego dnia. Wykorzystanie w reklamie wizerunku, który wśród odbiorców jest uznawany za pozytywny pozwala zbudować pozytywny odbiór danej firmy, co w efekcie prowadzi do pozyskania nowych klientów. Taki wybór to dla firmy „strzał w dziesiątkę”, ponieważ dzięki temu może wzmocnić się jej pozycja na rynku. Mała potyczka „twarzy” danej marki podczas trwania kampanii reklamowej może generować ogromne straty, dlatego tak ważne jest dokładne przeanalizowanie profilu osoby wybieranej przez daną firmę zanim podejmie z nią współpracę. Autor pracy poruszył zagadnienia związane z pojęciem reklamy, marketingu oraz wizerunkiem Roberta Lewandowskiego. Przedmiotem badań była postać piłkarza, który znany jest zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym. Poddawane opinii były jego cechy, a także umiejętności. Zebrane w kwestionariuszu opinie pozwoliły odpowiedzieć na postawione w badaniu hipotezy. Wykazano, że działalność społeczna i charytatywna sportowca wpływa pozytywnie na postrzeganie jego cech. Natomiast nie potwierdzono zależności pomiędzy korzystnym postrzeganiem sportowca, a odbiorem i satysfakcją z użytkowania produktów przez niego reklamowanych. Całość analizy została poprzedzona teoretycznymi rozważaniami w obszarach, które są związane z tematyką pracy.
Nowadays, competition beetwen the companies is on the highest level. So it is very important for companies to take care of personal and brand images. Improvement is very important process and it should be done every day. When the companies build positive image by using the right face in the advertisement, it is easier to find new clients. Thanks to this it is possible to have a high possition on the market. But when the companies chose the bad face, it can be so bad for them. They can lose clients. So it is very important to make good analisys before deciding which person should be the image of a brand. The author of thesis discusses issues related to advertisement, marketing and the image of Robert Lewandowski. The subject of research is a footballplayer – Robert Lewandowski. He is a famous person both in Poland and abroad. People rated his features and skills. Questionnaires let author finds out the answers to hypotheses. It has proven that social and charity activity has positive results on the perception of his features. The analysis has shown that such a correlation between the assessed features does not exist. The whole analysis was preceded the theoretical aspects which are related to the subject of thesis.
dc.abstract.en | Nowadays, competition beetwen the companies is on the highest level. So it is very important for companies to take care of personal and brand images. Improvement is very important process and it should be done every day. When the companies build positive image by using the right face in the advertisement, it is easier to find new clients. Thanks to this it is possible to have a high possition on the market. But when the companies chose the bad face, it can be so bad for them. They can lose clients. So it is very important to make good analisys before deciding which person should be the image of a brand. The author of thesis discusses issues related to advertisement, marketing and the image of Robert Lewandowski. The subject of research is a footballplayer – Robert Lewandowski. He is a famous person both in Poland and abroad. People rated his features and skills. Questionnaires let author finds out the answers to hypotheses. It has proven that social and charity activity has positive results on the perception of his features. The analysis has shown that such a correlation between the assessed features does not exist. The whole analysis was preceded the theoretical aspects which are related to the subject of thesis. | pl |
dc.abstract.pl | W dzisiejszych czasach, kiedy to konkurencja na rynku rywalizuje ze sobą na wysokim poziomie, bardzo ważne jest dbanie o wizerunek, zarówno osobisty jak i marki. Dążenie do jego udoskonalania jest działaniem, które powinno być podejmowane każdego dnia. Wykorzystanie w reklamie wizerunku, który wśród odbiorców jest uznawany za pozytywny pozwala zbudować pozytywny odbiór danej firmy, co w efekcie prowadzi do pozyskania nowych klientów. Taki wybór to dla firmy „strzał w dziesiątkę”, ponieważ dzięki temu może wzmocnić się jej pozycja na rynku. Mała potyczka „twarzy” danej marki podczas trwania kampanii reklamowej może generować ogromne straty, dlatego tak ważne jest dokładne przeanalizowanie profilu osoby wybieranej przez daną firmę zanim podejmie z nią współpracę. Autor pracy poruszył zagadnienia związane z pojęciem reklamy, marketingu oraz wizerunkiem Roberta Lewandowskiego. Przedmiotem badań była postać piłkarza, który znany jest zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym. Poddawane opinii były jego cechy, a także umiejętności. Zebrane w kwestionariuszu opinie pozwoliły odpowiedzieć na postawione w badaniu hipotezy. Wykazano, że działalność społeczna i charytatywna sportowca wpływa pozytywnie na postrzeganie jego cech. Natomiast nie potwierdzono zależności pomiędzy korzystnym postrzeganiem sportowca, a odbiorem i satysfakcją z użytkowania produktów przez niego reklamowanych. Całość analizy została poprzedzona teoretycznymi rozważaniami w obszarach, które są związane z tematyką pracy. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.contributor.author | Szmyd, Patrycja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-04-10T21:30:19Z | |
dc.date.available | 2023-04-10T21:30:19Z | |
dc.date.submitted | 2018-10-23 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-127204-236988 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/310196 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | MARKETING – ADVERTISEMENT – ROBERT LEWANDOWSKI – IMAGE | pl |
dc.subject.pl | MARKETING – REKLAMA – ROBERT LEWANDOWSKI– WIZERUNEK | pl |
dc.title | Analiza atrakcyjności reklamowej sportowca na przykładzie Roberta Lewandowskiego | pl |
dc.title.alternative | Analysis of the sportsman’s advertising attractiveness on the example of Robert Lewandowski | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |