Oczekiwania rodziców wobec szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej

master
dc.abstract.enThe subject of my research were the parents exceptation towards school and teachers of childchood education. The aim of my research was to familiarize with the expectations of parents of children kl. I-III to schools and early childhood education teachers, using the collected empirical material. The main problem of my thesis was seek answers for the questions: What are the exceptation of parents towards school and teachers of early school ? The main supplement issue were the most detailed questions1. What motivated parents point of interest when choosing early school for children ?2. What was the parents exceptations towards school ? 3. What was the parents exceptaions towards their class teacher? 4 How should the parents communicate and work with the teacher ?In my research I have used the method of diagnostic survey. Survey was the technique used to gather results, and the survey questionnaire was the tool used in the research. The study group consisted of 70 parents of school children. Below is the conclusion of my little survey :Parents do appreciate the school of their kids. they think that the class meetings as well as the individual meetings are the best to work as a team work as parents wants to provide the best and the most safe school environment for their kids. as well as the help in high level of education.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem moich badań były oczekiwania rodziców wobec szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Celem moich badań było zapoznanie się z oczekiwaniami rodziców dzieci kl. I-III wobec szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, za pomocą zebranego materiału empirycznego.Głównym problemem badawczym mojej pracy było poszukiwanie odpowiedzi na pytanie:Jakie są oczekiwania rodziców wobec szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej? Uzupełnieniem problemu głównego, były zawarte w pracy problemy szczegółowe:1.Czym kierowali się rodzice podczas wyboru szkoły dla dzieci?2.Jakie były oczekiwania rodziców wobec szkoły?3.Jakie były oczekiwania rodziców wobec wychowawcy klasy?4.Jak według rodziców powinna wyglądać ich współpraca z nauczycielami?W swoich badaniach wykorzystałam metodę sondażu diagnostycznego. W pracy techniką badawczą była ankieta, a kwestionariusz ankiety stanowił narzędzie badawcze. Grupę badawczą stanowiło 70 rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Z przeprowadzonych badań zostały wysunięte następujące wnioski:Rodzice cenią sobie szkołę, do której uczęszcza ich dziecko, a za najlepszą formę współpracy z nią uważają zebrania klasowe i spotkania indywidualne. Rodzice oczekują zapewnienie bezpieczeństwa dziecku, odpowiedniego poziomu nauczania oraz pomocy w kwestii wychowawczej i pomocy w nauce.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorPolak, Krzysztof - 131488 pl
dc.contributor.authorStrączek, Beatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerPolak, Krzysztof - 131488 pl
dc.contributor.reviewerDanilewska, Zofia - 127687 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T00:29:58Z
dc.date.available2020-07-25T00:29:58Z
dc.date.submitted2014-10-21pl
dc.fieldofstudypedagogika wczesnoszkolnapl
dc.identifier.apddiploma-86815-166157pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/195420
dc.languagepolpl
dc.subject.enKey words: parents, teachers, student, expectations, cooperationpl
dc.subject.plSłowa kluczowe: rodzice, nauczyciele, uczeń, oczekiwania, współpracapl
dc.titleOczekiwania rodziców wobec szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnejpl
dc.title.alternativeParents exceptation towardz school and teachers of childchood educationpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of my research were the parents exceptation towards school and teachers of childchood education. The aim of my research was to familiarize with the expectations of parents of children kl. I-III to schools and early childhood education teachers, using the collected empirical material. The main problem of my thesis was seek answers for the questions: What are the exceptation of parents towards school and teachers of early school ? The main supplement issue were the most detailed questions1. What motivated parents point of interest when choosing early school for children ?2. What was the parents exceptations towards school ? 3. What was the parents exceptaions towards their class teacher? 4 How should the parents communicate and work with the teacher ?In my research I have used the method of diagnostic survey. Survey was the technique used to gather results, and the survey questionnaire was the tool used in the research. The study group consisted of 70 parents of school children. Below is the conclusion of my little survey :Parents do appreciate the school of their kids. they think that the class meetings as well as the individual meetings are the best to work as a team work as parents wants to provide the best and the most safe school environment for their kids. as well as the help in high level of education.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem moich badań były oczekiwania rodziców wobec szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Celem moich badań było zapoznanie się z oczekiwaniami rodziców dzieci kl. I-III wobec szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, za pomocą zebranego materiału empirycznego.Głównym problemem badawczym mojej pracy było poszukiwanie odpowiedzi na pytanie:Jakie są oczekiwania rodziców wobec szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej? Uzupełnieniem problemu głównego, były zawarte w pracy problemy szczegółowe:1.Czym kierowali się rodzice podczas wyboru szkoły dla dzieci?2.Jakie były oczekiwania rodziców wobec szkoły?3.Jakie były oczekiwania rodziców wobec wychowawcy klasy?4.Jak według rodziców powinna wyglądać ich współpraca z nauczycielami?W swoich badaniach wykorzystałam metodę sondażu diagnostycznego. W pracy techniką badawczą była ankieta, a kwestionariusz ankiety stanowił narzędzie badawcze. Grupę badawczą stanowiło 70 rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Z przeprowadzonych badań zostały wysunięte następujące wnioski:Rodzice cenią sobie szkołę, do której uczęszcza ich dziecko, a za najlepszą formę współpracy z nią uważają zebrania klasowe i spotkania indywidualne. Rodzice oczekują zapewnienie bezpieczeństwa dziecku, odpowiedniego poziomu nauczania oraz pomocy w kwestii wychowawczej i pomocy w nauce.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Polak, Krzysztof - 131488
dc.contributor.authorpl
Strączek, Beata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Polak, Krzysztof - 131488
dc.contributor.reviewerpl
Danilewska, Zofia - 127687
dc.date.accessioned
2020-07-25T00:29:58Z
dc.date.available
2020-07-25T00:29:58Z
dc.date.submittedpl
2014-10-21
dc.fieldofstudypl
pedagogika wczesnoszkolna
dc.identifier.apdpl
diploma-86815-166157
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/195420
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Key words: parents, teachers, student, expectations, cooperation
dc.subject.plpl
Słowa kluczowe: rodzice, nauczyciele, uczeń, oczekiwania, współpraca
dc.titlepl
Oczekiwania rodziców wobec szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
dc.title.alternativepl
Parents exceptation towardz school and teachers of childchood education
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
624
Views per month
Views per city
Warsaw
116
Wroclaw
44
Krakow
32
Poznan
25
Rzeszów
21
Gdansk
17
Bydgoszcz
9
Osobnica
9
Jaslo
8
Katowice
8

No access

No Thumbnail Available