Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Oczekiwania rodziców wobec szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
Parents exceptation towardz school and teachers of childchood education
Słowa kluczowe: rodzice, nauczyciele, uczeń, oczekiwania, współpraca
Key words: parents, teachers, student, expectations, cooperation
Przedmiotem moich badań były oczekiwania rodziców wobec szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Celem moich badań było zapoznanie się z oczekiwaniami rodziców dzieci kl. I-III wobec szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, za pomocą zebranego materiału empirycznego.Głównym problemem badawczym mojej pracy było poszukiwanie odpowiedzi na pytanie:Jakie są oczekiwania rodziców wobec szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej? Uzupełnieniem problemu głównego, były zawarte w pracy problemy szczegółowe:1.Czym kierowali się rodzice podczas wyboru szkoły dla dzieci?2.Jakie były oczekiwania rodziców wobec szkoły?3.Jakie były oczekiwania rodziców wobec wychowawcy klasy?4.Jak według rodziców powinna wyglądać ich współpraca z nauczycielami?W swoich badaniach wykorzystałam metodę sondażu diagnostycznego. W pracy techniką badawczą była ankieta, a kwestionariusz ankiety stanowił narzędzie badawcze. Grupę badawczą stanowiło 70 rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Z przeprowadzonych badań zostały wysunięte następujące wnioski:Rodzice cenią sobie szkołę, do której uczęszcza ich dziecko, a za najlepszą formę współpracy z nią uważają zebrania klasowe i spotkania indywidualne. Rodzice oczekują zapewnienie bezpieczeństwa dziecku, odpowiedniego poziomu nauczania oraz pomocy w kwestii wychowawczej i pomocy w nauce.
The subject of my research were the parents exceptation towards school and teachers of childchood education. The aim of my research was to familiarize with the expectations of parents of children kl. I-III to schools and early childhood education teachers, using the collected empirical material. The main problem of my thesis was seek answers for the questions: What are the exceptation of parents towards school and teachers of early school ? The main supplement issue were the most detailed questions1. What motivated parents point of interest when choosing early school for children ?2. What was the parents exceptations towards school ? 3. What was the parents exceptaions towards their class teacher? 4 How should the parents communicate and work with the teacher ?In my research I have used the method of diagnostic survey. Survey was the technique used to gather results, and the survey questionnaire was the tool used in the research. The study group consisted of 70 parents of school children. Below is the conclusion of my little survey :Parents do appreciate the school of their kids. they think that the class meetings as well as the individual meetings are the best to work as a team work as parents wants to provide the best and the most safe school environment for their kids. as well as the help in high level of education.
dc.abstract.en | The subject of my research were the parents exceptation towards school and teachers of childchood education. The aim of my research was to familiarize with the expectations of parents of children kl. I-III to schools and early childhood education teachers, using the collected empirical material. The main problem of my thesis was seek answers for the questions: What are the exceptation of parents towards school and teachers of early school ? The main supplement issue were the most detailed questions1. What motivated parents point of interest when choosing early school for children ?2. What was the parents exceptations towards school ? 3. What was the parents exceptaions towards their class teacher? 4 How should the parents communicate and work with the teacher ?In my research I have used the method of diagnostic survey. Survey was the technique used to gather results, and the survey questionnaire was the tool used in the research. The study group consisted of 70 parents of school children. Below is the conclusion of my little survey :Parents do appreciate the school of their kids. they think that the class meetings as well as the individual meetings are the best to work as a team work as parents wants to provide the best and the most safe school environment for their kids. as well as the help in high level of education. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem moich badań były oczekiwania rodziców wobec szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Celem moich badań było zapoznanie się z oczekiwaniami rodziców dzieci kl. I-III wobec szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, za pomocą zebranego materiału empirycznego.Głównym problemem badawczym mojej pracy było poszukiwanie odpowiedzi na pytanie:Jakie są oczekiwania rodziców wobec szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej? Uzupełnieniem problemu głównego, były zawarte w pracy problemy szczegółowe:1.Czym kierowali się rodzice podczas wyboru szkoły dla dzieci?2.Jakie były oczekiwania rodziców wobec szkoły?3.Jakie były oczekiwania rodziców wobec wychowawcy klasy?4.Jak według rodziców powinna wyglądać ich współpraca z nauczycielami?W swoich badaniach wykorzystałam metodę sondażu diagnostycznego. W pracy techniką badawczą była ankieta, a kwestionariusz ankiety stanowił narzędzie badawcze. Grupę badawczą stanowiło 70 rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Z przeprowadzonych badań zostały wysunięte następujące wnioski:Rodzice cenią sobie szkołę, do której uczęszcza ich dziecko, a za najlepszą formę współpracy z nią uważają zebrania klasowe i spotkania indywidualne. Rodzice oczekują zapewnienie bezpieczeństwa dziecku, odpowiedniego poziomu nauczania oraz pomocy w kwestii wychowawczej i pomocy w nauce. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Polak, Krzysztof - 131488 | pl |
dc.contributor.author | Strączek, Beata | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Polak, Krzysztof - 131488 | pl |
dc.contributor.reviewer | Danilewska, Zofia - 127687 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T00:29:58Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T00:29:58Z | |
dc.date.submitted | 2014-10-21 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika wczesnoszkolna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-86815-166157 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/195420 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Key words: parents, teachers, student, expectations, cooperation | pl |
dc.subject.pl | Słowa kluczowe: rodzice, nauczyciele, uczeń, oczekiwania, współpraca | pl |
dc.title | Oczekiwania rodziców wobec szkoły i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej | pl |
dc.title.alternative | Parents exceptation towardz school and teachers of childchood education | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |