"Player-created content" a polskie prawo autorskie.

master
dc.abstract.enThe thesis presents various concepts of treating player-created content, taking into account the normative background and explaining the notion of an artistic work under Polish copyright law. An in-depth analysis of the nature of works created by players of computer games is also conducted, along with examples of ways to regulate copyright issues between players and game developers through licensing agreements (terms of service).pl
dc.abstract.plNiniejsza praca składa się z kilku rozdziałów poświęconych tematyce twórczości graczy w grach komputerowych w świetle obowiązującej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 roku. Działania podejmowane przez graczy w środowisku wirtualnym często prowadzą do powstania nowych dóbr niematerialnych, które mogą spełniać ustawowe przesłanki utworu w rozumieniu tej ustawy. Kwalifikacja tych dóbr jako utworów rodzi szereg wątpliwości i komplikacji związanych z relacjami między dziełami graczy a środowiskiem gry, co może prowadzić do konfliktów między prawami "graczy-twórców" a prawami producentów gier komputerowych.W pracy przedstawiono różne koncepcje traktowania twórczości graczy, z uwzględnieniem normatywnego tła oraz wyjaśnienia pojęcia utworu w polskim prawie autorskim. Dokonano również pogłębionej analizy charakteru dzieł stworzonych przez graczy gier komputerowych, także przedstawiono przykładowe sposoby uregulowania kwestii prawnoautorskich pomiędzy graczami i producentami gier w drodze umów licencyjnych (regulaminów).pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWyrwiński, Michał - 132809 pl
dc.contributor.authorPetz, Krystian - USOS273280 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerWyrwiński, Michał - 132809 pl
dc.contributor.reviewerMatlak, Andrzej - 130390 pl
dc.date.accessioned2024-08-11T22:30:23Z
dc.date.available2024-08-11T22:30:23Z
dc.date.submitted2024-07-09pl
dc.fieldofstudyprawopl
dc.identifier.apddiploma-177261-273280pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/403148
dc.languagepolpl
dc.subject.enintellectual property, copyright law, computer games, creativity, playerpl
dc.subject.plwłasność intelektualna, prawo autorskie, gry komputerowe, twórczość, graczpl
dc.title"Player-created content" a polskie prawo autorskie.pl
dc.title.alternative"Player-created content" and Polish Copyright Law.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis presents various concepts of treating player-created content, taking into account the normative background and explaining the notion of an artistic work under Polish copyright law. An in-depth analysis of the nature of works created by players of computer games is also conducted, along with examples of ways to regulate copyright issues between players and game developers through licensing agreements (terms of service).
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca składa się z kilku rozdziałów poświęconych tematyce twórczości graczy w grach komputerowych w świetle obowiązującej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 roku. Działania podejmowane przez graczy w środowisku wirtualnym często prowadzą do powstania nowych dóbr niematerialnych, które mogą spełniać ustawowe przesłanki utworu w rozumieniu tej ustawy. Kwalifikacja tych dóbr jako utworów rodzi szereg wątpliwości i komplikacji związanych z relacjami między dziełami graczy a środowiskiem gry, co może prowadzić do konfliktów między prawami "graczy-twórców" a prawami producentów gier komputerowych.W pracy przedstawiono różne koncepcje traktowania twórczości graczy, z uwzględnieniem normatywnego tła oraz wyjaśnienia pojęcia utworu w polskim prawie autorskim. Dokonano również pogłębionej analizy charakteru dzieł stworzonych przez graczy gier komputerowych, także przedstawiono przykładowe sposoby uregulowania kwestii prawnoautorskich pomiędzy graczami i producentami gier w drodze umów licencyjnych (regulaminów).
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wyrwiński, Michał - 132809
dc.contributor.authorpl
Petz, Krystian - USOS273280
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Wyrwiński, Michał - 132809
dc.contributor.reviewerpl
Matlak, Andrzej - 130390
dc.date.accessioned
2024-08-11T22:30:23Z
dc.date.available
2024-08-11T22:30:23Z
dc.date.submittedpl
2024-07-09
dc.fieldofstudypl
prawo
dc.identifier.apdpl
diploma-177261-273280
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/403148
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
intellectual property, copyright law, computer games, creativity, player
dc.subject.plpl
własność intelektualna, prawo autorskie, gry komputerowe, twórczość, gracz
dc.titlepl
"Player-created content" a polskie prawo autorskie.
dc.title.alternativepl
"Player-created content" and Polish Copyright Law.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
61
Views per month
Views per city
Warsaw
16
Krakow
9
Lodz
4
Izmir
2
Katowice
2
Mostar
2
Piekary Śląskie
2
Southwark
2
Wroclaw
2
Busko-Zdrój
1

No access

No Thumbnail Available
Collections