Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
"Player-created content" a polskie prawo autorskie.
"Player-created content" and Polish Copyright Law.
własność intelektualna, prawo autorskie, gry komputerowe, twórczość, gracz
intellectual property, copyright law, computer games, creativity, player
Niniejsza praca składa się z kilku rozdziałów poświęconych tematyce twórczości graczy w grach komputerowych w świetle obowiązującej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 roku. Działania podejmowane przez graczy w środowisku wirtualnym często prowadzą do powstania nowych dóbr niematerialnych, które mogą spełniać ustawowe przesłanki utworu w rozumieniu tej ustawy. Kwalifikacja tych dóbr jako utworów rodzi szereg wątpliwości i komplikacji związanych z relacjami między dziełami graczy a środowiskiem gry, co może prowadzić do konfliktów między prawami "graczy-twórców" a prawami producentów gier komputerowych.W pracy przedstawiono różne koncepcje traktowania twórczości graczy, z uwzględnieniem normatywnego tła oraz wyjaśnienia pojęcia utworu w polskim prawie autorskim. Dokonano również pogłębionej analizy charakteru dzieł stworzonych przez graczy gier komputerowych, także przedstawiono przykładowe sposoby uregulowania kwestii prawnoautorskich pomiędzy graczami i producentami gier w drodze umów licencyjnych (regulaminów).
The thesis presents various concepts of treating player-created content, taking into account the normative background and explaining the notion of an artistic work under Polish copyright law. An in-depth analysis of the nature of works created by players of computer games is also conducted, along with examples of ways to regulate copyright issues between players and game developers through licensing agreements (terms of service).
dc.abstract.en | The thesis presents various concepts of treating player-created content, taking into account the normative background and explaining the notion of an artistic work under Polish copyright law. An in-depth analysis of the nature of works created by players of computer games is also conducted, along with examples of ways to regulate copyright issues between players and game developers through licensing agreements (terms of service). | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca składa się z kilku rozdziałów poświęconych tematyce twórczości graczy w grach komputerowych w świetle obowiązującej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 roku. Działania podejmowane przez graczy w środowisku wirtualnym często prowadzą do powstania nowych dóbr niematerialnych, które mogą spełniać ustawowe przesłanki utworu w rozumieniu tej ustawy. Kwalifikacja tych dóbr jako utworów rodzi szereg wątpliwości i komplikacji związanych z relacjami między dziełami graczy a środowiskiem gry, co może prowadzić do konfliktów między prawami "graczy-twórców" a prawami producentów gier komputerowych.W pracy przedstawiono różne koncepcje traktowania twórczości graczy, z uwzględnieniem normatywnego tła oraz wyjaśnienia pojęcia utworu w polskim prawie autorskim. Dokonano również pogłębionej analizy charakteru dzieł stworzonych przez graczy gier komputerowych, także przedstawiono przykładowe sposoby uregulowania kwestii prawnoautorskich pomiędzy graczami i producentami gier w drodze umów licencyjnych (regulaminów). | pl |
dc.affiliation | Wydział Prawa i Administracji | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Wyrwiński, Michał - 132809 | pl |
dc.contributor.author | Petz, Krystian - USOS273280 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WPA3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wyrwiński, Michał - 132809 | pl |
dc.contributor.reviewer | Matlak, Andrzej - 130390 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-08-11T22:30:23Z | |
dc.date.available | 2024-08-11T22:30:23Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-09 | pl |
dc.fieldofstudy | prawo | pl |
dc.identifier.apd | diploma-177261-273280 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/403148 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | intellectual property, copyright law, computer games, creativity, player | pl |
dc.subject.pl | własność intelektualna, prawo autorskie, gry komputerowe, twórczość, gracz | pl |
dc.title | "Player-created content" a polskie prawo autorskie. | pl |
dc.title.alternative | "Player-created content" and Polish Copyright Law. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |