Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Przedstawiciele (bez)prawia we współczesnym kinie brazylijskim
Representatives of law(nessness) in contemporary Brazilian cinema.
BOPE, policjant, gangster, "niewidzialne dzieci", więzienie
BOPE, policeman, gangster, "invisible children", prison
W pracy tej podjęłam problem skomplikowanych relacji i zależności pomiędzy stróżami prawa a przestępcami. Skupiłam się na obrazach tych stosunków w we współczesnym kinie brazylijskim. W obszarze mojego zainteresowania znaleźli się funkcjonariusze brazylijskiej policji, jednostki specjalne BOPE , strażnicy więzienni, ale też kryminaliści: mordercy, złodzieje, dealerzy narkotykowi, samozwańczy władcy dzielnic nędzy, okalających wielkie miejskie metropolie. Poświęciłam również część uwagi tak zwanym niewidzialnym dzieciom, które z powodu tragicznych warunków, w jakich przyszło im żyć, najczęściej wyrastają na groźnych przestępców, o których traktuje zasadnicza część tej pracy. Głównym przedmiotem mojego zainteresowania będą przedstawienia postaci stróżów prawa i przestępców we współczesnej kinematografii brazylijskiej, głównie fabularnej – filmach José Padilhy Elitarni (Tropa de Elite, 2007) i Elitarni II – Ostatnie Starcie (Tropa de Elite II, 2010), Miasto Boga Fernando Meirellesa (Cidade de Deus, 2002), W ramionach Boga Paulo Morellego (Cidede dos Hommens, 2007), Ostatni Przystanek 174 Bruno Barreto (Última parada 174, 2008) i Carandiru Hectora Babenco (Carandiru, 2003). Poświęciłam również nieco uwagi dokumentowi José Padilhy pod tytułem Autobus 174 (Ônibus 174, 2002).
In this master's thesis I'm interested in complicated relationships between man of law and criminals. I'm focused on representations of this relationships in contemporary Brazilian cinema. I'm writing about Brazilian policemans, BOPE, prison guards, but also criminals: murderers, thiefs, drug dealers. For me important is also a subject of "invisible children" which are living in a terrible conditions, and that's why when they are growing up mostly becoming a criminals.I'm mainly interested in images of this representations in contemporary Brazilian movies: José Padilha's The Elite Squad (Tropa de Elite, 2007) and The Elite Squad II – The Enemy Within (Tropa de Elite II, 2010) and Bus 174 (Ônibus 174, 2002), City of God directed by Fernando Meirelles (Cidade de Deus, 2002), In the Arms of God, directed by Paulo Morelli (Cidede dos Hommens, 2007), The Last Stop 174, directed by Bruno Barreto (Última parada 174, 2008) and Carandiru, by Hector Babenco (Carandiru, 2003).
dc.abstract.en | In this master's thesis I'm interested in complicated relationships between man of law and criminals. I'm focused on representations of this relationships in contemporary Brazilian cinema. I'm writing about Brazilian policemans, BOPE, prison guards, but also criminals: murderers, thiefs, drug dealers. For me important is also a subject of "invisible children" which are living in a terrible conditions, and that's why when they are growing up mostly becoming a criminals.I'm mainly interested in images of this representations in contemporary Brazilian movies: José Padilha's The Elite Squad (Tropa de Elite, 2007) and The Elite Squad II – The Enemy Within (Tropa de Elite II, 2010) and Bus 174 (Ônibus 174, 2002), City of God directed by Fernando Meirelles (Cidade de Deus, 2002), In the Arms of God, directed by Paulo Morelli (Cidede dos Hommens, 2007), The Last Stop 174, directed by Bruno Barreto (Última parada 174, 2008) and Carandiru, by Hector Babenco (Carandiru, 2003). | pl |
dc.abstract.pl | W pracy tej podjęłam problem skomplikowanych relacji i zależności pomiędzy stróżami prawa a przestępcami. Skupiłam się na obrazach tych stosunków w we współczesnym kinie brazylijskim. W obszarze mojego zainteresowania znaleźli się funkcjonariusze brazylijskiej policji, jednostki specjalne BOPE , strażnicy więzienni, ale też kryminaliści: mordercy, złodzieje, dealerzy narkotykowi, samozwańczy władcy dzielnic nędzy, okalających wielkie miejskie metropolie. Poświęciłam również część uwagi tak zwanym niewidzialnym dzieciom, które z powodu tragicznych warunków, w jakich przyszło im żyć, najczęściej wyrastają na groźnych przestępców, o których traktuje zasadnicza część tej pracy. Głównym przedmiotem mojego zainteresowania będą przedstawienia postaci stróżów prawa i przestępców we współczesnej kinematografii brazylijskiej, głównie fabularnej – filmach José Padilhy Elitarni (Tropa de Elite, 2007) i Elitarni II – Ostatnie Starcie (Tropa de Elite II, 2010), Miasto Boga Fernando Meirellesa (Cidade de Deus, 2002), W ramionach Boga Paulo Morellego (Cidede dos Hommens, 2007), Ostatni Przystanek 174 Bruno Barreto (Última parada 174, 2008) i Carandiru Hectora Babenco (Carandiru, 2003). Poświęciłam również nieco uwagi dokumentowi José Padilhy pod tytułem Autobus 174 (Ônibus 174, 2002). | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Radkiewicz, Małgorzata - 101485 | pl |
dc.contributor.author | Sosnowska, Kaja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Pitrus, Andrzej - 131431 | pl |
dc.contributor.reviewer | Radkiewicz, Małgorzata - 101485 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T11:02:49Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T11:02:49Z | |
dc.date.submitted | 2012-10-05 | pl |
dc.fieldofstudy | filmoznawstwo | pl |
dc.identifier.apd | diploma-69768-78627 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/182916 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | BOPE, policeman, gangster, "invisible children", prison | pl |
dc.subject.pl | BOPE, policjant, gangster, "niewidzialne dzieci", więzienie | pl |
dc.title | Przedstawiciele (bez)prawia we współczesnym kinie brazylijskim | pl |
dc.title.alternative | Representatives of law(nessness) in contemporary Brazilian cinema. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |