Przedstawiciele (bez)prawia we współczesnym kinie brazylijskim

master
dc.abstract.enIn this master's thesis I'm interested in complicated relationships between man of law and criminals. I'm focused on representations of this relationships in contemporary Brazilian cinema. I'm writing about Brazilian policemans, BOPE, prison guards, but also criminals: murderers, thiefs, drug dealers. For me important is also a subject of "invisible children" which are living in a terrible conditions, and that's why when they are growing up mostly becoming a criminals.I'm mainly interested in images of this representations in contemporary Brazilian movies: José Padilha's The Elite Squad (Tropa de Elite, 2007) and The Elite Squad II – The Enemy Within (Tropa de Elite II, 2010) and Bus 174 (Ônibus 174, 2002), City of God directed by Fernando Meirelles (Cidade de Deus, 2002), In the Arms of God, directed by Paulo Morelli (Cidede dos Hommens, 2007), The Last Stop 174, directed by Bruno Barreto (Última parada 174, 2008) and Carandiru, by Hector Babenco (Carandiru, 2003).pl
dc.abstract.plW pracy tej podjęłam problem skomplikowanych relacji i zależności pomiędzy stróżami prawa a przestępcami. Skupiłam się na obrazach tych stosunków w we współczesnym kinie brazylijskim. W obszarze mojego zainteresowania znaleźli się funkcjonariusze brazylijskiej policji, jednostki specjalne BOPE , strażnicy więzienni, ale też kryminaliści: mordercy, złodzieje, dealerzy narkotykowi, samozwańczy władcy dzielnic nędzy, okalających wielkie miejskie metropolie. Poświęciłam również część uwagi tak zwanym niewidzialnym dzieciom, które z powodu tragicznych warunków, w jakich przyszło im żyć, najczęściej wyrastają na groźnych przestępców, o których traktuje zasadnicza część tej pracy. Głównym przedmiotem mojego zainteresowania będą przedstawienia postaci stróżów prawa i przestępców we współczesnej kinematografii brazylijskiej, głównie fabularnej – filmach José Padilhy Elitarni (Tropa de Elite, 2007) i Elitarni II – Ostatnie Starcie (Tropa de Elite II, 2010), Miasto Boga Fernando Meirellesa (Cidade de Deus, 2002), W ramionach Boga Paulo Morellego (Cidede dos Hommens, 2007), Ostatni Przystanek 174 Bruno Barreto (Última parada 174, 2008) i Carandiru Hectora Babenco (Carandiru, 2003). Poświęciłam również nieco uwagi dokumentowi José Padilhy pod tytułem Autobus 174 (Ônibus 174, 2002).pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorRadkiewicz, Małgorzata - 101485 pl
dc.contributor.authorSosnowska, Kajapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPitrus, Andrzej - 131431 pl
dc.contributor.reviewerRadkiewicz, Małgorzata - 101485 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T11:02:49Z
dc.date.available2020-07-24T11:02:49Z
dc.date.submitted2012-10-05pl
dc.fieldofstudyfilmoznawstwopl
dc.identifier.apddiploma-69768-78627pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/182916
dc.languagepolpl
dc.subject.enBOPE, policeman, gangster, "invisible children", prisonpl
dc.subject.plBOPE, policjant, gangster, "niewidzialne dzieci", więzieniepl
dc.titlePrzedstawiciele (bez)prawia we współczesnym kinie brazylijskimpl
dc.title.alternativeRepresentatives of law(nessness) in contemporary Brazilian cinema.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In this master's thesis I'm interested in complicated relationships between man of law and criminals. I'm focused on representations of this relationships in contemporary Brazilian cinema. I'm writing about Brazilian policemans, BOPE, prison guards, but also criminals: murderers, thiefs, drug dealers. For me important is also a subject of "invisible children" which are living in a terrible conditions, and that's why when they are growing up mostly becoming a criminals.I'm mainly interested in images of this representations in contemporary Brazilian movies: José Padilha's The Elite Squad (Tropa de Elite, 2007) and The Elite Squad II – The Enemy Within (Tropa de Elite II, 2010) and Bus 174 (Ônibus 174, 2002), City of God directed by Fernando Meirelles (Cidade de Deus, 2002), In the Arms of God, directed by Paulo Morelli (Cidede dos Hommens, 2007), The Last Stop 174, directed by Bruno Barreto (Última parada 174, 2008) and Carandiru, by Hector Babenco (Carandiru, 2003).
dc.abstract.plpl
W pracy tej podjęłam problem skomplikowanych relacji i zależności pomiędzy stróżami prawa a przestępcami. Skupiłam się na obrazach tych stosunków w we współczesnym kinie brazylijskim. W obszarze mojego zainteresowania znaleźli się funkcjonariusze brazylijskiej policji, jednostki specjalne BOPE , strażnicy więzienni, ale też kryminaliści: mordercy, złodzieje, dealerzy narkotykowi, samozwańczy władcy dzielnic nędzy, okalających wielkie miejskie metropolie. Poświęciłam również część uwagi tak zwanym niewidzialnym dzieciom, które z powodu tragicznych warunków, w jakich przyszło im żyć, najczęściej wyrastają na groźnych przestępców, o których traktuje zasadnicza część tej pracy. Głównym przedmiotem mojego zainteresowania będą przedstawienia postaci stróżów prawa i przestępców we współczesnej kinematografii brazylijskiej, głównie fabularnej – filmach José Padilhy Elitarni (Tropa de Elite, 2007) i Elitarni II – Ostatnie Starcie (Tropa de Elite II, 2010), Miasto Boga Fernando Meirellesa (Cidade de Deus, 2002), W ramionach Boga Paulo Morellego (Cidede dos Hommens, 2007), Ostatni Przystanek 174 Bruno Barreto (Última parada 174, 2008) i Carandiru Hectora Babenco (Carandiru, 2003). Poświęciłam również nieco uwagi dokumentowi José Padilhy pod tytułem Autobus 174 (Ônibus 174, 2002).
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Radkiewicz, Małgorzata - 101485
dc.contributor.authorpl
Sosnowska, Kaja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Pitrus, Andrzej - 131431
dc.contributor.reviewerpl
Radkiewicz, Małgorzata - 101485
dc.date.accessioned
2020-07-24T11:02:49Z
dc.date.available
2020-07-24T11:02:49Z
dc.date.submittedpl
2012-10-05
dc.fieldofstudypl
filmoznawstwo
dc.identifier.apdpl
diploma-69768-78627
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/182916
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
BOPE, policeman, gangster, "invisible children", prison
dc.subject.plpl
BOPE, policjant, gangster, "niewidzialne dzieci", więzienie
dc.titlepl
Przedstawiciele (bez)prawia we współczesnym kinie brazylijskim
dc.title.alternativepl
Representatives of law(nessness) in contemporary Brazilian cinema.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
8
Views per month
Views per city
Dublin
2
Wroclaw
2
Krakow
1
Lodz
1

No access

No Thumbnail Available