Nocne targi jako czynnik rozwoju turystyki zakupowej

2023
book section
article
dc.abstract.enShopping tourism is one of the forms of tourism with centuries-old traditions in the world. Many tourist products can be created in its area. The core of this product is made up of various shopping centers. It is one of the factors influencing the development of shopping tourism. Various determinants determine the attractiveness of these places. One such place can be the night markets, which are becoming more and more popular. Visiting the night market can be one of the main objectives of the tourist’s trip. The night markets are often an important tourist attraction these days. The aim of the article is to identify and characterize night markets as a factor in the development of shopping tourism. The paper attempts to identify the main determinants influencing the tourist attractiveness of the night markets. In the study, qualitative research methods were used, such as: query of the literature on the subject, analysis of websites, including opinions on a tourist portal, and case studies.pl
dc.abstract.plTurystyka zakupowa to jedna z form turystyki, która na świecie ma wielowiekowe tradycje. W jej obszarze można wykreować wiele produktów turystycznych. Rdzeń tego produktu tworzą różne miejsca zakupowe. Są one jednym z czynników mających wpływ na rozwój turystyki zakupowej. O atrakcyjności tych miejsc decydują różne determinanty. Jednym z takich miejsc mogą być nocne targi, które cieszą się rosnącą popularnością. Zwiedzanie nocnego targu może być jednym z głównych celów wyjazdów turystycznych. Nocne targi często stanowią obecnie ważną atrakcję turystyczną. Celem artykułu jest zidentyfikowanie i scharakteryzowanie nocnych targów jako czynnika rozwoju turystyki zakupowej. W pracy podjęto próbę określenia głównych determinant wpływających na atrakcyjność turystyczną nocnych targów. W opracowaniu zastosowano jakościowe metody badawcze takie jak: kwerenda literatury przedmiotu, analiza stron internetowych, w tym opinii na portalu turystycznym oraz studium przypadku.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Przedsiębiorczościpl
dc.contributor.authorPaliś, Beata - 476996 pl
dc.contributor.editorPanasiuk, Aleksander - 396547 pl
dc.date.accession2023-09-25pl
dc.date.accessioned2023-09-26T16:08:48Z
dc.date.available2023-09-26T16:08:48Z
dc.date.issued2023pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 85-88. Monografia towarzysząca XII Konferencji Naukowej: Turystyka w Naukach Społecznych, Bukowina Tatrzańska, 17-18.10.2022 r.pl
dc.description.physical65-88pl
dc.description.publication0,5pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume6pl
dc.identifier.isbn978-83-958454-9-9pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/319808
dc.identifier.weblinkhttps://przedsiebiorczosc.uj.edu.pl/documents/137560027/152606197/monografia+UJ_2023_wersja04_www+z+okladka.pdf#page=67pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pubinfoKraków : Uniwerystet Jagielloński, Instytut Przedsiębiorczościpl
dc.publisher.ministerialUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceInna otwarta licencja
dc.rights.uri*
dc.share.typeinne
dc.sourceinfoliczba autorów 14; liczba stron 209; liczba arkuszy wydawniczych 12;pl
dc.subject.enshopping tourismpl
dc.subject.ennight marketpl
dc.subject.entourism productpl
dc.subject.endevelopment factorspl
dc.subject.enbuyer behaviorpl
dc.subject.plturystyka zakupowapl
dc.subject.plnocne targipl
dc.subject.plprodukt turystycznypl
dc.subject.plczynniki rozwojupl
dc.subject.plzachowania nabywcówpl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleNocne targi jako czynnik rozwoju turystyki zakupowejpl
dc.title.alternativeNight markets as a factor in the development of shopping tourismpl
dc.title.containerTurystyka w naukach społecznychpl
dc.title.volumeNauki o zarządzaniu i jakości cz. 3pl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Shopping tourism is one of the forms of tourism with centuries-old traditions in the world. Many tourist products can be created in its area. The core of this product is made up of various shopping centers. It is one of the factors influencing the development of shopping tourism. Various determinants determine the attractiveness of these places. One such place can be the night markets, which are becoming more and more popular. Visiting the night market can be one of the main objectives of the tourist’s trip. The night markets are often an important tourist attraction these days. The aim of the article is to identify and characterize night markets as a factor in the development of shopping tourism. The paper attempts to identify the main determinants influencing the tourist attractiveness of the night markets. In the study, qualitative research methods were used, such as: query of the literature on the subject, analysis of websites, including opinions on a tourist portal, and case studies.
dc.abstract.plpl
Turystyka zakupowa to jedna z form turystyki, która na świecie ma wielowiekowe tradycje. W jej obszarze można wykreować wiele produktów turystycznych. Rdzeń tego produktu tworzą różne miejsca zakupowe. Są one jednym z czynników mających wpływ na rozwój turystyki zakupowej. O atrakcyjności tych miejsc decydują różne determinanty. Jednym z takich miejsc mogą być nocne targi, które cieszą się rosnącą popularnością. Zwiedzanie nocnego targu może być jednym z głównych celów wyjazdów turystycznych. Nocne targi często stanowią obecnie ważną atrakcję turystyczną. Celem artykułu jest zidentyfikowanie i scharakteryzowanie nocnych targów jako czynnika rozwoju turystyki zakupowej. W pracy podjęto próbę określenia głównych determinant wpływających na atrakcyjność turystyczną nocnych targów. W opracowaniu zastosowano jakościowe metody badawcze takie jak: kwerenda literatury przedmiotu, analiza stron internetowych, w tym opinii na portalu turystycznym oraz studium przypadku.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Przedsiębiorczości
dc.contributor.authorpl
Paliś, Beata - 476996
dc.contributor.editorpl
Panasiuk, Aleksander - 396547
dc.date.accessionpl
2023-09-25
dc.date.accessioned
2023-09-26T16:08:48Z
dc.date.available
2023-09-26T16:08:48Z
dc.date.issuedpl
2023
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 85-88. Monografia towarzysząca XII Konferencji Naukowej: Turystyka w Naukach Społecznych, Bukowina Tatrzańska, 17-18.10.2022 r.
dc.description.physicalpl
65-88
dc.description.publicationpl
0,5
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
6
dc.identifier.isbnpl
978-83-958454-9-9
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/319808
dc.identifier.weblinkpl
https://przedsiebiorczosc.uj.edu.pl/documents/137560027/152606197/monografia+UJ_2023_wersja04_www+z+okladka.pdf#page=67
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pubinfopl
Kraków : Uniwerystet Jagielloński, Instytut Przedsiębiorczości
dc.publisher.ministerialpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
Inna otwarta licencja
dc.rights.uri*
dc.share.type
inne
dc.sourceinfopl
liczba autorów 14; liczba stron 209; liczba arkuszy wydawniczych 12;
dc.subject.enpl
shopping tourism
dc.subject.enpl
night market
dc.subject.enpl
tourism product
dc.subject.enpl
development factors
dc.subject.enpl
buyer behavior
dc.subject.plpl
turystyka zakupowa
dc.subject.plpl
nocne targi
dc.subject.plpl
produkt turystyczny
dc.subject.plpl
czynniki rozwoju
dc.subject.plpl
zachowania nabywców
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Nocne targi jako czynnik rozwoju turystyki zakupowej
dc.title.alternativepl
Night markets as a factor in the development of shopping tourism
dc.title.containerpl
Turystyka w naukach społecznych
dc.title.volumepl
Nauki o zarządzaniu i jakości cz. 3
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
19
Views per month
Views per city
Krakow
5
Wieliczka
3
Poznan
2
Bydgoszcz
1
Porto
1
Warsaw
1
Środa Śląska
1

No access

No Thumbnail Available