Ideał matrymonialny pięciu pokoleń Polaków na przykładzie ogłoszeń towarzyskich od początków II RP do współczesności

licenciate
dc.abstract.enThe primary purpose of this paper is to define the ideal image of women and the perfect image of a man, on the basis of social-matrimonial advertisements. The author wishes to show the dynamics of changes in the perceiving of the ideal partner on the base of five generations of Poles. What is more this paper shows significant linkage of these changes with the situation in Poland.Social-matrimonial announcements as a subject of research and scientific considerations were taken repeatedly. This paper introduces a new look at Escorts and Dating which are examined from a different point of view.pl
dc.abstract.plZasadniczym celem badawczym niniejszej pracy jest próba zdefiniowania budowanego przez mężczyzn idealnego wizerunku kobiety oraz budowanego przez kobiety idealnego wizerunku mężczyzny, na podstawie ogłoszeń towarzysko-matrymonialnych. Autorka pragnie ukazać dynamikę zmian w ideale partnerki/ partnera pięciu pokoleń Polaków. Wskazuje na znaczące powiązania tych zmian z sytuacją w Polsce.Anonse towarzysko-matrymonialne jako temat badań i naukowych rozważań, podejmowane były wielokrotnie. W Polsce powstawały liczne prace dotyczące specyfiki tego rodzaju ogłoszeń jako gatunku. Niniejsza praca wprowadza nowe spojrzenie na anonse towarzyskie i matrymonialne. Bada je pod innym niż dotychczas kątem. Wskazuje na ich kwintesencję – mianowicie ukryty w nich ideał partnera. Z kilku zdań można wyczytać pożądane cechy poszukiwanego ideału. Co najważniejsze – cechy ulegające zmianom i licznym przeobrażeniem w zależności od czasów, w jakich przyszło żyć autorom anonsów.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorHodalska, Magdalena - 199974 pl
dc.contributor.authorWesołowska, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728 pl
dc.contributor.reviewerHodalska, Magdalena - 199974 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T09:34:57Z
dc.date.available2020-07-24T09:34:57Z
dc.date.submitted2012-07-11pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-68194-111732pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/181544
dc.languagepolpl
dc.subject.enideal\nogłoszenia towarzysko-matrymonialne\nwoman, man\nsemantic categoriespl
dc.subject.plideałogłoszenia towarzysko-matrymonialnekobieta, mężczyznakategorie semantycznepl
dc.titleIdeał matrymonialny pięciu pokoleń Polaków na przykładzie ogłoszeń towarzyskich od początków II RP do współczesnościpl
dc.title.alternativeThe marital ideal of five generations of Poles based on the examples of escorts published from the beginning of II RP to presentpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The primary purpose of this paper is to define the ideal image of women and the perfect image of a man, on the basis of social-matrimonial advertisements. The author wishes to show the dynamics of changes in the perceiving of the ideal partner on the base of five generations of Poles. What is more this paper shows significant linkage of these changes with the situation in Poland.Social-matrimonial announcements as a subject of research and scientific considerations were taken repeatedly. This paper introduces a new look at Escorts and Dating which are examined from a different point of view.
dc.abstract.plpl
Zasadniczym celem badawczym niniejszej pracy jest próba zdefiniowania budowanego przez mężczyzn idealnego wizerunku kobiety oraz budowanego przez kobiety idealnego wizerunku mężczyzny, na podstawie ogłoszeń towarzysko-matrymonialnych. Autorka pragnie ukazać dynamikę zmian w ideale partnerki/ partnera pięciu pokoleń Polaków. Wskazuje na znaczące powiązania tych zmian z sytuacją w Polsce.Anonse towarzysko-matrymonialne jako temat badań i naukowych rozważań, podejmowane były wielokrotnie. W Polsce powstawały liczne prace dotyczące specyfiki tego rodzaju ogłoszeń jako gatunku. Niniejsza praca wprowadza nowe spojrzenie na anonse towarzyskie i matrymonialne. Bada je pod innym niż dotychczas kątem. Wskazuje na ich kwintesencję – mianowicie ukryty w nich ideał partnera. Z kilku zdań można wyczytać pożądane cechy poszukiwanego ideału. Co najważniejsze – cechy ulegające zmianom i licznym przeobrażeniem w zależności od czasów, w jakich przyszło żyć autorom anonsów.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Hodalska, Magdalena - 199974
dc.contributor.authorpl
Wesołowska, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728
dc.contributor.reviewerpl
Hodalska, Magdalena - 199974
dc.date.accessioned
2020-07-24T09:34:57Z
dc.date.available
2020-07-24T09:34:57Z
dc.date.submittedpl
2012-07-11
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-68194-111732
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/181544
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ideal\nogłoszenia towarzysko-matrymonialne\nwoman, man\nsemantic categories
dc.subject.plpl
ideałogłoszenia towarzysko-matrymonialnekobieta, mężczyznakategorie semantyczne
dc.titlepl
Ideał matrymonialny pięciu pokoleń Polaków na przykładzie ogłoszeń towarzyskich od początków II RP do współczesności
dc.title.alternativepl
The marital ideal of five generations of Poles based on the examples of escorts published from the beginning of II RP to present
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
25
Views per month
Views per city
Wroclaw
6
Krakow
5
Warsaw
3
Dublin
2
Gliwice
1
Katowice
1
Legnica
1
Przodkowo
1
Sofia
1

No access

No Thumbnail Available