Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Terroryzm islamski we współczesnym świecie.
Islamic terrorism in cintemporary world.
terroryzm, religia, islam, dżihad,
terrorism, religion, islam, jihad,
Niniejsza praca została poświęcona tematyce terroryzmu, a dokładniej terroryzmowi islamskiemu. Praca miała na celu przybliżenie obrazu islamskiego fundamentalisty, ukazanie skali zjawiska, oraz przedstawienie ram prawno- instytucjonalnych stworzonych na potrzeby walki z terroryzmem. Terroryzm nie jest zjawiskiem nowym. Jego początki sięgają starożytności. Niektórzy mówią, że terroryzm jest tak stary jak polityką. W zasadzie od zawsze akty terroru towarzyszą człowiekowi. Jednak dopiero od końca XIX wieku podjęto próby dokonano rozróżnienia pomiędzy dwoma istotnymi dla tematyki pojęciami, mianowicie „terror” i „terroryzm. Do dzisiaj pomimo wysiłków ze strony społeczności międzynarodowej nie udało się wypracować jednej, powszechnie obowiązującej definicji terroryzmu. Za początek „nowoczesnego terroryzmu” międzynarodowego przyjmuje się datę 22 lipca 1968roki. Wówczas miała miejsce akcja porwania samolotu izraelskich linii lotniczych El- Al. Terroryzm jest zjawiskiem bardzo dynamicznym, ciągle ewoluuje i za sprawą przemian jakich dokonuje wykracza poza przyjęte ramy definicyjne. Pojawia się problem redefinicji, trzeba na nowo stworzyć ramy definicyjne.W zależności od kryterium jakie przyjmiemy istnieje wiele różnych odmian terroryzmu. Ta praca poświęcona została terroryzmowi islamskiemu, który kieruje się innymi zasadami i jest o wiele bardziej niebezpieczny. Terroryzm religijny nie jest wynalazkiem muzułmanów, tym rodzajem terroryzmu skażona jest praktycznie każda religia na świecie. Akty terrorystyczne można odnaleźć zarówno w islamie, jak i judaizmie, czy chrześcijaństwie. Terroryzm religijny jest nieprzewidywalny i dla tego jest tak bardzo niebezpieczny. O ile z terrorystą kryminalnym, czy politycznym można próbować negocjować, o tyle z terrorystą religijnym, z fundamentalistą islamskim nie ma to sensu, ponieważ dla niego akt terrorystyczny jest namaszczony przez Boga. Wypełniając misję spełnia on dwa warunki względem Boga: angażuje się w dżihad i oddaje najwyższą ofiarę jaką jest własne życie.
This work was devoted to the subject matter of the terrorism, and more precisely for Islamic terrorism. The work was aimed at making the image of the Islamic fundamentalist similar, showing the scale of the phenomenon, and describing frames prawno- institutional created for the purposes of the fight against terrorism. The terrorism isn't a new phenomenon. His basics date back to the antiquity. Some people say that the terrorism is so old like with the politics. In principle from an acts of terror always accompany the man.However only from the end the 19th century was taken they made the attempt of distinguishing between two notions essential for the subject matter, that is "terror" and "terrorism. Up till today in spite of efforts from the side the international community didn't manage to gain one, of generally applicable definition of the terrorism. For the beginning of the "modern terrorism" international a date is being accepted on 22 July 1968ro what. Then an action of the skyjack of Ela-s' Israeli airlines took place the Terrorism is an Ave. with very dynamic phenomenon, still he is evolving and thanks to transformations he is making which is going beyond the accepted definitional framework. A problem of the redefinition appears, it is necessary anew to create definitional frames.Depending on the criterion we will accept which many all sorts varieties of the terrorism exist. This work was devoted to the Islamic terrorism which is guided by other principles and is far more dangerous. The religious terrorism isn't an invention of Muslims, practically every religion is contaminated with this type of the terrorism in the world. It is possible to find acts of terror both in the Islam, as well as the Judaism, or the Christianity. The religious terrorism is unpredictable and for it is so much dangerous. Inasmuch as with the criminal, or political terrorist it is possible to try to negotiate, with the religious terrorist, with the Islamic fundamentalist it doesn't make sense, since for him the act of terror is rubbed with oil by God. Performing the mission he is meeting two conditions towards God: he is becoming involved in a jihad and is returning the final sacrifice an own life is which.
dc.abstract.en | This work was devoted to the subject matter of the terrorism, and more precisely for Islamic terrorism. The work was aimed at making the image of the Islamic fundamentalist similar, showing the scale of the phenomenon, and describing frames prawno- institutional created for the purposes of the fight against terrorism. The terrorism isn't a new phenomenon. His basics date back to the antiquity. Some people say that the terrorism is so old like with the politics. In principle from an acts of terror always accompany the man.However only from the end the 19th century was taken they made the attempt of distinguishing between two notions essential for the subject matter, that is "terror" and "terrorism. Up till today in spite of efforts from the side the international community didn't manage to gain one, of generally applicable definition of the terrorism. For the beginning of the "modern terrorism" international a date is being accepted on 22 July 1968ro what. Then an action of the skyjack of Ela-s' Israeli airlines took place the Terrorism is an Ave. with very dynamic phenomenon, still he is evolving and thanks to transformations he is making which is going beyond the accepted definitional framework. A problem of the redefinition appears, it is necessary anew to create definitional frames.Depending on the criterion we will accept which many all sorts varieties of the terrorism exist. This work was devoted to the Islamic terrorism which is guided by other principles and is far more dangerous. The religious terrorism isn't an invention of Muslims, practically every religion is contaminated with this type of the terrorism in the world. It is possible to find acts of terror both in the Islam, as well as the Judaism, or the Christianity. The religious terrorism is unpredictable and for it is so much dangerous. Inasmuch as with the criminal, or political terrorist it is possible to try to negotiate, with the religious terrorist, with the Islamic fundamentalist it doesn't make sense, since for him the act of terror is rubbed with oil by God. Performing the mission he is meeting two conditions towards God: he is becoming involved in a jihad and is returning the final sacrifice an own life is which. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca została poświęcona tematyce terroryzmu, a dokładniej terroryzmowi islamskiemu. Praca miała na celu przybliżenie obrazu islamskiego fundamentalisty, ukazanie skali zjawiska, oraz przedstawienie ram prawno- instytucjonalnych stworzonych na potrzeby walki z terroryzmem. Terroryzm nie jest zjawiskiem nowym. Jego początki sięgają starożytności. Niektórzy mówią, że terroryzm jest tak stary jak polityką. W zasadzie od zawsze akty terroru towarzyszą człowiekowi. Jednak dopiero od końca XIX wieku podjęto próby dokonano rozróżnienia pomiędzy dwoma istotnymi dla tematyki pojęciami, mianowicie „terror” i „terroryzm. Do dzisiaj pomimo wysiłków ze strony społeczności międzynarodowej nie udało się wypracować jednej, powszechnie obowiązującej definicji terroryzmu. Za początek „nowoczesnego terroryzmu” międzynarodowego przyjmuje się datę 22 lipca 1968roki. Wówczas miała miejsce akcja porwania samolotu izraelskich linii lotniczych El- Al. Terroryzm jest zjawiskiem bardzo dynamicznym, ciągle ewoluuje i za sprawą przemian jakich dokonuje wykracza poza przyjęte ramy definicyjne. Pojawia się problem redefinicji, trzeba na nowo stworzyć ramy definicyjne.W zależności od kryterium jakie przyjmiemy istnieje wiele różnych odmian terroryzmu. Ta praca poświęcona została terroryzmowi islamskiemu, który kieruje się innymi zasadami i jest o wiele bardziej niebezpieczny. Terroryzm religijny nie jest wynalazkiem muzułmanów, tym rodzajem terroryzmu skażona jest praktycznie każda religia na świecie. Akty terrorystyczne można odnaleźć zarówno w islamie, jak i judaizmie, czy chrześcijaństwie. Terroryzm religijny jest nieprzewidywalny i dla tego jest tak bardzo niebezpieczny. O ile z terrorystą kryminalnym, czy politycznym można próbować negocjować, o tyle z terrorystą religijnym, z fundamentalistą islamskim nie ma to sensu, ponieważ dla niego akt terrorystyczny jest namaszczony przez Boga. Wypełniając misję spełnia on dwa warunki względem Boga: angażuje się w dżihad i oddaje najwyższą ofiarę jaką jest własne życie. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Rzegocki, Arkady - 100814 | pl |
dc.contributor.author | Diaków, Katarzyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Ślufińska, Monika - 132323 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rzegocki, Arkady - 100814 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T20:34:31Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T20:34:31Z | |
dc.date.submitted | 2013-10-21 | pl |
dc.fieldofstudy | instytucje i zarządzanie polityką | pl |
dc.identifier.apd | diploma-82206-99199 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191749 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | terrorism, religion, islam, jihad, | pl |
dc.subject.pl | terroryzm, religia, islam, dżihad, | pl |
dc.title | Terroryzm islamski we współczesnym świecie. | pl |
dc.title.alternative | Islamic terrorism in cintemporary world. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |