Czynniki motywujące nauczycieli do pracy w ośrodkach szkolno-wychowawczych.

master
dc.abstract.enThe master's work focuses on presenting the way and specifics of motivating employees in educational and upbringing centers. Motivation in educational institutions plays a very important role, in particular in centers where teachers have to deal with mentally disabled students and physically. The first chapter of the work presents the characteristics of management, the historical outline and its contemporary concepts. The second one focuses on public management, its definitions and concepts, as well as management in the educational sphere. The third chapter contains the concept and the essence of motivating, the theories of motivation and the characteristics of motivation in education. In the further part of the work there are questions and answers for the research questions. Thanks to the obtained results from the research, you can find out what motivates employees to work in special centers, how the director motivates their employees and what motivates the director in the way the school and educational center is managed. The last part of the work contains the characteristics of the specificity of motivation in school and educational centers, which was described thanks to the conducted research and also recommendations of school heads who manage special facilitiespl
dc.abstract.plPoniższa praca magisterska koncentruje się na przedstawieniu sposobu i specyfiki motywowania pracowników w ośrodkach szkolno-wychowawczych. Motywacja w placówkach oświatowych odgrywa bardzo ważną role, w szczególności w ośrodkach gdzie nauczyciele mają do czynienia z uczniami niepełnosprawnymi umysłowo i fizycznie. Pierwszy rozdział pracy przedstawia charakterystykę zarządzania, historyczny zarys i jego współczesne koncepcje. Drugi natomiast skupia się na zarządzaniu publicznym, jego definicjach i koncepcjach oraz scharakteryzowano zarządzanie w sferze edukacyjnym. Trzeci rozdział zawiera pojęcie i istotę motywowania, teorie motywacji i charakterystykę motywacji w edukacji. W dalszej części pracy znajdują się pytania i odpowiedzi na postawione pytania badawcze. Dzięki uzyskanym wynikom z badań, można się dowiedzieć co motywuje pracowników do podjęcia pracy w ośrodkach specjalnych, jak dyrektor motywuje swoich pracowników i co motywuje dyrektora w sposobie zarządzania ośrodkiem szkolno-wychowawczym. Ostatnia część pracy zawiera charakterystykę specyfiki motywacji w ośrodkach szkolno-wychowawczych, która została opisana dzięki przeprowadzonym badaniom i również znajdują się rekomendacje dyrektorów szkół, którzy zarządzają specjalnymi placówkami.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDorczak, Roman - 127750 pl
dc.contributor.authorMartyna, Oliwiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerDorczak, Roman - 127750 pl
dc.contributor.reviewerSasak, Janusz - 131804 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T20:20:07Z
dc.date.available2020-07-27T20:20:07Z
dc.date.submitted2018-10-22pl
dc.fieldofstudyzarządzanie organizacjami publicznymi i obywatelskimipl
dc.identifier.apddiploma-127921-183919pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231743
dc.languagepolpl
dc.subject.enMANAGEMENT- MOTIVATION – SCHOOLpl
dc.subject.plZARZĄDZANIE – MOTYWACJA – OŚRODKI SZKOLNO-WYCHOWAWCZEpl
dc.titleCzynniki motywujące nauczycieli do pracy w ośrodkach szkolno-wychowawczych.pl
dc.title.alternativeFactors motivating teachers to work in educational centres.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The master's work focuses on presenting the way and specifics of motivating employees in educational and upbringing centers. Motivation in educational institutions plays a very important role, in particular in centers where teachers have to deal with mentally disabled students and physically. The first chapter of the work presents the characteristics of management, the historical outline and its contemporary concepts. The second one focuses on public management, its definitions and concepts, as well as management in the educational sphere. The third chapter contains the concept and the essence of motivating, the theories of motivation and the characteristics of motivation in education. In the further part of the work there are questions and answers for the research questions. Thanks to the obtained results from the research, you can find out what motivates employees to work in special centers, how the director motivates their employees and what motivates the director in the way the school and educational center is managed. The last part of the work contains the characteristics of the specificity of motivation in school and educational centers, which was described thanks to the conducted research and also recommendations of school heads who manage special facilities
dc.abstract.plpl
Poniższa praca magisterska koncentruje się na przedstawieniu sposobu i specyfiki motywowania pracowników w ośrodkach szkolno-wychowawczych. Motywacja w placówkach oświatowych odgrywa bardzo ważną role, w szczególności w ośrodkach gdzie nauczyciele mają do czynienia z uczniami niepełnosprawnymi umysłowo i fizycznie. Pierwszy rozdział pracy przedstawia charakterystykę zarządzania, historyczny zarys i jego współczesne koncepcje. Drugi natomiast skupia się na zarządzaniu publicznym, jego definicjach i koncepcjach oraz scharakteryzowano zarządzanie w sferze edukacyjnym. Trzeci rozdział zawiera pojęcie i istotę motywowania, teorie motywacji i charakterystykę motywacji w edukacji. W dalszej części pracy znajdują się pytania i odpowiedzi na postawione pytania badawcze. Dzięki uzyskanym wynikom z badań, można się dowiedzieć co motywuje pracowników do podjęcia pracy w ośrodkach specjalnych, jak dyrektor motywuje swoich pracowników i co motywuje dyrektora w sposobie zarządzania ośrodkiem szkolno-wychowawczym. Ostatnia część pracy zawiera charakterystykę specyfiki motywacji w ośrodkach szkolno-wychowawczych, która została opisana dzięki przeprowadzonym badaniom i również znajdują się rekomendacje dyrektorów szkół, którzy zarządzają specjalnymi placówkami.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Dorczak, Roman - 127750
dc.contributor.authorpl
Martyna, Oliwia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Dorczak, Roman - 127750
dc.contributor.reviewerpl
Sasak, Janusz - 131804
dc.date.accessioned
2020-07-27T20:20:07Z
dc.date.available
2020-07-27T20:20:07Z
dc.date.submittedpl
2018-10-22
dc.fieldofstudypl
zarządzanie organizacjami publicznymi i obywatelskimi
dc.identifier.apdpl
diploma-127921-183919
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231743
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
MANAGEMENT- MOTIVATION – SCHOOL
dc.subject.plpl
ZARZĄDZANIE – MOTYWACJA – OŚRODKI SZKOLNO-WYCHOWAWCZE
dc.titlepl
Czynniki motywujące nauczycieli do pracy w ośrodkach szkolno-wychowawczych.
dc.title.alternativepl
Factors motivating teachers to work in educational centres.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
71
Views per month
Views per city
Warsaw
11
Krakow
6
Wroclaw
6
Grodzisk Wielkopolski
4
Choszczno
3
Kielce
3
Poznan
3
Gdansk
2
Rokietnica
2
Rybnik
2

No access

No Thumbnail Available