Funkcjonowanie leśnych przedszkoli

licenciate
dc.abstract.enSummaryThe purpose of this thesis is to explore and assess the day to day operations of forest kindergartens in Poland. Forest kindergarten named “Forest Academy” located in Kraków, together with their staff, children who attend it and the children’s parents have been my field of research for this purpose. Firstly, the main assumptions of functioning of such kindergartens located abroad have been described. The introduction includes the history and development of forest education both in Poland and abroad, and the role of nature in child development, all based on the subject literature.Methodology part of the thesis emphasizes main goals of the research as well as all methods, techniques and research tools used throughout the subject study. The results of research and their interpretation led to the development of sample Forest Education kindergarten, as well as allowed for the assessment of children’s and their parents’ relationship and attitude to the place.pl
dc.abstract.plStreszczenieW związku z brakiem badań, które opisują funkcjonowanie przedszkoli leśnych w Polsce, podjęłam eksploracje w powyższym zakresie, a obszarem przeprowadzonych badań uczyniłam krakowskie leśne przedszkole „Leśna Akademia”, w którym to zbadałam założycielkę danego przedszkola, dzieci do niego uczęszczające oraz ich rodziców. Wcześniej określiłam główne założenia leśnych przedszkoli za granicą, oraz opisałam historię i rozwój leśnej edukacji zarówno za granicą jak i w Polsce. Ponadto opisałam rolę natury w rozwoju dziecka powołując się na literaturę przedmiotu. W części metodologicznej wyróżniłam główne cele moich badań, a także wymieniałam metody, techniki oraz narzędzia badawcze, które stosowałam podczas nich. W wyniku przeprowadzonych i zinterpretowanych badań stworzyłam profil przykładowego przedszkola Leśnej Edukacji, a także zbadałam stosunek dzieci oraz rodziców do tego miejsca.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSigva, Renata - 128072 pl
dc.contributor.authorPachlowska, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerSigva, Renata - 128072 pl
dc.contributor.reviewerJamrozowicz, Barbarapl
dc.date.accessioned2020-07-27T15:36:06Z
dc.date.available2020-07-27T15:36:06Z
dc.date.submitted2018-06-27pl
dc.fieldofstudypedagogika społeczno-opiekuńczapl
dc.identifier.apddiploma-123001-211370pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227403
dc.languagepolpl
dc.subject.enKey words: forest education, forest education functioning, kindergarten, nature, role of nature, statute, emotional attitude, der Waldkindergartenpl
dc.subject.plSłowa Klucze: leśna edukacja, funkcjonowanie leśnej edukacji, przedszkole, natura, rola natury, statut, stosunek emocjonalny, der Waldkindergartenpl
dc.titleFunkcjonowanie leśnych przedszkolipl
dc.title.alternativeOperations of forest kindergartenspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
SummaryThe purpose of this thesis is to explore and assess the day to day operations of forest kindergartens in Poland. Forest kindergarten named “Forest Academy” located in Kraków, together with their staff, children who attend it and the children’s parents have been my field of research for this purpose. Firstly, the main assumptions of functioning of such kindergartens located abroad have been described. The introduction includes the history and development of forest education both in Poland and abroad, and the role of nature in child development, all based on the subject literature.Methodology part of the thesis emphasizes main goals of the research as well as all methods, techniques and research tools used throughout the subject study. The results of research and their interpretation led to the development of sample Forest Education kindergarten, as well as allowed for the assessment of children’s and their parents’ relationship and attitude to the place.
dc.abstract.plpl
StreszczenieW związku z brakiem badań, które opisują funkcjonowanie przedszkoli leśnych w Polsce, podjęłam eksploracje w powyższym zakresie, a obszarem przeprowadzonych badań uczyniłam krakowskie leśne przedszkole „Leśna Akademia”, w którym to zbadałam założycielkę danego przedszkola, dzieci do niego uczęszczające oraz ich rodziców. Wcześniej określiłam główne założenia leśnych przedszkoli za granicą, oraz opisałam historię i rozwój leśnej edukacji zarówno za granicą jak i w Polsce. Ponadto opisałam rolę natury w rozwoju dziecka powołując się na literaturę przedmiotu. W części metodologicznej wyróżniłam główne cele moich badań, a także wymieniałam metody, techniki oraz narzędzia badawcze, które stosowałam podczas nich. W wyniku przeprowadzonych i zinterpretowanych badań stworzyłam profil przykładowego przedszkola Leśnej Edukacji, a także zbadałam stosunek dzieci oraz rodziców do tego miejsca.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sigva, Renata - 128072
dc.contributor.authorpl
Pachlowska, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Sigva, Renata - 128072
dc.contributor.reviewerpl
Jamrozowicz, Barbara
dc.date.accessioned
2020-07-27T15:36:06Z
dc.date.available
2020-07-27T15:36:06Z
dc.date.submittedpl
2018-06-27
dc.fieldofstudypl
pedagogika społeczno-opiekuńcza
dc.identifier.apdpl
diploma-123001-211370
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227403
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Key words: forest education, forest education functioning, kindergarten, nature, role of nature, statute, emotional attitude, der Waldkindergarten
dc.subject.plpl
Słowa Klucze: leśna edukacja, funkcjonowanie leśnej edukacji, przedszkole, natura, rola natury, statut, stosunek emocjonalny, der Waldkindergarten
dc.titlepl
Funkcjonowanie leśnych przedszkoli
dc.title.alternativepl
Operations of forest kindergartens
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
227
Views per month
Views per city
Warsaw
29
Katowice
19
Krakow
19
Poznan
15
Wroclaw
8
Bydgoszcz
7
Lublin
7
Olsztyn
6
Zielona Góra
6
Lodz
5

No access

No Thumbnail Available