Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Moda w internecie- społeczność blogów modowych
Fashion on the web- fashion blogging community
Fashion, blogs, fashion blogs, Internet, fashion community
Moda, blogi, fotoblogi, szafiarki, Internet
My Ba thesis is abaut fashion blogs which are very popular in last time. There are many of them on the internet. In each country there are people which lead web pages where they put photos with their cloths stylization. Fashion blogs is a web pages where we can admire very orginal cloths stylization. People wich led this web are usualy young fashion victim, they are intresting in fashion, knowing fashion news and what is happening in fashion world. Most of them became celebrities like girl which led blog Karla' s closet or Copry Kennedy which wos first fashion bloger. This people create a new community. In poland we can call them "szafiarki". There are a lots of fashion blogs witch are cumulative in portal http://polskieszafy.blogspot.pl. In this portal we can find each fashion blog in poland. The fashion blogger community organize many events and meeting. They form strong community.In first chapter I' am writing abaut faschion sociology and psychology. I' am calling over Georg Simmel's theory about fashion psychology, there I' am writing also abaut fashion in our life, becouse this part of our life is very important even if we don't realize abaut that. Fashion dress can tell as a lot about as.In second chapter I' am focusing on Internet. I' am calling over short Internet history, and his specificity. Then I' am writing abaut blogs and fotoblogs.The last chapter of my Ba thesis, I' am writing about polish fashion blogs and abaut their authors "szafiarki". I' am fociusing mainly abaut their commercial activity witch is very expanded.
Pewnego razu, przez przypadek natrafiłam w Internecie na stronę przedstawiającą modę uliczną różnych stolic europejskich. Na stronie znajdowały się zdjęcia przechodniów, którzy wyróżniali się oryginalnym strojem, dodatkami i uczesaniem. Następnie, zainteresowana tym tematem, odnajdywałam coraz więcej podobnych stron, przedstawiających street fashion Stanów Zjednoczonych, Japoni, również miast polskich, z modą uliczną Krakowa, Warszawy czy Wrocławia. Okazało się, że takich stron jest w Internecie całe mnóstwo.Następnie natrafiłam w jakiejś damskiej gazecie na artykuł poświęcony polskim szafiarkom. Ale kim są szafiarki? W artykule znajdowały się linki do blogów, na których owe szafiarki przedstawiały swoje stylizacje. Postanowiłam dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat. I tak oto zainteresowałam się problemem szafiarek. Zaczęłam przeglądać blogi, na których dziewczyny umieszczały zdjęcia z tym, co mają na sobie danego dnia. Często stroje jakie prezentowały były bardzo oryginalne i inspirujące. W tym samym czasie o szafiarkach zrobiło się głośno w mediach, zaczęto je zapraszać do telewizji, gdzie udzielały wywiadów, porad stylistycznych, opowiadały o swoich blogach. Również pojawiały się na łamach licznych gazetach, które pisały o ich stronach i tym co na nich prezentują. Coraz częściej słyszałam o fenomenie blogów modowych, o tym że dziewczyny prowadzące podobne blogi w Stanach Zjednoczonych stawały się znanymi stylistkami i wyroczniami mody, niektóre zaczęły pisać do liczących się gazet modowych, zaczęły być zapraszane na najważniejsze pokazy mody i imprezy modowe.Postanowiłam więc, przyjrzeć się bliżej ich fenomenowi. Uważam, że obecnie bloggerki modowe stworzyły silną społeczność internetową, która wychodzi również z sieci do życia realnego. Zdecydowałam się zbadać tę społeczność, przyjrzeć się jej bliżej, czego wynikiem jest niniejsza praca licencjacka, w której postaram się przybliżyć temat szafiarek oraz ukazać ich wpływ na to co obecnie dzieje się w modzie.Pierwszy rozdział mojej pracy poświęcony został modzie, bowiem nie sposób mówić o społeczności zajmującej się modą nie przybliżywszy tego tematu. Skupiłam się głównie na socjologicznym i psychologicznym podejściu do mody. Postaram się udowodnić w tym rozdziale, że moda jest ważną częścią życia każdego z nas. Czasem jesteśmy tego świadomi a innym razem nie, jednak nie da się od niej uciec, gdyż jest ona częścią naszej kultury i tożsamości.Drugi rozdział jest poświęcony tematyce Internetu, bowiem to właśnie dzięki temu medium szafiarki zaistniały. Pokrótce opisuję w nim historię tego niesamowitego wynalazku, który zdominował nasze dzisiejsze życie, postarałam się też wskazać na jego wady i zalety. Następnie przeszłam do tematu społeczności internetowej, wskazując jej cechy i zachowania. Również w tym rozdziale wyjaśniłam podstawowe pojęcia związane z szafiarkami, czyli czym są blogi i fotoblogi, oraz same szafiarki, opisuję w rozdziale tym ich wygląd oraz znaczenie blogów szafowych jakie nabrały w cyberprzestrzeni i w świecie realnym. Ostatni rozdział mojej pracy licencjackiej jest wynikiem wnikliwej obserwacji blogów szafiarek, jaką prowadziłam od dłuższego czasu. W rozdziale tym postarałam się udowodnić, że szafiarki stworzyły specyficzną, silną i wpływową społeczność internetową w świecie mody. Pokazuję na czym polega ich działalność w Internecie oraz poza nim, opisuję podstawowe cechy blogów oraz ich zawartość. Skupiłam się głównie na zdjęciach jakie umieszczają dziewczyny na swoich stronach, bowiem są one najważniejszą częścią blogów. Zwróciłam też uwagę na to o czym, i jak piszą blogerki. Również zwróciłam uwagę na działalność marketingową niektórych blogow, dlatego też opisuję wpływ szafiarek na kreowanie marek niektórych firm.
dc.abstract.en | My Ba thesis is abaut fashion blogs which are very popular in last time. There are many of them on the internet. In each country there are people which lead web pages where they put photos with their cloths stylization. Fashion blogs is a web pages where we can admire very orginal cloths stylization. People wich led this web are usualy young fashion victim, they are intresting in fashion, knowing fashion news and what is happening in fashion world. Most of them became celebrities like girl which led blog Karla' s closet or Copry Kennedy which wos first fashion bloger. This people create a new community. In poland we can call them "szafiarki". There are a lots of fashion blogs witch are cumulative in portal http://polskieszafy.blogspot.pl. In this portal we can find each fashion blog in poland. The fashion blogger community organize many events and meeting. They form strong community.In first chapter I' am writing abaut faschion sociology and psychology. I' am calling over Georg Simmel's theory about fashion psychology, there I' am writing also abaut fashion in our life, becouse this part of our life is very important even if we don't realize abaut that. Fashion dress can tell as a lot about as.In second chapter I' am focusing on Internet. I' am calling over short Internet history, and his specificity. Then I' am writing abaut blogs and fotoblogs.The last chapter of my Ba thesis, I' am writing about polish fashion blogs and abaut their authors "szafiarki". I' am fociusing mainly abaut their commercial activity witch is very expanded. | pl |
dc.abstract.other | Pewnego razu, przez przypadek natrafiłam w Internecie na stronę przedstawiającą modę uliczną różnych stolic europejskich. Na stronie znajdowały się zdjęcia przechodniów, którzy wyróżniali się oryginalnym strojem, dodatkami i uczesaniem. Następnie, zainteresowana tym tematem, odnajdywałam coraz więcej podobnych stron, przedstawiających street fashion Stanów Zjednoczonych, Japoni, również miast polskich, z modą uliczną Krakowa, Warszawy czy Wrocławia. Okazało się, że takich stron jest w Internecie całe mnóstwo.Następnie natrafiłam w jakiejś damskiej gazecie na artykuł poświęcony polskim szafiarkom. Ale kim są szafiarki? W artykule znajdowały się linki do blogów, na których owe szafiarki przedstawiały swoje stylizacje. Postanowiłam dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat. I tak oto zainteresowałam się problemem szafiarek. Zaczęłam przeglądać blogi, na których dziewczyny umieszczały zdjęcia z tym, co mają na sobie danego dnia. Często stroje jakie prezentowały były bardzo oryginalne i inspirujące. W tym samym czasie o szafiarkach zrobiło się głośno w mediach, zaczęto je zapraszać do telewizji, gdzie udzielały wywiadów, porad stylistycznych, opowiadały o swoich blogach. Również pojawiały się na łamach licznych gazetach, które pisały o ich stronach i tym co na nich prezentują. Coraz częściej słyszałam o fenomenie blogów modowych, o tym że dziewczyny prowadzące podobne blogi w Stanach Zjednoczonych stawały się znanymi stylistkami i wyroczniami mody, niektóre zaczęły pisać do liczących się gazet modowych, zaczęły być zapraszane na najważniejsze pokazy mody i imprezy modowe.Postanowiłam więc, przyjrzeć się bliżej ich fenomenowi. Uważam, że obecnie bloggerki modowe stworzyły silną społeczność internetową, która wychodzi również z sieci do życia realnego. Zdecydowałam się zbadać tę społeczność, przyjrzeć się jej bliżej, czego wynikiem jest niniejsza praca licencjacka, w której postaram się przybliżyć temat szafiarek oraz ukazać ich wpływ na to co obecnie dzieje się w modzie.Pierwszy rozdział mojej pracy poświęcony został modzie, bowiem nie sposób mówić o społeczności zajmującej się modą nie przybliżywszy tego tematu. Skupiłam się głównie na socjologicznym i psychologicznym podejściu do mody. Postaram się udowodnić w tym rozdziale, że moda jest ważną częścią życia każdego z nas. Czasem jesteśmy tego świadomi a innym razem nie, jednak nie da się od niej uciec, gdyż jest ona częścią naszej kultury i tożsamości.Drugi rozdział jest poświęcony tematyce Internetu, bowiem to właśnie dzięki temu medium szafiarki zaistniały. Pokrótce opisuję w nim historię tego niesamowitego wynalazku, który zdominował nasze dzisiejsze życie, postarałam się też wskazać na jego wady i zalety. Następnie przeszłam do tematu społeczności internetowej, wskazując jej cechy i zachowania. Również w tym rozdziale wyjaśniłam podstawowe pojęcia związane z szafiarkami, czyli czym są blogi i fotoblogi, oraz same szafiarki, opisuję w rozdziale tym ich wygląd oraz znaczenie blogów szafowych jakie nabrały w cyberprzestrzeni i w świecie realnym. Ostatni rozdział mojej pracy licencjackiej jest wynikiem wnikliwej obserwacji blogów szafiarek, jaką prowadziłam od dłuższego czasu. W rozdziale tym postarałam się udowodnić, że szafiarki stworzyły specyficzną, silną i wpływową społeczność internetową w świecie mody. Pokazuję na czym polega ich działalność w Internecie oraz poza nim, opisuję podstawowe cechy blogów oraz ich zawartość. Skupiłam się głównie na zdjęciach jakie umieszczają dziewczyny na swoich stronach, bowiem są one najważniejszą częścią blogów. Zwróciłam też uwagę na to o czym, i jak piszą blogerki. Również zwróciłam uwagę na działalność marketingową niektórych blogow, dlatego też opisuję wpływ szafiarek na kreowanie marek niektórych firm. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Warmińska, Katarzyna | pl |
dc.contributor.author | Januś, Aleksandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Michna, Ewa - 130540 | pl |
dc.contributor.reviewer | Warmińska, Katarzyna | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T19:57:28Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T19:57:28Z | |
dc.date.submitted | 2011-10-20 | pl |
dc.fieldofstudy | kulturoznawstwo międzynarodowe | pl |
dc.identifier.apd | diploma-61228-42280 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174799 | |
dc.subject.en | Fashion, blogs, fashion blogs, Internet, fashion community | pl |
dc.subject.other | Moda, blogi, fotoblogi, szafiarki, Internet | pl |
dc.title | Moda w internecie- społeczność blogów modowych | pl |
dc.title.alternative | Fashion on the web- fashion blogging community | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |