Tworzenie produktu ze społecznością. Customer Development na przykładzie aplikacji lojalnościowej Stamps

master
dc.abstract.enThe following thesis addresses the topic of developing a mobile application in an uncertain startup environment. The aim of this study is to assume that the Customer Development model enables the creation of a satisfying product for a customer while the main question is whether the Customer Development model allows for the rapid development of a satisfying product. The study consists of a theoretical part, which introduces the key concepts and phenomena related to the functioning of a startup, including Customer Development, and the research part which demonstrates the operation of Customer Development in practice. A group of 103 respondents, including a committed community of 10 individuals willing to participate in subsequent research cycles, collaborates with the project's two founders to create a fully functional mobile application. As assumed the research confirmed that the Customer Development model enables the creation of a customer satisfying product. The Stamps loyalty application is the result of the study and the same time it confirms the hypothesis.pl
dc.abstract.plPoniższa praca zajmuje się tematyką tworzenia aplikacji mobilnej w niepewnym środowisku Startupu. Celem niniejszej pracy jest założenie, że model Customer Development umożliwia tworzenie produktu satysfakcjonującego dla klienta, natomiast za problem główny powzięto pytanie czy model Customer Development umożliwia szybkie tworzenie satysfakcjonującego produktu? Praca składa się z części teoretycznej, która wprowadza najważniejsze pojęcia i zjawiska związane z funkcjonowaniem Startupu w tym także Customer Development, oraz części badawczej, która wykazuje działania Customer Development w praktyce. Grupa 103 respondentów w tym zaangażowana społeczność 10 osób chętnych brać udział w kolejnych cyklach badań, wspólnie z dwójką założycieli projektu tworzą w pełni funkcjonującą aplikację mobilną. Zgodnie z założeniami badania potwierdziły, że model Customer Development umożliwia tworzenie produktu satysfakcjonującego dla klienta. Aplikacja lojalnościowa Stamps jest wynikiem przeprowadzonych badań i jednoczesne potwierdzeniem hipotezy.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorKopeć, Katarzyna - 160355 pl
dc.contributor.authorPtak, Zuzanna - USOS262617 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzena - USOS218109 pl
dc.contributor.reviewerKopeć, Katarzyna - 160355 pl
dc.date.accessioned2024-07-14T23:25:46Z
dc.date.available2024-07-14T23:25:46Z
dc.date.submitted2024-07-12pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-164723-262617pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/378660
dc.languagepolpl
dc.subject.enAGILE, CUSTOMER DEVELOPMENT, MANAGEMENT, STARTUPpl
dc.subject.plAGILE, CUSTOMER DEVELOPMENT, STARTUP, ZARZĄDZANIEpl
dc.titleTworzenie produktu ze społecznością. Customer Development na przykładzie aplikacji lojalnościowej Stampspl
dc.title.alternativeCommunity created product: Stamps Loyalty Application based on Custommer Developmentpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The following thesis addresses the topic of developing a mobile application in an uncertain startup environment. The aim of this study is to assume that the Customer Development model enables the creation of a satisfying product for a customer while the main question is whether the Customer Development model allows for the rapid development of a satisfying product. The study consists of a theoretical part, which introduces the key concepts and phenomena related to the functioning of a startup, including Customer Development, and the research part which demonstrates the operation of Customer Development in practice. A group of 103 respondents, including a committed community of 10 individuals willing to participate in subsequent research cycles, collaborates with the project's two founders to create a fully functional mobile application. As assumed the research confirmed that the Customer Development model enables the creation of a customer satisfying product. The Stamps loyalty application is the result of the study and the same time it confirms the hypothesis.
dc.abstract.plpl
Poniższa praca zajmuje się tematyką tworzenia aplikacji mobilnej w niepewnym środowisku Startupu. Celem niniejszej pracy jest założenie, że model Customer Development umożliwia tworzenie produktu satysfakcjonującego dla klienta, natomiast za problem główny powzięto pytanie czy model Customer Development umożliwia szybkie tworzenie satysfakcjonującego produktu? Praca składa się z części teoretycznej, która wprowadza najważniejsze pojęcia i zjawiska związane z funkcjonowaniem Startupu w tym także Customer Development, oraz części badawczej, która wykazuje działania Customer Development w praktyce. Grupa 103 respondentów w tym zaangażowana społeczność 10 osób chętnych brać udział w kolejnych cyklach badań, wspólnie z dwójką założycieli projektu tworzą w pełni funkcjonującą aplikację mobilną. Zgodnie z założeniami badania potwierdziły, że model Customer Development umożliwia tworzenie produktu satysfakcjonującego dla klienta. Aplikacja lojalnościowa Stamps jest wynikiem przeprowadzonych badań i jednoczesne potwierdzeniem hipotezy.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Kopeć, Katarzyna - 160355
dc.contributor.authorpl
Ptak, Zuzanna - USOS262617
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena - USOS218109
dc.contributor.reviewerpl
Kopeć, Katarzyna - 160355
dc.date.accessioned
2024-07-14T23:25:46Z
dc.date.available
2024-07-14T23:25:46Z
dc.date.submittedpl
2024-07-12
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-164723-262617
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/378660
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
AGILE, CUSTOMER DEVELOPMENT, MANAGEMENT, STARTUP
dc.subject.plpl
AGILE, CUSTOMER DEVELOPMENT, STARTUP, ZARZĄDZANIE
dc.titlepl
Tworzenie produktu ze społecznością. Customer Development na przykładzie aplikacji lojalnościowej Stamps
dc.title.alternativepl
Community created product: Stamps Loyalty Application based on Custommer Development
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
4
Views per month
Views per city
Warsaw
2
Katowice
1
Vienna
1

No access

No Thumbnail Available
Collections