Fenomen popularności sitcomu ,,FRIENDS” wśród polskiej publiczności.

licenciate
dc.abstract.enThis work focuses on the phenomenon of the ,,Friends” sitcom popularity among the Polish audience. Finding the causes of that occurrence was set as a priority. For this purpose research hypotheses were put forward, focusing on possible motivations guiding the viewers. The first is the universality and timelessness of the issues raised in the series. The second is the possibility for audience to identify with the characters. The third - the type of humor typical for this sitcom and the last hypothesis - a chance to get to know the American culture. By means of the audiovisual material’s analysis, which was the series ,,Friends” itself as well as the conducted survey research, the accuracy of the above concepts was proven.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca skupia się na fenomenie popularności sitcomu ,,Friends” wśród polskiej publiczności. Za priorytet ustalono odnalezienie przyczyn owego zjawiska. W tym celu postawiono hipotezy badawcze, skupiające się na możliwych motywacjach, kierujących widzami. Pierwszą z tych potencjalnych motywacji jest uniwersalność i ponadczasowość poruszanych w serialu kwestii. Drugą - możliwość identyfikowania się widzów z bohaterami. Trzecią - rodzaj humoru typowy dla owego sitcomu i ostatnią - szansa na zapoznanie z amerykańską kulturą. Za pomocą analizy materiału audiowizualnego, jaki stanowił serial ,,Friends”, a także przeprowadzonego badania ankietowego dowiedziono prawdziwości powyższych koncepcji badawczych.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKuś, Rafałpl
dc.contributor.authorJanuś, Wiktoriapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerKuś, Rafałpl
dc.contributor.reviewerBartnik, Anna - 160611 pl
dc.date.accessioned2023-07-10T22:18:27Z
dc.date.available2023-07-10T22:18:27Z
dc.date.submitted2023-07-10pl
dc.fieldofstudyamerykanistykapl
dc.identifier.apddiploma-168094-291968pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315354
dc.languagepolpl
dc.subject.enFriends, sitcom, phenomenon, audiencepl
dc.subject.plFriends, sitcom, fenomen, publicznośćpl
dc.titleFenomen popularności sitcomu ,,FRIENDS” wśród polskiej publiczności.pl
dc.title.alternativeThe phenomenon of the 'FRIENDS' sitcom's popularity among the polish audience.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work focuses on the phenomenon of the ,,Friends” sitcom popularity among the Polish audience. Finding the causes of that occurrence was set as a priority. For this purpose research hypotheses were put forward, focusing on possible motivations guiding the viewers. The first is the universality and timelessness of the issues raised in the series. The second is the possibility for audience to identify with the characters. The third - the type of humor typical for this sitcom and the last hypothesis - a chance to get to know the American culture. By means of the audiovisual material’s analysis, which was the series ,,Friends” itself as well as the conducted survey research, the accuracy of the above concepts was proven.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca skupia się na fenomenie popularności sitcomu ,,Friends” wśród polskiej publiczności. Za priorytet ustalono odnalezienie przyczyn owego zjawiska. W tym celu postawiono hipotezy badawcze, skupiające się na możliwych motywacjach, kierujących widzami. Pierwszą z tych potencjalnych motywacji jest uniwersalność i ponadczasowość poruszanych w serialu kwestii. Drugą - możliwość identyfikowania się widzów z bohaterami. Trzecią - rodzaj humoru typowy dla owego sitcomu i ostatnią - szansa na zapoznanie z amerykańską kulturą. Za pomocą analizy materiału audiowizualnego, jaki stanowił serial ,,Friends”, a także przeprowadzonego badania ankietowego dowiedziono prawdziwości powyższych koncepcji badawczych.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kuś, Rafał
dc.contributor.authorpl
Januś, Wiktoria
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Kuś, Rafał
dc.contributor.reviewerpl
Bartnik, Anna - 160611
dc.date.accessioned
2023-07-10T22:18:27Z
dc.date.available
2023-07-10T22:18:27Z
dc.date.submittedpl
2023-07-10
dc.fieldofstudypl
amerykanistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-168094-291968
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315354
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Friends, sitcom, phenomenon, audience
dc.subject.plpl
Friends, sitcom, fenomen, publiczność
dc.titlepl
Fenomen popularności sitcomu ,,FRIENDS” wśród polskiej publiczności.
dc.title.alternativepl
The phenomenon of the 'FRIENDS' sitcom's popularity among the polish audience.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
33
Views per month
Views per city
Krakow
6
Warsaw
4
Lubin
3
Olsztyn
3
Bydgoszcz
2
Poznan
2
Bobrowniki Male
1
Gdansk
1
Gliwice
1
Kobyłka
1

No access

No Thumbnail Available