Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Bookstagramy. Profile książkowe na Instagramie. Typy, zawartość, funkcje
Bookstagrams. Bookish profiles on Instagram. Types, content, functions
bookstagramy, czytanie społecznościowe, Instagram, profile książkowe, serwis społecznościowy
bookstagrams, Instagram, social reading, bookish profiles, social networking
Przedmiotem pracy jest zjawisko, jakim jest prowadzenie bookstagramów, czyli książkowych profili na Instagramie. Celem pracy jest scharakteryzowanie i zdefiniowanie pojęcia Bookstagrama, czyli całej społeczności miłośników książek na serwisie społecznościowym Instagram. Dokonano typologii oraz wymieniono funkcje pełnione przez bookstagramy. Przeprowadzono analizę wybranych książkowych profili pod względem ich aktywności w postaci postów i dodatkowej działalności w celu wyszczególnienia różnic i cech wspólnych. Podmiotami, których konta zostały poddane analizie były: wydawnictwo, księgarnia, biblioteka, antykwariat, osoba prowadząca bookstagrama (bookstagrammer) oraz autor książek. Za pomocą analizy porównawczej wykazano, jakie profile charakteryzują się wysoką jakością i różnorodnością zamieszczanych treści oraz jakie spełniają minimum wymagań i posiadają małą zaangażowaną społeczność, której przejawem jest znikoma aktywności w komentarzach.
The subject of this paper is the phenomenon of bookstagrams, or book profiles on Instagram. The aim of the study is to characterise and define the concept of bookstagrams, an entire community of book lovers on the social network Instagram. A typology was made and the functions performed by bookstagrams were listed. An analysis of the chosen book profiles in terms of their activity in the form of posts and additional activities was made to highlight differences and similarities. The entities whose accounts were analysed were a publishing house, a bookshop, a library, an antiquarian bookshop, a bookstagrammer and a book author. Through comparative analysis, it was shown which profiles have a high quality and diversity of posted content and which profiles meet the minimum requirements and have a small involved community, manifested by scant activity in comments.
dc.abstract.en | The subject of this paper is the phenomenon of bookstagrams, or book profiles on Instagram. The aim of the study is to characterise and define the concept of bookstagrams, an entire community of book lovers on the social network Instagram. A typology was made and the functions performed by bookstagrams were listed. An analysis of the chosen book profiles in terms of their activity in the form of posts and additional activities was made to highlight differences and similarities. The entities whose accounts were analysed were a publishing house, a bookshop, a library, an antiquarian bookshop, a bookstagrammer and a book author. Through comparative analysis, it was shown which profiles have a high quality and diversity of posted content and which profiles meet the minimum requirements and have a small involved community, manifested by scant activity in comments. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem pracy jest zjawisko, jakim jest prowadzenie bookstagramów, czyli książkowych profili na Instagramie. Celem pracy jest scharakteryzowanie i zdefiniowanie pojęcia Bookstagrama, czyli całej społeczności miłośników książek na serwisie społecznościowym Instagram. Dokonano typologii oraz wymieniono funkcje pełnione przez bookstagramy. Przeprowadzono analizę wybranych książkowych profili pod względem ich aktywności w postaci postów i dodatkowej działalności w celu wyszczególnienia różnic i cech wspólnych. Podmiotami, których konta zostały poddane analizie były: wydawnictwo, księgarnia, biblioteka, antykwariat, osoba prowadząca bookstagrama (bookstagrammer) oraz autor książek. Za pomocą analizy porównawczej wykazano, jakie profile charakteryzują się wysoką jakością i różnorodnością zamieszczanych treści oraz jakie spełniają minimum wymagań i posiadają małą zaangażowaną społeczność, której przejawem jest znikoma aktywności w komentarzach. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Lechowski, Piotr - 129884 | pl |
dc.contributor.author | Jankiewicz, Oliwia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Nahotko, Marek - 130864 | pl |
dc.contributor.reviewer | Lechowski, Piotr - 129884 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-06-29T21:32:31Z | |
dc.date.available | 2023-06-29T21:32:31Z | |
dc.date.submitted | 2023-06-28 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie informacją | pl |
dc.identifier.apd | diploma-166002-291625 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313203 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | bookstagrams, Instagram, social reading, bookish profiles, social networking | pl |
dc.subject.pl | bookstagramy, czytanie społecznościowe, Instagram, profile książkowe, serwis społecznościowy | pl |
dc.title | Bookstagramy. Profile książkowe na Instagramie. Typy, zawartość, funkcje | pl |
dc.title.alternative | Bookstagrams. Bookish profiles on Instagram. Types, content, functions | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |