Media społecznościowe w zarządzaniu marketingiem szkół wyższych

master
dc.abstract.enThe aim of this study is to investigate whether social media has a positive effect on the effectiveness of communication between university and students, as well as to examine students' opinions on the communication process at universities. The work consists of 5 chapters. The first chapter presents the essence of management, the place of marketing management in management sciences and also marketing models. The second chapter provides information on the concept of social media, the role of social media in marketing management, and a description of selected social media. The third chapter presents the characteristics of universities, the communication process and also examples of social media used by universities. The fourth chapter concerns the research methodology. Chapter five contains the results of the research, conclusions and recommendations. The study used the method of a diagnostic survey and the research tool was a questionnaire. 61 people participated in the research. The research shows that social media has a positive effect on the effectiveness of communication between universities and students.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest zbadanie czy media społecznościowe oddziałują korzystnie na skuteczność komunikowania się uczelni ze studentami, a także zbadanie opinii studentów na temat procesu komunikowania się w szkole wyższej. Na całość pracy składa się 5 rozdziałów. Pierwszy rozdział przedstawia istotę zarządzania, miejsce zarządzania marketingowego w naukach o zarządzaniu, a także modele marketingu. Drugi rozdział zawiera informacje na temat pojęcia mediów społecznościowych, rolę mediów społecznościowych w zarządzaniu marketingowym oraz opis wybranych mediów społecznościowych. Rozdział trzeci przedstawia charakterystykę szkół wyższych, proces komunikowania się, a także przykłady mediów społecznościowych używanych przez szkoły wyższe. Rozdział czwarty dotyczy metodyki badań. Rozdział piąty zawiera wyniki przeprowadzonych badań, wnioski i rekomendacje. W pracy wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego i posłużono się narzędziem badawczym jakim był kwestionariusz ankiety. W badaniach wzięło udział 61osób. Z przeprowadzonych badań wynika, że media społecznościowe oddziałują korzystnie na skuteczność komunikowania się uczelni ze studentami.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorTutko, Marta - 161487 pl
dc.contributor.authorStrumnik, Igapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerTutko, Marta - 161487 pl
dc.contributor.reviewerBugdol, Marek - 127470 pl
dc.date.accessioned2021-07-01T21:43:52Z
dc.date.available2021-07-01T21:43:52Z
dc.date.submitted2021-07-01pl
dc.fieldofstudyfinanse i controllingpl
dc.identifier.apddiploma-147937-280349pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/275923
dc.languagepolpl
dc.subject.encommunication – management - marketing – social mediapl
dc.subject.plmarketing – media społecznościowe – komunikacja – zarządzaniepl
dc.titleMedia społecznościowe w zarządzaniu marketingiem szkół wyższychpl
dc.title.alternativeSocial media in the marketing management of higher education institutions.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this study is to investigate whether social media has a positive effect on the effectiveness of communication between university and students, as well as to examine students' opinions on the communication process at universities. The work consists of 5 chapters. The first chapter presents the essence of management, the place of marketing management in management sciences and also marketing models. The second chapter provides information on the concept of social media, the role of social media in marketing management, and a description of selected social media. The third chapter presents the characteristics of universities, the communication process and also examples of social media used by universities. The fourth chapter concerns the research methodology. Chapter five contains the results of the research, conclusions and recommendations. The study used the method of a diagnostic survey and the research tool was a questionnaire. 61 people participated in the research. The research shows that social media has a positive effect on the effectiveness of communication between universities and students.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest zbadanie czy media społecznościowe oddziałują korzystnie na skuteczność komunikowania się uczelni ze studentami, a także zbadanie opinii studentów na temat procesu komunikowania się w szkole wyższej. Na całość pracy składa się 5 rozdziałów. Pierwszy rozdział przedstawia istotę zarządzania, miejsce zarządzania marketingowego w naukach o zarządzaniu, a także modele marketingu. Drugi rozdział zawiera informacje na temat pojęcia mediów społecznościowych, rolę mediów społecznościowych w zarządzaniu marketingowym oraz opis wybranych mediów społecznościowych. Rozdział trzeci przedstawia charakterystykę szkół wyższych, proces komunikowania się, a także przykłady mediów społecznościowych używanych przez szkoły wyższe. Rozdział czwarty dotyczy metodyki badań. Rozdział piąty zawiera wyniki przeprowadzonych badań, wnioski i rekomendacje. W pracy wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego i posłużono się narzędziem badawczym jakim był kwestionariusz ankiety. W badaniach wzięło udział 61osób. Z przeprowadzonych badań wynika, że media społecznościowe oddziałują korzystnie na skuteczność komunikowania się uczelni ze studentami.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Tutko, Marta - 161487
dc.contributor.authorpl
Strumnik, Iga
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Tutko, Marta - 161487
dc.contributor.reviewerpl
Bugdol, Marek - 127470
dc.date.accessioned
2021-07-01T21:43:52Z
dc.date.available
2021-07-01T21:43:52Z
dc.date.submittedpl
2021-07-01
dc.fieldofstudypl
finanse i controlling
dc.identifier.apdpl
diploma-147937-280349
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/275923
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
communication – management - marketing – social media
dc.subject.plpl
marketing – media społecznościowe – komunikacja – zarządzanie
dc.titlepl
Media społecznościowe w zarządzaniu marketingiem szkół wyższych
dc.title.alternativepl
Social media in the marketing management of higher education institutions.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
119
Views per month
Views per city
Krakow
47
Warsaw
14
Wroclaw
6
Gdansk
5
Clonee
4
Szczecin
4
Chandler
2
Dachowa
2
Poznan
2
Ustrzyki Dolne
2

No access

No Thumbnail Available