Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Media społecznościowe w zarządzaniu marketingiem szkół wyższych
Social media in the marketing management of higher education institutions.
marketing – media społecznościowe – komunikacja – zarządzanie
communication – management - marketing – social media
Celem niniejszej pracy jest zbadanie czy media społecznościowe oddziałują korzystnie na skuteczność komunikowania się uczelni ze studentami, a także zbadanie opinii studentów na temat procesu komunikowania się w szkole wyższej. Na całość pracy składa się 5 rozdziałów. Pierwszy rozdział przedstawia istotę zarządzania, miejsce zarządzania marketingowego w naukach o zarządzaniu, a także modele marketingu. Drugi rozdział zawiera informacje na temat pojęcia mediów społecznościowych, rolę mediów społecznościowych w zarządzaniu marketingowym oraz opis wybranych mediów społecznościowych. Rozdział trzeci przedstawia charakterystykę szkół wyższych, proces komunikowania się, a także przykłady mediów społecznościowych używanych przez szkoły wyższe. Rozdział czwarty dotyczy metodyki badań. Rozdział piąty zawiera wyniki przeprowadzonych badań, wnioski i rekomendacje. W pracy wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego i posłużono się narzędziem badawczym jakim był kwestionariusz ankiety. W badaniach wzięło udział 61osób. Z przeprowadzonych badań wynika, że media społecznościowe oddziałują korzystnie na skuteczność komunikowania się uczelni ze studentami.
The aim of this study is to investigate whether social media has a positive effect on the effectiveness of communication between university and students, as well as to examine students' opinions on the communication process at universities. The work consists of 5 chapters. The first chapter presents the essence of management, the place of marketing management in management sciences and also marketing models. The second chapter provides information on the concept of social media, the role of social media in marketing management, and a description of selected social media. The third chapter presents the characteristics of universities, the communication process and also examples of social media used by universities. The fourth chapter concerns the research methodology. Chapter five contains the results of the research, conclusions and recommendations. The study used the method of a diagnostic survey and the research tool was a questionnaire. 61 people participated in the research. The research shows that social media has a positive effect on the effectiveness of communication between universities and students.
dc.abstract.en | The aim of this study is to investigate whether social media has a positive effect on the effectiveness of communication between university and students, as well as to examine students' opinions on the communication process at universities. The work consists of 5 chapters. The first chapter presents the essence of management, the place of marketing management in management sciences and also marketing models. The second chapter provides information on the concept of social media, the role of social media in marketing management, and a description of selected social media. The third chapter presents the characteristics of universities, the communication process and also examples of social media used by universities. The fourth chapter concerns the research methodology. Chapter five contains the results of the research, conclusions and recommendations. The study used the method of a diagnostic survey and the research tool was a questionnaire. 61 people participated in the research. The research shows that social media has a positive effect on the effectiveness of communication between universities and students. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest zbadanie czy media społecznościowe oddziałują korzystnie na skuteczność komunikowania się uczelni ze studentami, a także zbadanie opinii studentów na temat procesu komunikowania się w szkole wyższej. Na całość pracy składa się 5 rozdziałów. Pierwszy rozdział przedstawia istotę zarządzania, miejsce zarządzania marketingowego w naukach o zarządzaniu, a także modele marketingu. Drugi rozdział zawiera informacje na temat pojęcia mediów społecznościowych, rolę mediów społecznościowych w zarządzaniu marketingowym oraz opis wybranych mediów społecznościowych. Rozdział trzeci przedstawia charakterystykę szkół wyższych, proces komunikowania się, a także przykłady mediów społecznościowych używanych przez szkoły wyższe. Rozdział czwarty dotyczy metodyki badań. Rozdział piąty zawiera wyniki przeprowadzonych badań, wnioski i rekomendacje. W pracy wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego i posłużono się narzędziem badawczym jakim był kwestionariusz ankiety. W badaniach wzięło udział 61osób. Z przeprowadzonych badań wynika, że media społecznościowe oddziałują korzystnie na skuteczność komunikowania się uczelni ze studentami. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Tutko, Marta - 161487 | pl |
dc.contributor.author | Strumnik, Iga | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Tutko, Marta - 161487 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
dc.date.accessioned | 2021-07-01T21:43:52Z | |
dc.date.available | 2021-07-01T21:43:52Z | |
dc.date.submitted | 2021-07-01 | pl |
dc.fieldofstudy | finanse i controlling | pl |
dc.identifier.apd | diploma-147937-280349 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/275923 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | communication – management - marketing – social media | pl |
dc.subject.pl | marketing – media społecznościowe – komunikacja – zarządzanie | pl |
dc.title | Media społecznościowe w zarządzaniu marketingiem szkół wyższych | pl |
dc.title.alternative | Social media in the marketing management of higher education institutions. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |