Audience development jako strategia rozwoju instytucji kultury

licenciate
dc.abstract.enAudience development is a concept that has growing popularity in Poland. Cultural institutions are starting to put the recipient at the center of their activities, to ensure better communication, and to take audience development as a development strategy. The institution's activities may, however, be recipient-oriented and seek its participation without a formulated strategy. Based on the subject literature and research, this work answers the question about the place of the viewer in the institution in the context of its development strategy.pl
dc.abstract.plAudience development, czyli rozwój widowni, to koncepcja zdobywająca w Polsce coraz większą popularność. Instytucje kultury zaczynają stawiać odbiorcę w centrum swoich działań, dbać o lepszą komunikację, a budowanie publiczności obierać jako strategię rozwoju. Poczynania instytucji mogą jednakże być zorientowane na odbiorcę i dążyć do jego partycypacji bez sformułowanej strategii. Bazując na literaturze przedmiotu oraz przeprowadzonych badaniach, niniejsza praca odpowiada na pytanie o miejsce widza w instytucji w kontekście jej strategii rozwoju.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKopeć, Katarzynapl
dc.contributor.authorSłowik, Aleksandrapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKopeć, Katarzynapl
dc.contributor.reviewerPluszyńska, Annapl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:34:46Z
dc.date.available2020-07-27T23:34:46Z
dc.date.submitted2019-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturąpl
dc.identifier.apddiploma-132240-230456pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234736
dc.languagepolpl
dc.subject.enaudience development, strategic management, cultural institutions, recipients, participation, development strategypl
dc.subject.plaudience development, rozwój widowni, zarządzanie strategiczne, instytucje kultury, odbiorcy, partycypacja, strategia rozwojupl
dc.titleAudience development jako strategia rozwoju instytucji kulturypl
dc.title.alternativeAudience development as a development strategy for cultural institutionspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Audience development is a concept that has growing popularity in Poland. Cultural institutions are starting to put the recipient at the center of their activities, to ensure better communication, and to take audience development as a development strategy. The institution's activities may, however, be recipient-oriented and seek its participation without a formulated strategy. Based on the subject literature and research, this work answers the question about the place of the viewer in the institution in the context of its development strategy.
dc.abstract.plpl
Audience development, czyli rozwój widowni, to koncepcja zdobywająca w Polsce coraz większą popularność. Instytucje kultury zaczynają stawiać odbiorcę w centrum swoich działań, dbać o lepszą komunikację, a budowanie publiczności obierać jako strategię rozwoju. Poczynania instytucji mogą jednakże być zorientowane na odbiorcę i dążyć do jego partycypacji bez sformułowanej strategii. Bazując na literaturze przedmiotu oraz przeprowadzonych badaniach, niniejsza praca odpowiada na pytanie o miejsce widza w instytucji w kontekście jej strategii rozwoju.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kopeć, Katarzyna
dc.contributor.authorpl
Słowik, Aleksandra
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kopeć, Katarzyna
dc.contributor.reviewerpl
Pluszyńska, Anna
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:34:46Z
dc.date.available
2020-07-27T23:34:46Z
dc.date.submittedpl
2019-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą
dc.identifier.apdpl
diploma-132240-230456
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234736
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
audience development, strategic management, cultural institutions, recipients, participation, development strategy
dc.subject.plpl
audience development, rozwój widowni, zarządzanie strategiczne, instytucje kultury, odbiorcy, partycypacja, strategia rozwoju
dc.titlepl
Audience development jako strategia rozwoju instytucji kultury
dc.title.alternativepl
Audience development as a development strategy for cultural institutions
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
182
Views per month
Views per city
Krakow
33
Warsaw
28
Poznan
9
Gdansk
6
Tuchow
6
Katowice
5
Rzeszów
5
Bialystok
4
Lodz
4
Boguchwala
3

No access

No Thumbnail Available