ANALIZA PRZEKAZU PROMOCYJNEGO HISZPANII I POLSKI NA PRZYKŁADZIE FESTIWALI "TYDZIEŃ KINA HISZPAŃSKIEGO" I "CINEPOLSKA"

master
dc.abstract.enCreation of positive image of a country is very important element of contemporary foreign policy. This work analyzes the process of promotion of Poland and Spain in film messages. Described, what foreign viewer can learn from movies presented at the 18. Spanish Film Week and CinePolska. Focused on time of action, place of action, characters: how promoted country and others are presented, when the movie action happens and how characters (natives and foreigners) are presented. The way of promotion of Spain and Poland was compared on the example of festivals and general activity of Cervantes Institute and Polish Institute.pl
dc.abstract.plKreowanie pozytywnego wizerunku kraju stanowi bardzo ważny element we współczesnej polityce zagranicznej. W niniejszej pracy przeanalizowany został proces promocji Polski oraz Hiszpanii w przekazach filmowych. Opisano, czego zagraniczny widz może dowiedzieć się z filmów prezentowanych podczas 18. Tygodnia Kina Hiszpańskiego oraz CinePolska. Skupiono się na takich elementach, jak czas akcji, miejsce akcji i bohaterowie: jak prezentowany jest promowany kraj oraz inne państwa, kiedy dzieje się akcja filmów i jak zaprezentowani są bohaterowie: zarówno mieszkańcy promowanego kraju, jak i obcokrajowcy. Porównano sposób, w jaki promuje się Hiszpania oraz Polska, nie tylko na przykładzie prezentowanych filmów, ale także ogólnej działalności Instytutu Cervantesa w Polsce i Instytutu Polskiego w Hiszpanii.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSzymańska, Agnieszka - 132286 pl
dc.contributor.authorSzczykutowicz, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerCałek, Agnieszkapl
dc.contributor.reviewerSzymańska, Agnieszka - 132286 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T21:52:32Z
dc.date.available2020-07-27T21:52:32Z
dc.date.submitted2019-07-04pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-129968-192659pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233167
dc.languagepolpl
dc.subject.enCervantes Institute, Polish Institute, film festival, national branding, public diplomacy, promotion of countrypl
dc.subject.plInstytut Cervantesa, Instytut Polski, festiwal filmowy, branding narodowy, dyplomacja publiczna, promocja krajupl
dc.titleANALIZA PRZEKAZU PROMOCYJNEGO HISZPANII I POLSKI NA PRZYKŁADZIE FESTIWALI "TYDZIEŃ KINA HISZPAŃSKIEGO" I "CINEPOLSKA"pl
dc.title.alternativeAnalysis of promotional message of Spain and Poland on the example of festivals "Spanish Film Week" and "CinePolska"pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Creation of positive image of a country is very important element of contemporary foreign policy. This work analyzes the process of promotion of Poland and Spain in film messages. Described, what foreign viewer can learn from movies presented at the 18. Spanish Film Week and CinePolska. Focused on time of action, place of action, characters: how promoted country and others are presented, when the movie action happens and how characters (natives and foreigners) are presented. The way of promotion of Spain and Poland was compared on the example of festivals and general activity of Cervantes Institute and Polish Institute.
dc.abstract.plpl
Kreowanie pozytywnego wizerunku kraju stanowi bardzo ważny element we współczesnej polityce zagranicznej. W niniejszej pracy przeanalizowany został proces promocji Polski oraz Hiszpanii w przekazach filmowych. Opisano, czego zagraniczny widz może dowiedzieć się z filmów prezentowanych podczas 18. Tygodnia Kina Hiszpańskiego oraz CinePolska. Skupiono się na takich elementach, jak czas akcji, miejsce akcji i bohaterowie: jak prezentowany jest promowany kraj oraz inne państwa, kiedy dzieje się akcja filmów i jak zaprezentowani są bohaterowie: zarówno mieszkańcy promowanego kraju, jak i obcokrajowcy. Porównano sposób, w jaki promuje się Hiszpania oraz Polska, nie tylko na przykładzie prezentowanych filmów, ale także ogólnej działalności Instytutu Cervantesa w Polsce i Instytutu Polskiego w Hiszpanii.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Szymańska, Agnieszka - 132286
dc.contributor.authorpl
Szczykutowicz, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Całek, Agnieszka
dc.contributor.reviewerpl
Szymańska, Agnieszka - 132286
dc.date.accessioned
2020-07-27T21:52:32Z
dc.date.available
2020-07-27T21:52:32Z
dc.date.submittedpl
2019-07-04
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-129968-192659
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233167
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Cervantes Institute, Polish Institute, film festival, national branding, public diplomacy, promotion of country
dc.subject.plpl
Instytut Cervantesa, Instytut Polski, festiwal filmowy, branding narodowy, dyplomacja publiczna, promocja kraju
dc.titlepl
ANALIZA PRZEKAZU PROMOCYJNEGO HISZPANII I POLSKI NA PRZYKŁADZIE FESTIWALI "TYDZIEŃ KINA HISZPAŃSKIEGO" I "CINEPOLSKA"
dc.title.alternativepl
Analysis of promotional message of Spain and Poland on the example of festivals "Spanish Film Week" and "CinePolska"
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
15
Views per month
Views per city
Krakow
7
Wroclaw
2
Dublin
1
Krapkowice
1
Radomsko
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available