Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Włoskie wakacje, kadry filmowe a wyobraźnia turystyczna
Italian holidays, film frames and the tourist imagination
turystyka, turystyka filmowa, wyobraźnia turystyczna, doświadczenie turystyczne, Włochy, kadry filmowe, Ojciec chrzestny, Tamte dni, tamte noce, Pod słońcem Toskanii
tourism, film tourism, tourist imagination, tourist experience, Italy, film frames, The Godfather, Call me by your name, Under the Tuscan Sun
Włochy jako destynacja podróżnicza od lat przyciągają turystów z całego świata. W dużym stopniu zawdzięczają to produkcjom filmowym, których cała fabuła lub jej część zlokalizowana jest w Italii. Samych początków zainteresowania Italią można doszukiwać się w erze podróży Grand Tour. Turyści podczas wakacji szlakami filmów prezentują zachowania performatywne, których owocem są fotografie inspirowane kadrami konkretnych produkcji. Wyobraźnia turystyczna wpływa na sposób doświadczania podróży. Celem pracy było przeanalizowanie dostępności wycieczek szlakami wybranych filmów oraz postów na blogach podróżniczych. Dokonano analizy semiotyczno-porównawczej kadrów filmowych ze zdjęciami dostępnymi na Instagramie oraz blogach, pod kątem działania wyobraźni turystycznej. Przeprowadzone badania pozwoliły zwrócić uwagę na zachowania podróżnych wyjeżdżających do Włoch określając wpływ produkcji filmowych na ich doświadczenia podczas wakacji.
Italy as a travel destination has been attracting tourists from all over the world for years. This is mostly due to film productions, all or part of whose plot is located in Italy. The very beginnings of interest in Italy can be traced back to the era of Grand Tour travel. During their holidays along the film routes, tourists exhibit performative behaviour, resulting in photographs inspired by the frames of specific productions. The tourist imagination influences the way travel is experienced. The aim of this study was to analyse the accessibility of tours along the routes of selected films and travel blog posts. A semiotic and comparative analysis of film frames with photos available on Instagram and blogs was carried out in terms of how the tourist imagination works. The research carried out highlighted the behaviour of travellers going to Italy by determining the impact of film productions on their experiences during their holidays.
dc.abstract.en | Italy as a travel destination has been attracting tourists from all over the world for years. This is mostly due to film productions, all or part of whose plot is located in Italy. The very beginnings of interest in Italy can be traced back to the era of Grand Tour travel. During their holidays along the film routes, tourists exhibit performative behaviour, resulting in photographs inspired by the frames of specific productions. The tourist imagination influences the way travel is experienced. The aim of this study was to analyse the accessibility of tours along the routes of selected films and travel blog posts. A semiotic and comparative analysis of film frames with photos available on Instagram and blogs was carried out in terms of how the tourist imagination works. The research carried out highlighted the behaviour of travellers going to Italy by determining the impact of film productions on their experiences during their holidays. | pl |
dc.abstract.pl | Włochy jako destynacja podróżnicza od lat przyciągają turystów z całego świata. W dużym stopniu zawdzięczają to produkcjom filmowym, których cała fabuła lub jej część zlokalizowana jest w Italii. Samych początków zainteresowania Italią można doszukiwać się w erze podróży Grand Tour. Turyści podczas wakacji szlakami filmów prezentują zachowania performatywne, których owocem są fotografie inspirowane kadrami konkretnych produkcji. Wyobraźnia turystyczna wpływa na sposób doświadczania podróży. Celem pracy było przeanalizowanie dostępności wycieczek szlakami wybranych filmów oraz postów na blogach podróżniczych. Dokonano analizy semiotyczno-porównawczej kadrów filmowych ze zdjęciami dostępnymi na Instagramie oraz blogach, pod kątem działania wyobraźni turystycznej. Przeprowadzone badania pozwoliły zwrócić uwagę na zachowania podróżnych wyjeżdżających do Włoch określając wpływ produkcji filmowych na ich doświadczenia podczas wakacji. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Duda, Anna - 183256 | pl |
dc.contributor.author | Łaś, Martyna - USOS301625 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Duda, Anna - 183256 | pl |
dc.contributor.reviewer | Banaszkiewicz, Magdalena - 159821 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-09-13T09:32:07Z | |
dc.date.available | 2024-09-13T09:32:07Z | |
dc.date.submitted | 2024-09-12 | pl |
dc.fieldofstudy | kulturoznawstwo międzynarodowe | pl |
dc.identifier.apd | diploma-178179-301625 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/442569 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | tourism, film tourism, tourist imagination, tourist experience, Italy, film frames, The Godfather, Call me by your name, Under the Tuscan Sun | pl |
dc.subject.pl | turystyka, turystyka filmowa, wyobraźnia turystyczna, doświadczenie turystyczne, Włochy, kadry filmowe, Ojciec chrzestny, Tamte dni, tamte noce, Pod słońcem Toskanii | pl |
dc.title | Włoskie wakacje, kadry filmowe a wyobraźnia turystyczna | pl |
dc.title.alternative | Italian holidays, film frames and the tourist imagination | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |