"Wykorzystanie greenwashingu w marketingu odzieży fast fashion na przykładzie firmy H&M"

master
dc.abstract.enThe aim of this thesis is to characterise the phenomenon of greenwashing used by fast fashion companies, particularly the clothing brand H&M, in order to investigate how green marketing affects consumers’ perception. The main hypothesis was that H&M uses greenwashing practices to convince customers that their business is more environmentally friendly than it actually is, in order to increase sales among eco-conscious customers. An analysis of the company’s green initiatives, including the Conscious clothing collection, advertising campaigns as well as company reports, was used to assess the effectiveness of these measures and juxtaposed against the seven main “sins of greenwashing”. In addition, a survey was conducted to examine whether, despite greenwashing, the H&M brand is perceived as sustainable.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy magisterskiej jest próba scharakteryzowania zjawiska greenwashingu stosowanego przez firmy fast fashion, zwłaszcza markę odzieżową H&M, w celu zbadania jak zielony marketing wpływa na postrzeganie producentów odzieży przez konsumentów. Dla potrzeb realizacji zagadnienia przyjęto hipotezę główną, iż H&M stosuje praktyki greenwashingowe, które mają na celu przekonanie klientów, że działalność firmy jest bardziej przyjazna dla środowiska, niż w rzeczywistości, w celu zwiększenia sprzedaży wśród osób zainteresowanych ekologią. Do oceny skuteczności tych działań wykorzystano analizę inicjatyw ekologicznych firmy, w tym kolekcję odzieży Conscious, kampanie reklamowe jak i raporty firmy i zestawiono je z siedmioma głównymi „grzechami greenwashingu”. Dodatkowo przeprowadzono ankietę mającą sprawdzić, czy pomimo stosowania greenwashingu, marka H&M postrzegana jest jako zrównoważona.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorTomaszek, Dominikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2023-07-04T21:35:27Z
dc.date.available2023-07-04T21:35:27Z
dc.date.submitted2023-07-04pl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-164949-249954pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313876
dc.languagepolpl
dc.subject.enecological marketing - fast fashion – greenwashing – H&Mpl
dc.subject.plfast fashion – greenwashing – H&M – marketing ekologicznypl
dc.title"Wykorzystanie greenwashingu w marketingu odzieży fast fashion na przykładzie firmy H&M"pl
dc.title.alternativeGreenwashing in the Marketing of Fast Fashion Clothing. The Case of H&Mpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis is to characterise the phenomenon of greenwashing used by fast fashion companies, particularly the clothing brand H&M, in order to investigate how green marketing affects consumers’ perception. The main hypothesis was that H&M uses greenwashing practices to convince customers that their business is more environmentally friendly than it actually is, in order to increase sales among eco-conscious customers. An analysis of the company’s green initiatives, including the Conscious clothing collection, advertising campaigns as well as company reports, was used to assess the effectiveness of these measures and juxtaposed against the seven main “sins of greenwashing”. In addition, a survey was conducted to examine whether, despite greenwashing, the H&M brand is perceived as sustainable.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy magisterskiej jest próba scharakteryzowania zjawiska greenwashingu stosowanego przez firmy fast fashion, zwłaszcza markę odzieżową H&M, w celu zbadania jak zielony marketing wpływa na postrzeganie producentów odzieży przez konsumentów. Dla potrzeb realizacji zagadnienia przyjęto hipotezę główną, iż H&M stosuje praktyki greenwashingowe, które mają na celu przekonanie klientów, że działalność firmy jest bardziej przyjazna dla środowiska, niż w rzeczywistości, w celu zwiększenia sprzedaży wśród osób zainteresowanych ekologią. Do oceny skuteczności tych działań wykorzystano analizę inicjatyw ekologicznych firmy, w tym kolekcję odzieży Conscious, kampanie reklamowe jak i raporty firmy i zestawiono je z siedmioma głównymi „grzechami greenwashingu”. Dodatkowo przeprowadzono ankietę mającą sprawdzić, czy pomimo stosowania greenwashingu, marka H&M postrzegana jest jako zrównoważona.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Tomaszek, Dominika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2023-07-04T21:35:27Z
dc.date.available
2023-07-04T21:35:27Z
dc.date.submittedpl
2023-07-04
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-164949-249954
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313876
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ecological marketing - fast fashion – greenwashing – H&M
dc.subject.plpl
fast fashion – greenwashing – H&M – marketing ekologiczny
dc.titlepl
"Wykorzystanie greenwashingu w marketingu odzieży fast fashion na przykładzie firmy H&M"
dc.title.alternativepl
Greenwashing in the Marketing of Fast Fashion Clothing. The Case of H&M
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
361
Views per month
Views per city
Warsaw
105
Krakow
42
Poznan
31
Wroclaw
23
Gdansk
12
Lodz
8
Katowice
5
Szczecin
5
Torun
5
Zielona Góra
5

No access

No Thumbnail Available
Collections