Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wykorzystywanie outsourcingu w wybranych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa
The use of outsourcing in selected areas of the company's operation.
ankieta – obszary outsourcingu - outsourcing – poprawa działalności firmy – zarządzanie - zysk
survey - areas of outsourcing - outsourcing - improvement of the company's operations - management - profit
Praca skupia się na analizie zjawiska jakim jest outsourcing. Główna hipoteza badawcza brzmi: korzystanie z outsourcingu ma duży wpływ na poprawę jakości działania przedsiębiorstwa. Nie ma znaczenia czy przedsiębiorstwo jest małą firmą czy dużą korporacją. W każdym wypadku outsourcing dla działalności przynosi korzyści. Outsourcing wykorzystywany jest od wielu lat. Do napisania pracy wykorzystano literaturę fachową głównie dotyczącą outsourcingu. Narzędziem badawczym zastosowanym na potrzeby pracy był kwestionariusz ankietowy przeprowadzony wśród pracowników firm. Dzięki tej metodzie została potwierdzona postawiona hipoteza. Badania zostały przeprowadzone na próbie 120 osób, z których aż 95 respondentów pracują w firmie, gdzie wykorzystywany jest outsourcing. U 55% ankietowanych outsourcing w firmie odnosi się głównie do usług księgowych. Ponad połowa osób stwierdziła, że jej pracodawca korzysta z outsourcingu aby obniżyć koszty. Niestety wykorzystane narzędzie nie należy do łatwych metod, gdyż nie zawsze każdy ma czas na wypełnienie ankiety, ale także czasami nie każdy ze skupieniem odpowiada na pytania. Oprócz ankiety w rozdziale badawczym wykorzystano też ogólnie dostępne raporty, z których również wynika, że coraz więcej firm stosuje outsourcing szczególnie w usługach księgowych oraz IT.
The work focuses on the analysis of the phenomenon of outsourcing. The main research hypothesis is: the use of outsourcing has a large impact on improving the quality of the company's operations. It doesn't matter if the company is a small business or a large corporation. In any case, outsourcing for the business brings benefits. Outsourcing has been used for many years. Professional literature, mainly on outsourcing, was used to write the thesis. The research tool used for the purposes of the work was a survey questionnaire conducted among company employees. Thanks to this method, the hypothesis was confirmed. The research was conducted on a sample of 120 people, of whom as many as 95 respondents work in a company where outsourcing is used. For 55% of the respondents, outsourcing in the company relates mainly to accounting services. More than half of people said that their employer uses outsourcing to reduce costs. Unfortunately, the tool used is not an easy method, because not everyone always has time to complete the survey, but sometimes not everyone answers the questions with concentration. In addition to the survey, the research chapter also uses generally available reports, which also show that more and more companies use outsourcing, especially in accounting and IT services.
dc.abstract.en | The work focuses on the analysis of the phenomenon of outsourcing. The main research hypothesis is: the use of outsourcing has a large impact on improving the quality of the company's operations. It doesn't matter if the company is a small business or a large corporation. In any case, outsourcing for the business brings benefits. Outsourcing has been used for many years. Professional literature, mainly on outsourcing, was used to write the thesis. The research tool used for the purposes of the work was a survey questionnaire conducted among company employees. Thanks to this method, the hypothesis was confirmed. The research was conducted on a sample of 120 people, of whom as many as 95 respondents work in a company where outsourcing is used. For 55% of the respondents, outsourcing in the company relates mainly to accounting services. More than half of people said that their employer uses outsourcing to reduce costs. Unfortunately, the tool used is not an easy method, because not everyone always has time to complete the survey, but sometimes not everyone answers the questions with concentration. In addition to the survey, the research chapter also uses generally available reports, which also show that more and more companies use outsourcing, especially in accounting and IT services. | pl |
dc.abstract.pl | Praca skupia się na analizie zjawiska jakim jest outsourcing. Główna hipoteza badawcza brzmi: korzystanie z outsourcingu ma duży wpływ na poprawę jakości działania przedsiębiorstwa. Nie ma znaczenia czy przedsiębiorstwo jest małą firmą czy dużą korporacją. W każdym wypadku outsourcing dla działalności przynosi korzyści. Outsourcing wykorzystywany jest od wielu lat. Do napisania pracy wykorzystano literaturę fachową głównie dotyczącą outsourcingu. Narzędziem badawczym zastosowanym na potrzeby pracy był kwestionariusz ankietowy przeprowadzony wśród pracowników firm. Dzięki tej metodzie została potwierdzona postawiona hipoteza. Badania zostały przeprowadzone na próbie 120 osób, z których aż 95 respondentów pracują w firmie, gdzie wykorzystywany jest outsourcing. U 55% ankietowanych outsourcing w firmie odnosi się głównie do usług księgowych. Ponad połowa osób stwierdziła, że jej pracodawca korzysta z outsourcingu aby obniżyć koszty. Niestety wykorzystane narzędzie nie należy do łatwych metod, gdyż nie zawsze każdy ma czas na wypełnienie ankiety, ale także czasami nie każdy ze skupieniem odpowiada na pytania. Oprócz ankiety w rozdziale badawczym wykorzystano też ogólnie dostępne raporty, z których również wynika, że coraz więcej firm stosuje outsourcing szczególnie w usługach księgowych oraz IT. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.author | Jaglarz, Krzysztof | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-17T21:38:09Z | |
dc.date.available | 2023-10-17T21:38:09Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-16 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie - psychologia w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-164903-258584 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321213 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | survey - areas of outsourcing - outsourcing - improvement of the company's operations - management - profit | pl |
dc.subject.pl | ankieta – obszary outsourcingu - outsourcing – poprawa działalności firmy – zarządzanie - zysk | pl |
dc.title | Wykorzystywanie outsourcingu w wybranych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa | pl |
dc.title.alternative | The use of outsourcing in selected areas of the company's operation. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |