Motywacja pracowników

licenciate
dc.abstract.enThe problem addressed at work is employee motivation. Is motivation an essential element in management? How to effectively motivate your employees to make the company succeed? Is financial motivation sufficient to attract and retain a good employee? The answers to these questions were found in the literature and were tested in practice by conducting research.The aim of the research was to prove that financial motivation is not sufficient in present times and to positively influence employee involvement one should approach the topic in many dimensions and reach for non-financial motivators. They took place in one of the Krakow companies dealing in the sale of banking products and consisted of observation and interviews with employees.Both literature and case study confirmed the hypothesis that the basis for effective motivation are both financial and non-financial factors.pl
dc.abstract.plProblemem poruszanym w pracy jest motywacja pracowników. Czy motywacja jest elementem niezbędnym w zarządzaniu? Jak skutecznie motywować swoich pracowników, aby firma osiągała sukces? Czy motywacja finansowa jest wystarczająca, aby przyciągnąć i zatrzymać dobrego pracownika? Odpowiedzi na te pytania zostały odnalezione w literaturze oraz zostały sprawdzone w praktyce poprzez przeprowadzenie badań. Celem badań było udowodnienie, że motywacja finansowa nie jest wystarczająca w obecnych czasach i aby pozytywnie wpływać na zaangażowanie pracowników należy podejść do tematu wielowymiarowo i sięgnąć po motywatory pozafinansowe. Odbywały się one w jednej z krakowskich firm zajmującej się sprzedażą produktów bankowych i polegały na obserwacji oraz na wywiadach z pracownikami. Zarówno literatura jak i studium przypadku potwierdziły hipotezę, że podstawą skutecznej motywacji są zarówno czynniki finansowe i pozafinansowe.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKurleto, Halszka - 127543 pl
dc.contributor.authorNowak, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKurleto, Halszka - 127543 pl
dc.contributor.reviewerDorczak, Roman - 127750 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T06:14:44Z
dc.date.available2020-07-28T06:14:44Z
dc.date.submitted2020-06-29pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowympl
dc.identifier.apddiploma-140741-212455pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240793
dc.languagepolpl
dc.subject.enMANAGER, MOTIVATION, MANAGEMENTpl
dc.subject.plMANAGER, MOTYWACJA, ZARZĄDZANIEpl
dc.titleMotywacja pracownikówpl
dc.title.alternativeEmployee motivationpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The problem addressed at work is employee motivation. Is motivation an essential element in management? How to effectively motivate your employees to make the company succeed? Is financial motivation sufficient to attract and retain a good employee? The answers to these questions were found in the literature and were tested in practice by conducting research.The aim of the research was to prove that financial motivation is not sufficient in present times and to positively influence employee involvement one should approach the topic in many dimensions and reach for non-financial motivators. They took place in one of the Krakow companies dealing in the sale of banking products and consisted of observation and interviews with employees.Both literature and case study confirmed the hypothesis that the basis for effective motivation are both financial and non-financial factors.
dc.abstract.plpl
Problemem poruszanym w pracy jest motywacja pracowników. Czy motywacja jest elementem niezbędnym w zarządzaniu? Jak skutecznie motywować swoich pracowników, aby firma osiągała sukces? Czy motywacja finansowa jest wystarczająca, aby przyciągnąć i zatrzymać dobrego pracownika? Odpowiedzi na te pytania zostały odnalezione w literaturze oraz zostały sprawdzone w praktyce poprzez przeprowadzenie badań. Celem badań było udowodnienie, że motywacja finansowa nie jest wystarczająca w obecnych czasach i aby pozytywnie wpływać na zaangażowanie pracowników należy podejść do tematu wielowymiarowo i sięgnąć po motywatory pozafinansowe. Odbywały się one w jednej z krakowskich firm zajmującej się sprzedażą produktów bankowych i polegały na obserwacji oraz na wywiadach z pracownikami. Zarówno literatura jak i studium przypadku potwierdziły hipotezę, że podstawą skutecznej motywacji są zarówno czynniki finansowe i pozafinansowe.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kurleto, Halszka - 127543
dc.contributor.authorpl
Nowak, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kurleto, Halszka - 127543
dc.contributor.reviewerpl
Dorczak, Roman - 127750
dc.date.accessioned
2020-07-28T06:14:44Z
dc.date.available
2020-07-28T06:14:44Z
dc.date.submittedpl
2020-06-29
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym
dc.identifier.apdpl
diploma-140741-212455
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240793
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
MANAGER, MOTIVATION, MANAGEMENT
dc.subject.plpl
MANAGER, MOTYWACJA, ZARZĄDZANIE
dc.titlepl
Motywacja pracowników
dc.title.alternativepl
Employee motivation
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
902
Views per month
Views per city
Warsaw
174
Krakow
115
Wroclaw
65
Poznan
43
Lodz
25
Szczecin
23
Bydgoszcz
16
Gdansk
16
Olsztyn
15
Katowice
13

No access

No Thumbnail Available