Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Edukacja plastyczna a rozwój dziecka w ocenie nauczycieli klas 1 – 3
Art education and child development in the opinion of teachers in grades 1 -3
edukacja plastyczna, rozwój, dziecko, nauczyciel, opinia
art education, development, child, teacher, opinion
Przedstawiona praca została poświęcona edukacji plastycznej. Celem moich badań było poznanie opinii nauczycieli na temat edukacji plastycznej ze względu na możliwości rozwojowe uczniów uwzględniając przygotowanie nauczycieli i warunki prowadzenia zajęć. Głównym problemem mojej pracy jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie:Jak nauczyciele klas 1 – 3 oceniają treść i realizacje edukacji plastycznej ze względu na możliwości rozwojowe uczniów?Aby znaleźć odpowiedzi na to pytanie przeanalizuję również odpowiedzi na pytania szczegółowe, które pokażą pełną skale problemu badawczego. Na problemy szczegółowe odpowiedzą następujące pytania:- Jaką rolę pełni edukacja plastyczna w wychowaniu wczesnoszkolnym według opinii nauczycieli klas 1 – 3?- Czy w opinii nauczycieli klas 1 -3 edukacja plastyczna wspiera ogólny rozwój dziecka? - Na ile edukacja plastyczna wspomaga w odkrywaniu talentów i uzdolnień według opinii nauczycieli klas 1 – 3?- Na ile edukacja plastyczna wspiera rozwój umiejętności współdziałania w społeczeństwie według opinii nauczycieli klas 1 – 3? - Jak nauczyciele wychowania wczesnoszkolnego oceniają swoje przygotowanie do prowadzenia zajęć z edukacji plastycznej? - Jakie są warunki prowadzenia zajęć plastycznych według opinii nauczycieli klas 1 – 3 ? - Jakie są przyczyny i skutki źle prowadzonych zajęć plastycznych według opinii nauczycieli klas 1 – 3?Grupę badawczą stanowiło pięćdziesięciu nauczycieli wychowania wczesnoszkolnego z różnym stażem pracy oraz z różnym stopniem awansu zawodowego. W mojej pracy wykorzystałam technikę badań ankietowych. Za pomocą badań ankietowych mogłam zebrać sporo materiału badawczego. Ankiety były anonimowe, co dało możliwość otrzymania szczerych odpowiedzi.Po przeanalizowaniu wyników badań można z całkowitą stanowczością stwierdzić, iż edukacja plastyczna jest koniecznym i nieodzownym czynnikiem wszechstronnego rozwoju dziecka. Zajęcia plastyczne i formy aktywności z nią związane pełnią różne funkcje kształcąco – wychowawcze. Nauczyciele dostrzegają duży potencjał edukacji plastycznej w wspomaganiu rozwoju dziecka.
The presented thesis has been dedicated to art education . The aim of my research was to investigate the views of teachers on art education because of the potential for development of pupils taking into account the preparation of teachers and the conditions of the classes .The main problem of my thesis is to seek answers to the question: How teachers of grades 1 - 3 evaluate the contents and realization of art education because of the potential for development of students ?To find the answer to this question I will examine the answers to some of the detailed questions that will show the full scale of the research problem . For those problems I will seek answers to the following questions:- What is the role of art education according to the opinion of the early primary education teachers in grades 1 - 3?- Does in the opinion of teachers in grades 1 -3 the art education promote the general development of the child ?- For how much the art education assists in the discovery of talents and abilities in the opinion of teachers in grades 1 - 3?- How art education supports the development of social interaction skills in the opinion of the teachers in grades 1 - 3?- How early school education teachers evaluate their preparation to teach the art education ?- What are the conditions of leading art classes in the opinion of teachers in grades 1 - 3?- What are the causes and consequences of poorly conducted art classes in the opinion of teachers in grades 1 - 3?The study group consisted of fifty teachers of early school education with varying work experience and with varying degrees of promotion. In my thesis I used survey research. Using survey research I could collect a lot of research material. Surveys were anonymous, which gave the opportunity to receive honest answers. After analyzing the research results with total firmness conclude that art education art is a necessary and indispensable factor for the comprehensive development of the child. Art classes and forms of activity related to it perform different educational functions. Teachers see great potential in art education supporting the child’s development.
dc.abstract.en | The presented thesis has been dedicated to art education . The aim of my research was to investigate the views of teachers on art education because of the potential for development of pupils taking into account the preparation of teachers and the conditions of the classes .The main problem of my thesis is to seek answers to the question: How teachers of grades 1 - 3 evaluate the contents and realization of art education because of the potential for development of students ?To find the answer to this question I will examine the answers to some of the detailed questions that will show the full scale of the research problem . For those problems I will seek answers to the following questions:- What is the role of art education according to the opinion of the early primary education teachers in grades 1 - 3?- Does in the opinion of teachers in grades 1 -3 the art education promote the general development of the child ?- For how much the art education assists in the discovery of talents and abilities in the opinion of teachers in grades 1 - 3?- How art education supports the development of social interaction skills in the opinion of the teachers in grades 1 - 3?- How early school education teachers evaluate their preparation to teach the art education ?- What are the conditions of leading art classes in the opinion of teachers in grades 1 - 3?- What are the causes and consequences of poorly conducted art classes in the opinion of teachers in grades 1 - 3?The study group consisted of fifty teachers of early school education with varying work experience and with varying degrees of promotion. In my thesis I used survey research. Using survey research I could collect a lot of research material. Surveys were anonymous, which gave the opportunity to receive honest answers. After analyzing the research results with total firmness conclude that art education art is a necessary and indispensable factor for the comprehensive development of the child. Art classes and forms of activity related to it perform different educational functions. Teachers see great potential in art education supporting the child’s development. | pl |
dc.abstract.pl | Przedstawiona praca została poświęcona edukacji plastycznej. Celem moich badań było poznanie opinii nauczycieli na temat edukacji plastycznej ze względu na możliwości rozwojowe uczniów uwzględniając przygotowanie nauczycieli i warunki prowadzenia zajęć. Głównym problemem mojej pracy jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie:Jak nauczyciele klas 1 – 3 oceniają treść i realizacje edukacji plastycznej ze względu na możliwości rozwojowe uczniów?Aby znaleźć odpowiedzi na to pytanie przeanalizuję również odpowiedzi na pytania szczegółowe, które pokażą pełną skale problemu badawczego. Na problemy szczegółowe odpowiedzą następujące pytania:- Jaką rolę pełni edukacja plastyczna w wychowaniu wczesnoszkolnym według opinii nauczycieli klas 1 – 3?- Czy w opinii nauczycieli klas 1 -3 edukacja plastyczna wspiera ogólny rozwój dziecka? - Na ile edukacja plastyczna wspomaga w odkrywaniu talentów i uzdolnień według opinii nauczycieli klas 1 – 3?- Na ile edukacja plastyczna wspiera rozwój umiejętności współdziałania w społeczeństwie według opinii nauczycieli klas 1 – 3? - Jak nauczyciele wychowania wczesnoszkolnego oceniają swoje przygotowanie do prowadzenia zajęć z edukacji plastycznej? - Jakie są warunki prowadzenia zajęć plastycznych według opinii nauczycieli klas 1 – 3 ? - Jakie są przyczyny i skutki źle prowadzonych zajęć plastycznych według opinii nauczycieli klas 1 – 3?Grupę badawczą stanowiło pięćdziesięciu nauczycieli wychowania wczesnoszkolnego z różnym stażem pracy oraz z różnym stopniem awansu zawodowego. W mojej pracy wykorzystałam technikę badań ankietowych. Za pomocą badań ankietowych mogłam zebrać sporo materiału badawczego. Ankiety były anonimowe, co dało możliwość otrzymania szczerych odpowiedzi.Po przeanalizowaniu wyników badań można z całkowitą stanowczością stwierdzić, iż edukacja plastyczna jest koniecznym i nieodzownym czynnikiem wszechstronnego rozwoju dziecka. Zajęcia plastyczne i formy aktywności z nią związane pełnią różne funkcje kształcąco – wychowawcze. Nauczyciele dostrzegają duży potencjał edukacji plastycznej w wspomaganiu rozwoju dziecka. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Polak, Krzysztof - 131488 | pl |
dc.contributor.advisor | Danilewska, Zofia - 127687 | pl |
dc.contributor.author | Siwek, Marta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Danilewska, Zofia - 127687 | pl |
dc.contributor.reviewer | Polak, Krzysztof - 131488 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T00:29:54Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T00:29:54Z | |
dc.date.submitted | 2014-06-27 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika wczesnoszkolna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-86814-167634 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/195419 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | art education, development, child, teacher, opinion | pl |
dc.subject.pl | edukacja plastyczna, rozwój, dziecko, nauczyciel, opinia | pl |
dc.title | Edukacja plastyczna a rozwój dziecka w ocenie nauczycieli klas 1 – 3 | pl |
dc.title.alternative | Art education and child development in the opinion of teachers in grades 1 -3 | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |