Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Luksus w reklamie Analiza zawartości reklam dóbr luksusowych w czasopismach modowych na przykładzie "Elle", "Harper's Bazaar" i "Twój Styl"
Luxury advertising content analysis of luxury goods advertising illustrated with an example of „Elle”, „Harper’s Bazaar” and „Twój Styl” fashion magazines
reklama, dobra luksusowe, czasopisma modowe, marka luksusowa, reklamy dóbr luksusowych
advertising, luxury goods, fashion magazines, luxury brand, luxury goods advertising
Czasopisma modowe są ważnym elementem na polskim rynku mediów drukowanych, dowodem czego może być różnorodność dostępnych magazynów w wielu przedziałach cenowych. Dziennikarze piszący do pism modowych powinni wykazywać się znajomością historii mody, umiejętnością prognozowania i opisywania trendów oraz odpowiednimi kwalifikacjami do przeprowadzania wywiadów z osobowościami świata mody. Charakter czasopism modowych wymaga właściwego doboru słów i środków, które umożliwią najpełniejsze przekazanie interesujących dla czytelników treści. Komunikowanie z czytelnikami odbywa się na kilku poziomach, takich jak artykuły, sesje zdjęciowe, wywiady czy treści sponsorowane oraz reklamy, będące przedmiotem badań niniejszej pracy. Specyfika tego medium wymaga dbania o odpowiedni poziom reklam promujących określone dobra, bowiem komunikaty reklamowe są kolejnym źródłem informacji i inspiracji dla czytelników.Praca ma na celu zbadanie i porównanie reklam dóbr luksusowych zawartych w trzech czasopismach modowych wydawanych w Polsce, tj. w „Elle”, „Harper’s Bazaar” i „Twój Styl”.
Fashion magazines are an import ant part of polish printed media market, evidence of this words could be diversity of many magazines, which cost different price. Journalists, who write for fashion magazines should known a history of fashion, could forecast trends and write about it. They should have the ability to interview fashion personalities too. Fashion magazines nature requires appropriate words and devices to get the readers interesting content. Communication with the readers based at several levels, like articles, interview, photo shoots and the advertising, which are a subject of the thesis. A specificity of fashion magazines requires to take care of high level the advertising because advertising is another source of information and inspiration for readers. The purpose of the thesis is to study and compare luxury goods advertising contained in polish editions of fashion magazines which are „Elle”, „Harper’s Bazaar” and „Twój Styl”.
dc.abstract.en | Fashion magazines are an import ant part of polish printed media market, evidence of this words could be diversity of many magazines, which cost different price. Journalists, who write for fashion magazines should known a history of fashion, could forecast trends and write about it. They should have the ability to interview fashion personalities too. Fashion magazines nature requires appropriate words and devices to get the readers interesting content. Communication with the readers based at several levels, like articles, interview, photo shoots and the advertising, which are a subject of the thesis. A specificity of fashion magazines requires to take care of high level the advertising because advertising is another source of information and inspiration for readers. The purpose of the thesis is to study and compare luxury goods advertising contained in polish editions of fashion magazines which are „Elle”, „Harper’s Bazaar” and „Twój Styl”. | pl |
dc.abstract.pl | Czasopisma modowe są ważnym elementem na polskim rynku mediów drukowanych, dowodem czego może być różnorodność dostępnych magazynów w wielu przedziałach cenowych. Dziennikarze piszący do pism modowych powinni wykazywać się znajomością historii mody, umiejętnością prognozowania i opisywania trendów oraz odpowiednimi kwalifikacjami do przeprowadzania wywiadów z osobowościami świata mody. Charakter czasopism modowych wymaga właściwego doboru słów i środków, które umożliwią najpełniejsze przekazanie interesujących dla czytelników treści. Komunikowanie z czytelnikami odbywa się na kilku poziomach, takich jak artykuły, sesje zdjęciowe, wywiady czy treści sponsorowane oraz reklamy, będące przedmiotem badań niniejszej pracy. Specyfika tego medium wymaga dbania o odpowiedni poziom reklam promujących określone dobra, bowiem komunikaty reklamowe są kolejnym źródłem informacji i inspiracji dla czytelników.Praca ma na celu zbadanie i porównanie reklam dóbr luksusowych zawartych w trzech czasopismach modowych wydawanych w Polsce, tj. w „Elle”, „Harper’s Bazaar” i „Twój Styl”. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Nowosad, Andrzej - 180298 | pl |
dc.contributor.author | Baran, Miriam | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Nowosad, Andrzej - 180298 | pl |
dc.contributor.reviewer | Sasińska-Klas, Teresa - 131806 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T01:13:32Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T01:13:32Z | |
dc.date.submitted | 2014-06-30 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-87547-115746 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196100 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | advertising, luxury goods, fashion magazines, luxury brand, luxury goods advertising | pl |
dc.subject.pl | reklama, dobra luksusowe, czasopisma modowe, marka luksusowa, reklamy dóbr luksusowych | pl |
dc.title | Luksus w reklamie Analiza zawartości reklam dóbr luksusowych w czasopismach modowych na przykładzie "Elle", "Harper's Bazaar" i "Twój Styl" | pl |
dc.title.alternative | Luxury advertising content analysis of luxury goods advertising illustrated with an example of „Elle”, „Harper’s Bazaar” and „Twój Styl” fashion magazines | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |