Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rynek mody zrównoważonej w kontekście aspektów regulacyjnych
Sustainable fashion market in the context of regulatory aspects
media społecznościowe – moda zrównoważona – motywacje zakupowe – preferencje konsumentów – regulacje prawne
consumer preferences – purchasing motivations – regulatory aspects – social media – sustainable fashion
W dzisiejszym świecie, gdzie świadomość ekologiczna i społeczna stale rośnie, coraz więcej osób zwraca uwagę na wpływ swoich codziennych wyborów na środowisko naturalne i społeczeństwo. Branża modowa, będąca jedną z najbardziej szkodliwych dla planety staje w obliczu presji ze strony konsumentów i organizacji pozarządowych, aby zmienić swoje praktyki na bardziej zrównoważone. Niniejsza publikacja ma na celu kompleksową analizę rynku mody zrównoważonej w kontekście aspektów regulacyjnych. Praca podsumowuje najważniejsze wnioski płynące z analizy rynku mody zrównoważonej. Omawia znaczenie mody zrównoważonej na środowisko naturalne, wpływ regulacji prawnych na rozwój tego rynku oraz przedstawia rolę mediów społecznościowych na kształtowanie preferencji konsumentów. Publikacja przedstawia również wyniki badań nad preferencjami i motywacjami zakupowymi konsumentów wobec mody zrównoważonej.
Nowadays, environmental and social awareness is constantly growing, more and more people are paying attention to the environmental and social impact of their daily choices. The fashion industry, which is one of the most damaging to the planet, is facing pressure from consumers and non-governmental organizations to change its practices to more sustainable ones. This publication aims to provide a comprehensive analysis of the sustainable fashion market in the context of regulatory aspects. The thesis summarizes the key findings of the analysis of the sustainable fashion market. It discusses the importance of sustainable fashion on the environment, the impact of regulation on the development of this market, and presents the role of social media on shaping consumer preferences. The publication also presents the results of research on consumer preferences and purchase motivations towards sustainable fashion.
dc.abstract.en | Nowadays, environmental and social awareness is constantly growing, more and more people are paying attention to the environmental and social impact of their daily choices. The fashion industry, which is one of the most damaging to the planet, is facing pressure from consumers and non-governmental organizations to change its practices to more sustainable ones. This publication aims to provide a comprehensive analysis of the sustainable fashion market in the context of regulatory aspects. The thesis summarizes the key findings of the analysis of the sustainable fashion market. It discusses the importance of sustainable fashion on the environment, the impact of regulation on the development of this market, and presents the role of social media on shaping consumer preferences. The publication also presents the results of research on consumer preferences and purchase motivations towards sustainable fashion. | pl |
dc.abstract.pl | W dzisiejszym świecie, gdzie świadomość ekologiczna i społeczna stale rośnie, coraz więcej osób zwraca uwagę na wpływ swoich codziennych wyborów na środowisko naturalne i społeczeństwo. Branża modowa, będąca jedną z najbardziej szkodliwych dla planety staje w obliczu presji ze strony konsumentów i organizacji pozarządowych, aby zmienić swoje praktyki na bardziej zrównoważone. Niniejsza publikacja ma na celu kompleksową analizę rynku mody zrównoważonej w kontekście aspektów regulacyjnych. Praca podsumowuje najważniejsze wnioski płynące z analizy rynku mody zrównoważonej. Omawia znaczenie mody zrównoważonej na środowisko naturalne, wpływ regulacji prawnych na rozwój tego rynku oraz przedstawia rolę mediów społecznościowych na kształtowanie preferencji konsumentów. Publikacja przedstawia również wyniki badań nad preferencjami i motywacjami zakupowymi konsumentów wobec mody zrównoważonej. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Mania, Karolina - 134210 | pl |
dc.contributor.author | Juranek, Julia - USOS326517 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Mania, Karolina - 134210 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-09T23:13:07Z | |
dc.date.available | 2024-07-09T23:13:07Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-09 | pl |
dc.fieldofstudy | finanse i controlling | pl |
dc.identifier.apd | diploma-172659-326517 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374436 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | consumer preferences – purchasing motivations – regulatory aspects – social media – sustainable fashion | pl |
dc.subject.pl | media społecznościowe – moda zrównoważona – motywacje zakupowe – preferencje konsumentów – regulacje prawne | pl |
dc.title | Rynek mody zrównoważonej w kontekście aspektów regulacyjnych | pl |
dc.title.alternative | Sustainable fashion market in the context of regulatory aspects | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |