Rynek mody zrównoważonej w kontekście aspektów regulacyjnych

master
dc.abstract.enNowadays, environmental and social awareness is constantly growing, more and more people are paying attention to the environmental and social impact of their daily choices. The fashion industry, which is one of the most damaging to the planet, is facing pressure from consumers and non-governmental organizations to change its practices to more sustainable ones. This publication aims to provide a comprehensive analysis of the sustainable fashion market in the context of regulatory aspects. The thesis summarizes the key findings of the analysis of the sustainable fashion market. It discusses the importance of sustainable fashion on the environment, the impact of regulation on the development of this market, and presents the role of social media on shaping consumer preferences. The publication also presents the results of research on consumer preferences and purchase motivations towards sustainable fashion.pl
dc.abstract.plW dzisiejszym świecie, gdzie świadomość ekologiczna i społeczna stale rośnie, coraz więcej osób zwraca uwagę na wpływ swoich codziennych wyborów na środowisko naturalne i społeczeństwo. Branża modowa, będąca jedną z najbardziej szkodliwych dla planety staje w obliczu presji ze strony konsumentów i organizacji pozarządowych, aby zmienić swoje praktyki na bardziej zrównoważone. Niniejsza publikacja ma na celu kompleksową analizę rynku mody zrównoważonej w kontekście aspektów regulacyjnych. Praca podsumowuje najważniejsze wnioski płynące z analizy rynku mody zrównoważonej. Omawia znaczenie mody zrównoważonej na środowisko naturalne, wpływ regulacji prawnych na rozwój tego rynku oraz przedstawia rolę mediów społecznościowych na kształtowanie preferencji konsumentów. Publikacja przedstawia również wyniki badań nad preferencjami i motywacjami zakupowymi konsumentów wobec mody zrównoważonej.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMania, Karolina - 134210 pl
dc.contributor.authorJuranek, Julia - USOS326517 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerMania, Karolina - 134210 pl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2024-07-09T23:13:07Z
dc.date.available2024-07-09T23:13:07Z
dc.date.submitted2024-07-09pl
dc.fieldofstudyfinanse i controllingpl
dc.identifier.apddiploma-172659-326517pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374436
dc.languagepolpl
dc.subject.enconsumer preferences – purchasing motivations – regulatory aspects – social media – sustainable fashionpl
dc.subject.plmedia społecznościowe – moda zrównoważona – motywacje zakupowe – preferencje konsumentów – regulacje prawnepl
dc.titleRynek mody zrównoważonej w kontekście aspektów regulacyjnychpl
dc.title.alternativeSustainable fashion market in the context of regulatory aspectspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Nowadays, environmental and social awareness is constantly growing, more and more people are paying attention to the environmental and social impact of their daily choices. The fashion industry, which is one of the most damaging to the planet, is facing pressure from consumers and non-governmental organizations to change its practices to more sustainable ones. This publication aims to provide a comprehensive analysis of the sustainable fashion market in the context of regulatory aspects. The thesis summarizes the key findings of the analysis of the sustainable fashion market. It discusses the importance of sustainable fashion on the environment, the impact of regulation on the development of this market, and presents the role of social media on shaping consumer preferences. The publication also presents the results of research on consumer preferences and purchase motivations towards sustainable fashion.
dc.abstract.plpl
W dzisiejszym świecie, gdzie świadomość ekologiczna i społeczna stale rośnie, coraz więcej osób zwraca uwagę na wpływ swoich codziennych wyborów na środowisko naturalne i społeczeństwo. Branża modowa, będąca jedną z najbardziej szkodliwych dla planety staje w obliczu presji ze strony konsumentów i organizacji pozarządowych, aby zmienić swoje praktyki na bardziej zrównoważone. Niniejsza publikacja ma na celu kompleksową analizę rynku mody zrównoważonej w kontekście aspektów regulacyjnych. Praca podsumowuje najważniejsze wnioski płynące z analizy rynku mody zrównoważonej. Omawia znaczenie mody zrównoważonej na środowisko naturalne, wpływ regulacji prawnych na rozwój tego rynku oraz przedstawia rolę mediów społecznościowych na kształtowanie preferencji konsumentów. Publikacja przedstawia również wyniki badań nad preferencjami i motywacjami zakupowymi konsumentów wobec mody zrównoważonej.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Mania, Karolina - 134210
dc.contributor.authorpl
Juranek, Julia - USOS326517
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Mania, Karolina - 134210
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2024-07-09T23:13:07Z
dc.date.available
2024-07-09T23:13:07Z
dc.date.submittedpl
2024-07-09
dc.fieldofstudypl
finanse i controlling
dc.identifier.apdpl
diploma-172659-326517
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374436
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
consumer preferences – purchasing motivations – regulatory aspects – social media – sustainable fashion
dc.subject.plpl
media społecznościowe – moda zrównoważona – motywacje zakupowe – preferencje konsumentów – regulacje prawne
dc.titlepl
Rynek mody zrównoważonej w kontekście aspektów regulacyjnych
dc.title.alternativepl
Sustainable fashion market in the context of regulatory aspects
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
40
Views per month
Views per city
Warsaw
7
Prawiedniki
4
Gdansk
3
Opole
3
Poznan
3
Zabrze
3
Krakow
2
Lublin
2
Pabianice
2
Wroclaw
2

No access

No Thumbnail Available
Collections