Kreowanie wizerunku polityczek w mediach społecznościowych

master
dc.abstract.enThe purpose of the study was to present and analyze the image creation of female politicians on social media. The study focused on the following selected female politicians: Kamala Harris, Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, Alexandria Ocasio-Cortez and Jacinda Ardern. The intention of the study was to gain knowledge of social media image creation by female politicians and to build a model for creating this image. The study examined the profiles on Instagram, Twitter and Facebook of four female politicians who have a significant number of observers on the aforementioned social media platforms. The research method chosen for this study was qualitative content analysis. The study consisted of a detailed analysis of posts, photos, videos, published by the selected female politicians on social media. During the analysis, attention was focused on the topics covered, external image, communication, forms of posts, and the environment in which female politicians present themselves. The image creation model was constructed with elements duplicated on all profiles and consists of: thematic consistency in the communication channels carried out, the subject matter of posts focusing on citizen security, women's rights and their own achievements, outward appearance always subdued and natural, and surrounding oneself with people, including other leaders and women.pl
dc.abstract.plCelem pracy było przedstawienie oraz analiza kreowania wizerunku polityczek w mediach społecznościowych. W badaniu skoncentrowano się na następujących wybranych polityczkach: Kamala Harris, Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, Alexandria Ocasio-Cortez oraz Jacinda Ardern. Zamierzeniem pracy było zdobycie wiedzy z zakresu kreowania wizerunku w mediach społecznościowych przez polityczki oraz zbudowanie modelu kreowania owego wizerunku. Badaniu poddano profile na Instagramie, Twitterze oraz Facebooku, czterech polityczek, które posiadają znaczną ilość obserwatorów na ww. platformach społecznościowych. Metoda badawcza jaką wybrano do niniejszego badania to jakościowa analiza treści. Badanie polegało na szczegółowej analizie postów, zdjęć, filmów wideo, publikowanych przez wybranie polityczki w social mediach. Podczas analizy uwagę skupiono na poruszanej tematyce, wizerunku zewnętrznym, komunikacji, formach postów oraz otoczeniu w jakim przedstawiają się polityczki. Model kreowania wizerunku został skonstruowany z elementów powielających się na wszystkich profilach i składa się z: spójności tematycznej w prowadzonych kanałach komunikacji, tematyki postów skupiającej się na bezpieczeństwie obywateli, prawach kobiet i własnych dokonaniach, wyglądzie zewnętrznym zawsze stonowanym i naturalnym oraz otaczaniu się ludźmi, w tym innymi liderami oraz kobietami.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.authorKról, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2022-10-31T22:44:07Z
dc.date.available2022-10-31T22:44:07Z
dc.date.submitted2022-10-27pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-158268-287952pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/303106
dc.languagepolpl
dc.subject.enCONTENT ANALYSIS – IMAGE CREATION – POLITICIAN IMAGE – POLITICAL MARKETING – SOCIAL MEDIApl
dc.subject.plANALIZA TREŚCI - KREOWANIE WIZERUNKU – MARKETING POLITYCZNY – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE - WIZERUNEK POLITYKApl
dc.titleKreowanie wizerunku polityczek w mediach społecznościowychpl
dc.title.alternativeCreating the image of female politicians on social media based on chosen examplespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of the study was to present and analyze the image creation of female politicians on social media. The study focused on the following selected female politicians: Kamala Harris, Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, Alexandria Ocasio-Cortez and Jacinda Ardern. The intention of the study was to gain knowledge of social media image creation by female politicians and to build a model for creating this image. The study examined the profiles on Instagram, Twitter and Facebook of four female politicians who have a significant number of observers on the aforementioned social media platforms. The research method chosen for this study was qualitative content analysis. The study consisted of a detailed analysis of posts, photos, videos, published by the selected female politicians on social media. During the analysis, attention was focused on the topics covered, external image, communication, forms of posts, and the environment in which female politicians present themselves. The image creation model was constructed with elements duplicated on all profiles and consists of: thematic consistency in the communication channels carried out, the subject matter of posts focusing on citizen security, women's rights and their own achievements, outward appearance always subdued and natural, and surrounding oneself with people, including other leaders and women.
dc.abstract.plpl
Celem pracy było przedstawienie oraz analiza kreowania wizerunku polityczek w mediach społecznościowych. W badaniu skoncentrowano się na następujących wybranych polityczkach: Kamala Harris, Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, Alexandria Ocasio-Cortez oraz Jacinda Ardern. Zamierzeniem pracy było zdobycie wiedzy z zakresu kreowania wizerunku w mediach społecznościowych przez polityczki oraz zbudowanie modelu kreowania owego wizerunku. Badaniu poddano profile na Instagramie, Twitterze oraz Facebooku, czterech polityczek, które posiadają znaczną ilość obserwatorów na ww. platformach społecznościowych. Metoda badawcza jaką wybrano do niniejszego badania to jakościowa analiza treści. Badanie polegało na szczegółowej analizie postów, zdjęć, filmów wideo, publikowanych przez wybranie polityczki w social mediach. Podczas analizy uwagę skupiono na poruszanej tematyce, wizerunku zewnętrznym, komunikacji, formach postów oraz otoczeniu w jakim przedstawiają się polityczki. Model kreowania wizerunku został skonstruowany z elementów powielających się na wszystkich profilach i składa się z: spójności tematycznej w prowadzonych kanałach komunikacji, tematyki postów skupiającej się na bezpieczeństwie obywateli, prawach kobiet i własnych dokonaniach, wyglądzie zewnętrznym zawsze stonowanym i naturalnym oraz otaczaniu się ludźmi, w tym innymi liderami oraz kobietami.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.authorpl
Król, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2022-10-31T22:44:07Z
dc.date.available
2022-10-31T22:44:07Z
dc.date.submittedpl
2022-10-27
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-158268-287952
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/303106
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CONTENT ANALYSIS – IMAGE CREATION – POLITICIAN IMAGE – POLITICAL MARKETING – SOCIAL MEDIA
dc.subject.plpl
ANALIZA TREŚCI - KREOWANIE WIZERUNKU – MARKETING POLITYCZNY – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE - WIZERUNEK POLITYKA
dc.titlepl
Kreowanie wizerunku polityczek w mediach społecznościowych
dc.title.alternativepl
Creating the image of female politicians on social media based on chosen examples
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
61
Views per month
Views per city
Warsaw
18
Krakow
11
Katowice
5
Wroclaw
5
Lodz
2
Szczecin
2
Amsterdam
1
Biale Blota
1
Bielsko-Biala
1
Espartinas
1

No access

No Thumbnail Available
Collections