Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kreowanie wizerunku polityczek w mediach społecznościowych
Creating the image of female politicians on social media based on chosen examples
ANALIZA TREŚCI - KREOWANIE WIZERUNKU – MARKETING POLITYCZNY – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE - WIZERUNEK POLITYKA
CONTENT ANALYSIS – IMAGE CREATION – POLITICIAN IMAGE – POLITICAL MARKETING – SOCIAL MEDIA
Celem pracy było przedstawienie oraz analiza kreowania wizerunku polityczek w mediach społecznościowych. W badaniu skoncentrowano się na następujących wybranych polityczkach: Kamala Harris, Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, Alexandria Ocasio-Cortez oraz Jacinda Ardern. Zamierzeniem pracy było zdobycie wiedzy z zakresu kreowania wizerunku w mediach społecznościowych przez polityczki oraz zbudowanie modelu kreowania owego wizerunku. Badaniu poddano profile na Instagramie, Twitterze oraz Facebooku, czterech polityczek, które posiadają znaczną ilość obserwatorów na ww. platformach społecznościowych. Metoda badawcza jaką wybrano do niniejszego badania to jakościowa analiza treści. Badanie polegało na szczegółowej analizie postów, zdjęć, filmów wideo, publikowanych przez wybranie polityczki w social mediach. Podczas analizy uwagę skupiono na poruszanej tematyce, wizerunku zewnętrznym, komunikacji, formach postów oraz otoczeniu w jakim przedstawiają się polityczki. Model kreowania wizerunku został skonstruowany z elementów powielających się na wszystkich profilach i składa się z: spójności tematycznej w prowadzonych kanałach komunikacji, tematyki postów skupiającej się na bezpieczeństwie obywateli, prawach kobiet i własnych dokonaniach, wyglądzie zewnętrznym zawsze stonowanym i naturalnym oraz otaczaniu się ludźmi, w tym innymi liderami oraz kobietami.
The purpose of the study was to present and analyze the image creation of female politicians on social media. The study focused on the following selected female politicians: Kamala Harris, Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, Alexandria Ocasio-Cortez and Jacinda Ardern. The intention of the study was to gain knowledge of social media image creation by female politicians and to build a model for creating this image. The study examined the profiles on Instagram, Twitter and Facebook of four female politicians who have a significant number of observers on the aforementioned social media platforms. The research method chosen for this study was qualitative content analysis. The study consisted of a detailed analysis of posts, photos, videos, published by the selected female politicians on social media. During the analysis, attention was focused on the topics covered, external image, communication, forms of posts, and the environment in which female politicians present themselves. The image creation model was constructed with elements duplicated on all profiles and consists of: thematic consistency in the communication channels carried out, the subject matter of posts focusing on citizen security, women's rights and their own achievements, outward appearance always subdued and natural, and surrounding oneself with people, including other leaders and women.
dc.abstract.en | The purpose of the study was to present and analyze the image creation of female politicians on social media. The study focused on the following selected female politicians: Kamala Harris, Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, Alexandria Ocasio-Cortez and Jacinda Ardern. The intention of the study was to gain knowledge of social media image creation by female politicians and to build a model for creating this image. The study examined the profiles on Instagram, Twitter and Facebook of four female politicians who have a significant number of observers on the aforementioned social media platforms. The research method chosen for this study was qualitative content analysis. The study consisted of a detailed analysis of posts, photos, videos, published by the selected female politicians on social media. During the analysis, attention was focused on the topics covered, external image, communication, forms of posts, and the environment in which female politicians present themselves. The image creation model was constructed with elements duplicated on all profiles and consists of: thematic consistency in the communication channels carried out, the subject matter of posts focusing on citizen security, women's rights and their own achievements, outward appearance always subdued and natural, and surrounding oneself with people, including other leaders and women. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy było przedstawienie oraz analiza kreowania wizerunku polityczek w mediach społecznościowych. W badaniu skoncentrowano się na następujących wybranych polityczkach: Kamala Harris, Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, Alexandria Ocasio-Cortez oraz Jacinda Ardern. Zamierzeniem pracy było zdobycie wiedzy z zakresu kreowania wizerunku w mediach społecznościowych przez polityczki oraz zbudowanie modelu kreowania owego wizerunku. Badaniu poddano profile na Instagramie, Twitterze oraz Facebooku, czterech polityczek, które posiadają znaczną ilość obserwatorów na ww. platformach społecznościowych. Metoda badawcza jaką wybrano do niniejszego badania to jakościowa analiza treści. Badanie polegało na szczegółowej analizie postów, zdjęć, filmów wideo, publikowanych przez wybranie polityczki w social mediach. Podczas analizy uwagę skupiono na poruszanej tematyce, wizerunku zewnętrznym, komunikacji, formach postów oraz otoczeniu w jakim przedstawiają się polityczki. Model kreowania wizerunku został skonstruowany z elementów powielających się na wszystkich profilach i składa się z: spójności tematycznej w prowadzonych kanałach komunikacji, tematyki postów skupiającej się na bezpieczeństwie obywateli, prawach kobiet i własnych dokonaniach, wyglądzie zewnętrznym zawsze stonowanym i naturalnym oraz otaczaniu się ludźmi, w tym innymi liderami oraz kobietami. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.contributor.author | Król, Karolina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-10-31T22:44:07Z | |
dc.date.available | 2022-10-31T22:44:07Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-27 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-158268-287952 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/303106 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | CONTENT ANALYSIS – IMAGE CREATION – POLITICIAN IMAGE – POLITICAL MARKETING – SOCIAL MEDIA | pl |
dc.subject.pl | ANALIZA TREŚCI - KREOWANIE WIZERUNKU – MARKETING POLITYCZNY – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE - WIZERUNEK POLITYKA | pl |
dc.title | Kreowanie wizerunku polityczek w mediach społecznościowych | pl |
dc.title.alternative | Creating the image of female politicians on social media based on chosen examples | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |