Specyfika i odbiór działań z zakresu marketingu internetowego firm z rynku „fast fashion” na przykładzie marki SHEIN

master
dc.abstract.en"Fast fashion" is not only known for its cheap and poor-quality clothes, but also for unethical practices related to the exploitation of workers and environmental pollution. With the growing awareness of the business model that "fast fashion" brands are based on, there should be a noticeable decline in their popularity. However, this knowledge does not affect consumer behavior, as exemplified by SHEIN, which, despite its bad reputation, has become one of the most recognizable brands in the clothing market. This brand was selected for analysis due to its popularity and specific online marketing tactics, thanks to which it quickly gained high recognition and could compete with brands that have been on the market for many years. The primary goal of this work was to answer research questions regarding the reception and specificity of online marketing used by the brand. The research used qualitative methods (case study and content analysis) and a quantitative method - a survey (CAWI technique). Detailed analysis of the obtained empirical research results allowed to formulate conclusions stating that SHEIN applies its approach through mass advertising of individual products, detailed descriptions, and reviews, thus creating easy purchase paths for buyers. Survey research showed that the most important factor when making purchases on SHEIN's website is the price of the products, and awareness of the materials in which their products are made does not matter much to buyers.pl
dc.abstract.pl„Fast fashion” to nie tylko tanie i złej jakości ubrania, ale również nieetyczne praktyki związane z wyzyskiem pracowników i zatruwaniem środowiska. Wraz z rosnącą świadomością na jakim modelu biznesowym opierają się marki typu „fast fashion” powinien być zauważalny spadek w ich popularności. Jednak wiedza o tym nie ma wpływu na zachowania konsumenckie, czego przykładem może być firma SHEIN, która pomimo swojej złej reputacji stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku odzieżowym. Marka ta została wybrana do analizy ze względu na jej popularność i specyficzne taktyki marketingu internetowego dzięki którym uzyskała w krótkim czasie wysoką rozpoznawalność i mogła konkurować z markami będącymi na rynku od wielu lat. Nadrzędnym celem niniejszej pracy było udzielenie odpowiedzi na pytania badawcze dotyczące odbioru i specyfiki marketingu internetowego stosowanego przez markę. W badaniach zostały wykorzystane metody jakościowe (studium przypadku i analiza treści) oraz metoda ilościowa – ankieta (technika CAWI). Szczegółowa analiza uzyskanych wyników badań empirycznych pozwoliła na sformułowanie wniosków stanowiących, że firma SHEIN stosuje własnym podejściem poprzez masowe reklamowanie pojedynczych produktów, szczegółowe opisy i recenzje, tworząc tym samym łatwe ścieżki zakupu dla kupujących. Badania ankietowe ukazały, że najważniejszym czynnikiem podczas dokonywanie zakupów na stronie SHEIN jest cena produktów, a świadomość o w jakich wykonywane są ich produkty nie ma większego znaczenia dla kupujących.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorLipińska, Aneta - 199918 pl
dc.contributor.authorGąsiorek, Anna - USOS259605 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerLipińska, Aneta - 199918 pl
dc.contributor.reviewerMakieła, Zbigniew - USOS220977 pl
dc.date.accessioned2024-07-08T23:11:11Z
dc.date.available2024-07-08T23:11:11Z
dc.date.submitted2024-07-08pl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-173695-259605pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/373254
dc.languagepolpl
dc.subject.enmarketing internetowy, fast fashion, marketing, consumer behavior, advertisingpl
dc.subject.plmarketing internetowy, fast fashion, marketing, zachowania konsumenckie, reklamapl
dc.titleSpecyfika i odbiór działań z zakresu marketingu internetowego firm z rynku „fast fashion” na przykładzie marki SHEINpl
dc.title.alternativeThe specificity and reception of online marketing activities of fast fashion companies on the example of the SHEIN brandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
"Fast fashion" is not only known for its cheap and poor-quality clothes, but also for unethical practices related to the exploitation of workers and environmental pollution. With the growing awareness of the business model that "fast fashion" brands are based on, there should be a noticeable decline in their popularity. However, this knowledge does not affect consumer behavior, as exemplified by SHEIN, which, despite its bad reputation, has become one of the most recognizable brands in the clothing market. This brand was selected for analysis due to its popularity and specific online marketing tactics, thanks to which it quickly gained high recognition and could compete with brands that have been on the market for many years. The primary goal of this work was to answer research questions regarding the reception and specificity of online marketing used by the brand. The research used qualitative methods (case study and content analysis) and a quantitative method - a survey (CAWI technique). Detailed analysis of the obtained empirical research results allowed to formulate conclusions stating that SHEIN applies its approach through mass advertising of individual products, detailed descriptions, and reviews, thus creating easy purchase paths for buyers. Survey research showed that the most important factor when making purchases on SHEIN's website is the price of the products, and awareness of the materials in which their products are made does not matter much to buyers.
dc.abstract.plpl
„Fast fashion” to nie tylko tanie i złej jakości ubrania, ale również nieetyczne praktyki związane z wyzyskiem pracowników i zatruwaniem środowiska. Wraz z rosnącą świadomością na jakim modelu biznesowym opierają się marki typu „fast fashion” powinien być zauważalny spadek w ich popularności. Jednak wiedza o tym nie ma wpływu na zachowania konsumenckie, czego przykładem może być firma SHEIN, która pomimo swojej złej reputacji stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku odzieżowym. Marka ta została wybrana do analizy ze względu na jej popularność i specyficzne taktyki marketingu internetowego dzięki którym uzyskała w krótkim czasie wysoką rozpoznawalność i mogła konkurować z markami będącymi na rynku od wielu lat. Nadrzędnym celem niniejszej pracy było udzielenie odpowiedzi na pytania badawcze dotyczące odbioru i specyfiki marketingu internetowego stosowanego przez markę. W badaniach zostały wykorzystane metody jakościowe (studium przypadku i analiza treści) oraz metoda ilościowa – ankieta (technika CAWI). Szczegółowa analiza uzyskanych wyników badań empirycznych pozwoliła na sformułowanie wniosków stanowiących, że firma SHEIN stosuje własnym podejściem poprzez masowe reklamowanie pojedynczych produktów, szczegółowe opisy i recenzje, tworząc tym samym łatwe ścieżki zakupu dla kupujących. Badania ankietowe ukazały, że najważniejszym czynnikiem podczas dokonywanie zakupów na stronie SHEIN jest cena produktów, a świadomość o w jakich wykonywane są ich produkty nie ma większego znaczenia dla kupujących.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Lipińska, Aneta - 199918
dc.contributor.authorpl
Gąsiorek, Anna - USOS259605
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Lipińska, Aneta - 199918
dc.contributor.reviewerpl
Makieła, Zbigniew - USOS220977
dc.date.accessioned
2024-07-08T23:11:11Z
dc.date.available
2024-07-08T23:11:11Z
dc.date.submittedpl
2024-07-08
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-173695-259605
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/373254
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
marketing internetowy, fast fashion, marketing, consumer behavior, advertising
dc.subject.plpl
marketing internetowy, fast fashion, marketing, zachowania konsumenckie, reklama
dc.titlepl
Specyfika i odbiór działań z zakresu marketingu internetowego firm z rynku „fast fashion” na przykładzie marki SHEIN
dc.title.alternativepl
The specificity and reception of online marketing activities of fast fashion companies on the example of the SHEIN brand
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
142
Views per month
Views per city
Warsaw
35
Krakow
16
Wroclaw
15
Poznan
6
Szczecin
5
Bydgoszcz
4
Gdansk
4
Lublin
4
Kielce
3
Rzeszów
3

No access

No Thumbnail Available
Collections