Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Ekologiczna odpowiedzialność biznesu jako element strategii przedsiębiorstwa
Ecological responsibility of business as an element of the reporting strategy
ekologia, przedsiębiorstwo, zarządzanie, strategia, społeczna odpowiedzialność, ekologiczna odpowiedzialność
ecology, enterprise, management, strategy, social responsibility, ecological responsibility.
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie koncepcji Ekologicznej Odpowiedzialności Biznesu, a także identyfikacja podstawowych korzyści rozwoju idei Ekologicznej Odpowiedzialności Biznesu w strategiach przedsiębiorstw. Za metodę badawczą przyjęto analizę literatury, a takżewykorzystano wnioskowanie dedukcyjne oraz metodę studium przypadku.Zaprezentowano również przykłady praktyczne przedstawiające przedsiębiorstwa, które w realizacji swojej strategii uwzględniają ekologiczną odpowiedzialność biznesu. W pracy zostały przedstawione korzyści płynące z ekologicznej odpowiedzialności w strategii przedsiębiorstw. Potwierdzono tezę, na przykładzie przedstawionych firm, że inwestowanie w działania ekologiczne, ich konsekwentne realizowanie i wdrażanie do strategii przedsiębiorstwa koncepcji ekologicznej odpowiedzialności, przyczynia się do budowania trwałej przewagi przedsiębiorstwa nad konkurentami. Praca próbuje rozwiązać problem koncepcji ekologicznej odpowiedzialności w strategii przedsiębiorstw, oraz przedstawia korzyści jej stosowania. Do rozwiązania problemu opisano działanie przedsiębiorstw, które do swojej strategii wprowadziły koncepcję ekologicznej odpowiedzialności.Wypracowane odpowiedzi potwierdzają postawioną tezę.Implikacją uzyskanych odpowiedzi jest stwierdzenie, że do strategii przedsiębiorstwa warto wprowadzić koncepcję ekologicznej odpowiedzialności oraz inwestować w działania ekologiczne, aby uzyskać trwałą przewagę przedsiębiorstwa nad konkurentami.Wyniki badań dają się uogólnić, potwierdza je wiele przypadków m.in przedsiębiorstwa przedstawione w pracy.
The aim of this work is to present the concept of Ecological Responsibility for Business, as well as to identify the basic benefits of developing the idea of Ecological Business Responsibility in corporate strategies. Literature analysis was adopted as the research method, as well asdeductive reasoning and the case study method were used.Practical examples were also presented, presenting companies that take into account the ecological responsibility of business in the implementation of their strategy. The paper presents the benefits of ecological responsibility in the corporate strategy. The thesis was confirmed, based on the example of the presented companies, that investing in ecological activities, their consistent implementation and implementation of the concept of ecological responsibility in the company's strategy contributes to building a sustainable advantage of the company over its competitors.The work tries to solve the problem of the concept of ecological responsibility in the strategy of enterprises, and presents the benefits of its application.To solve the problem, the actions of enterprises which introduced the concept of ecological responsibility to their strategy were described.The developed answers confirm the thesis.The implication of the answers obtained is the statement that it is worth introducing the concept of ecological responsibility to the company's strategy and investing in ecological activities in order to gain a permanent advantage of the company over its competitors.The research results can be generalized, they are confirmed by many cases, incl. enterprises presented in the work.
dc.abstract.en | The aim of this work is to present the concept of Ecological Responsibility for Business, as well as to identify the basic benefits of developing the idea of Ecological Business Responsibility in corporate strategies. Literature analysis was adopted as the research method, as well asdeductive reasoning and the case study method were used.Practical examples were also presented, presenting companies that take into account the ecological responsibility of business in the implementation of their strategy. The paper presents the benefits of ecological responsibility in the corporate strategy. The thesis was confirmed, based on the example of the presented companies, that investing in ecological activities, their consistent implementation and implementation of the concept of ecological responsibility in the company's strategy contributes to building a sustainable advantage of the company over its competitors.The work tries to solve the problem of the concept of ecological responsibility in the strategy of enterprises, and presents the benefits of its application.To solve the problem, the actions of enterprises which introduced the concept of ecological responsibility to their strategy were described.The developed answers confirm the thesis.The implication of the answers obtained is the statement that it is worth introducing the concept of ecological responsibility to the company's strategy and investing in ecological activities in order to gain a permanent advantage of the company over its competitors.The research results can be generalized, they are confirmed by many cases, incl. enterprises presented in the work. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest przedstawienie koncepcji Ekologicznej Odpowiedzialności Biznesu, a także identyfikacja podstawowych korzyści rozwoju idei Ekologicznej Odpowiedzialności Biznesu w strategiach przedsiębiorstw. Za metodę badawczą przyjęto analizę literatury, a takżewykorzystano wnioskowanie dedukcyjne oraz metodę studium przypadku.Zaprezentowano również przykłady praktyczne przedstawiające przedsiębiorstwa, które w realizacji swojej strategii uwzględniają ekologiczną odpowiedzialność biznesu. W pracy zostały przedstawione korzyści płynące z ekologicznej odpowiedzialności w strategii przedsiębiorstw. Potwierdzono tezę, na przykładzie przedstawionych firm, że inwestowanie w działania ekologiczne, ich konsekwentne realizowanie i wdrażanie do strategii przedsiębiorstwa koncepcji ekologicznej odpowiedzialności, przyczynia się do budowania trwałej przewagi przedsiębiorstwa nad konkurentami. Praca próbuje rozwiązać problem koncepcji ekologicznej odpowiedzialności w strategii przedsiębiorstw, oraz przedstawia korzyści jej stosowania. Do rozwiązania problemu opisano działanie przedsiębiorstw, które do swojej strategii wprowadziły koncepcję ekologicznej odpowiedzialności.Wypracowane odpowiedzi potwierdzają postawioną tezę.Implikacją uzyskanych odpowiedzi jest stwierdzenie, że do strategii przedsiębiorstwa warto wprowadzić koncepcję ekologicznej odpowiedzialności oraz inwestować w działania ekologiczne, aby uzyskać trwałą przewagę przedsiębiorstwa nad konkurentami.Wyniki badań dają się uogólnić, potwierdza je wiele przypadków m.in. przedsiębiorstwa przedstawione w pracy. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Wyciślak, Sławomir - 132795 | pl |
dc.contributor.author | Kiszka, Kaja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Wyciślak, Sławomir - 132795 | pl |
dc.contributor.reviewer | Adamus, Wiktor - 102333 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-10-26T21:35:12Z | |
dc.date.available | 2022-10-26T21:35:12Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-19 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe | pl |
dc.identifier.apd | diploma-149370-262674 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302722 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | ecology, enterprise, management, strategy, social responsibility, ecological responsibility. | pl |
dc.subject.pl | ekologia, przedsiębiorstwo, zarządzanie, strategia, społeczna odpowiedzialność, ekologiczna odpowiedzialność | pl |
dc.title | Ekologiczna odpowiedzialność biznesu jako element strategii przedsiębiorstwa | pl |
dc.title.alternative | Ecological responsibility of business as an element of the reporting strategy | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |