Ekologiczna odpowiedzialność biznesu jako element strategii przedsiębiorstwa

licenciate
dc.abstract.enThe aim of this work is to present the concept of Ecological Responsibility for Business, as well as to identify the basic benefits of developing the idea of ​​Ecological Business Responsibility in corporate strategies. Literature analysis was adopted as the research method, as well asdeductive reasoning and the case study method were used.Practical examples were also presented, presenting companies that take into account the ecological responsibility of business in the implementation of their strategy. The paper presents the benefits of ecological responsibility in the corporate strategy. The thesis was confirmed, based on the example of the presented companies, that investing in ecological activities, their consistent implementation and implementation of the concept of ecological responsibility in the company's strategy contributes to building a sustainable advantage of the company over its competitors.The work tries to solve the problem of the concept of ecological responsibility in the strategy of enterprises, and presents the benefits of its application.To solve the problem, the actions of enterprises which introduced the concept of ecological responsibility to their strategy were described.The developed answers confirm the thesis.The implication of the answers obtained is the statement that it is worth introducing the concept of ecological responsibility to the company's strategy and investing in ecological activities in order to gain a permanent advantage of the company over its competitors.The research results can be generalized, they are confirmed by many cases, incl. enterprises presented in the work.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest przedstawienie koncepcji Ekologicznej Odpowiedzialności Biznesu, a także identyfikacja podstawowych korzyści rozwoju idei Ekologicznej Odpowiedzialności Biznesu w strategiach przedsiębiorstw. Za metodę badawczą przyjęto analizę literatury, a takżewykorzystano wnioskowanie dedukcyjne oraz metodę studium przypadku.Zaprezentowano również przykłady praktyczne przedstawiające przedsiębiorstwa, które w realizacji swojej strategii uwzględniają ekologiczną odpowiedzialność biznesu. W pracy zostały przedstawione korzyści płynące z ekologicznej odpowiedzialności w strategii przedsiębiorstw. Potwierdzono tezę, na przykładzie przedstawionych firm, że inwestowanie w działania ekologiczne, ich konsekwentne realizowanie i wdrażanie do strategii przedsiębiorstwa koncepcji ekologicznej odpowiedzialności, przyczynia się do budowania trwałej przewagi przedsiębiorstwa nad konkurentami. Praca próbuje rozwiązać problem koncepcji ekologicznej odpowiedzialności w strategii przedsiębiorstw, oraz przedstawia korzyści jej stosowania. Do rozwiązania problemu opisano działanie przedsiębiorstw, które do swojej strategii wprowadziły koncepcję ekologicznej odpowiedzialności.Wypracowane odpowiedzi potwierdzają postawioną tezę.Implikacją uzyskanych odpowiedzi jest stwierdzenie, że do strategii przedsiębiorstwa warto wprowadzić koncepcję ekologicznej odpowiedzialności oraz inwestować w działania ekologiczne, aby uzyskać trwałą przewagę przedsiębiorstwa nad konkurentami.Wyniki badań dają się uogólnić, potwierdza je wiele przypadków m.in. przedsiębiorstwa przedstawione w pracy.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.authorKiszka, Kajapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.reviewerAdamus, Wiktor - 102333 pl
dc.date.accessioned2022-10-26T21:35:12Z
dc.date.available2022-10-26T21:35:12Z
dc.date.submitted2022-10-19pl
dc.fieldofstudyzarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-149370-262674pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302722
dc.languagepolpl
dc.subject.enecology, enterprise, management, strategy, social responsibility, ecological responsibility.pl
dc.subject.plekologia, przedsiębiorstwo, zarządzanie, strategia, społeczna odpowiedzialność, ekologiczna odpowiedzialnośćpl
dc.titleEkologiczna odpowiedzialność biznesu jako element strategii przedsiębiorstwapl
dc.title.alternativeEcological responsibility of business as an element of the reporting strategypl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this work is to present the concept of Ecological Responsibility for Business, as well as to identify the basic benefits of developing the idea of ​​Ecological Business Responsibility in corporate strategies. Literature analysis was adopted as the research method, as well asdeductive reasoning and the case study method were used.Practical examples were also presented, presenting companies that take into account the ecological responsibility of business in the implementation of their strategy. The paper presents the benefits of ecological responsibility in the corporate strategy. The thesis was confirmed, based on the example of the presented companies, that investing in ecological activities, their consistent implementation and implementation of the concept of ecological responsibility in the company's strategy contributes to building a sustainable advantage of the company over its competitors.The work tries to solve the problem of the concept of ecological responsibility in the strategy of enterprises, and presents the benefits of its application.To solve the problem, the actions of enterprises which introduced the concept of ecological responsibility to their strategy were described.The developed answers confirm the thesis.The implication of the answers obtained is the statement that it is worth introducing the concept of ecological responsibility to the company's strategy and investing in ecological activities in order to gain a permanent advantage of the company over its competitors.The research results can be generalized, they are confirmed by many cases, incl. enterprises presented in the work.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie koncepcji Ekologicznej Odpowiedzialności Biznesu, a także identyfikacja podstawowych korzyści rozwoju idei Ekologicznej Odpowiedzialności Biznesu w strategiach przedsiębiorstw. Za metodę badawczą przyjęto analizę literatury, a takżewykorzystano wnioskowanie dedukcyjne oraz metodę studium przypadku.Zaprezentowano również przykłady praktyczne przedstawiające przedsiębiorstwa, które w realizacji swojej strategii uwzględniają ekologiczną odpowiedzialność biznesu. W pracy zostały przedstawione korzyści płynące z ekologicznej odpowiedzialności w strategii przedsiębiorstw. Potwierdzono tezę, na przykładzie przedstawionych firm, że inwestowanie w działania ekologiczne, ich konsekwentne realizowanie i wdrażanie do strategii przedsiębiorstwa koncepcji ekologicznej odpowiedzialności, przyczynia się do budowania trwałej przewagi przedsiębiorstwa nad konkurentami. Praca próbuje rozwiązać problem koncepcji ekologicznej odpowiedzialności w strategii przedsiębiorstw, oraz przedstawia korzyści jej stosowania. Do rozwiązania problemu opisano działanie przedsiębiorstw, które do swojej strategii wprowadziły koncepcję ekologicznej odpowiedzialności.Wypracowane odpowiedzi potwierdzają postawioną tezę.Implikacją uzyskanych odpowiedzi jest stwierdzenie, że do strategii przedsiębiorstwa warto wprowadzić koncepcję ekologicznej odpowiedzialności oraz inwestować w działania ekologiczne, aby uzyskać trwałą przewagę przedsiębiorstwa nad konkurentami.Wyniki badań dają się uogólnić, potwierdza je wiele przypadków m.in. przedsiębiorstwa przedstawione w pracy.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.authorpl
Kiszka, Kaja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.reviewerpl
Adamus, Wiktor - 102333
dc.date.accessioned
2022-10-26T21:35:12Z
dc.date.available
2022-10-26T21:35:12Z
dc.date.submittedpl
2022-10-19
dc.fieldofstudypl
zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-149370-262674
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302722
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ecology, enterprise, management, strategy, social responsibility, ecological responsibility.
dc.subject.plpl
ekologia, przedsiębiorstwo, zarządzanie, strategia, społeczna odpowiedzialność, ekologiczna odpowiedzialność
dc.titlepl
Ekologiczna odpowiedzialność biznesu jako element strategii przedsiębiorstwa
dc.title.alternativepl
Ecological responsibility of business as an element of the reporting strategy
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
25
Views per month
Views per city
Warsaw
8
Krakow
5
Bialystok
3
Dnipro
2
Gliwice
1
Inowrocław
1
Katowice
1
Nienaszów
1
Poznan
1
Wroclaw
1

No access

No Thumbnail Available