Zjawisko fat shamingu na przykładzie komentarzy w serwisie społecznościowym Instagram

licenciate
dc.abstract.enThe thesis defines fat shaming, describes its historical background, manifestations and similar phenomena. It also presents the role of traditional and social media in both contributing to and reducing discrimination against fat people, and the impact of social media on users' health habits. The author presents comments posted on Instagram social networking site as an example of fat shaming behavior. These comments were also used to conduct a survey, which examined the attitude of the society to such manifestations of fat discrimination, compared them with the evaluation of comments relating to slim people promoting products that contribute to increasing body weight, but also checked the attitude of respondents to people less normative than those seen most often in ads for various products.pl
dc.abstract.plPraca licencjacka definiuje fat shaming, opisuje jego podłoże historyczne, przejawy oraz analogiczne do niego zjawiska. Przedstawia również rolę mediów tradycyjnych i społecznościowych zarówno w przyczynianiu się jak i ograniczaniu dyskryminacji osób grubych, oraz wpływ mediów społecznościowych na nawyki zdrowotne ich użytkowników. Autorka jako przykład fat shamingowych zachowań podaje komentarze zamieszczone na serwisie społecznościowym Instagram. Z ich wykorzystaniem została również przeprowadzona ankieta, która sprawdziła stosunek badanych do takich przejawów dyskryminacji ludzi otyłych, porównała go z oceną komentarzy odnoszących się do osób szczupłych promujących produkty przyczyniające się do zwiększenia masy ciała, ale zbadała też stosunek respondentów do osób mniej normatywnych niż modele i modelki widziane najczęściej w reklamach różnorodnych produktów.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorCałek, Agnieszkapl
dc.contributor.authorGleń, Wiktoriapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerCałek, Agnieszkapl
dc.contributor.reviewerSzymańska, Agnieszka - 132286 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T07:23:56Z
dc.date.available2020-07-28T07:23:56Z
dc.date.submitted2020-07-09pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-142542-245408pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241861
dc.languagepolpl
dc.subject.enFat shaming, social media, Instagram, discrimination, stereotypespl
dc.subject.plFat shaming, media społecznościowe, Instagram, dyskryminacja, stereotypypl
dc.titleZjawisko fat shamingu na przykładzie komentarzy w serwisie społecznościowym Instagrampl
dc.title.alternativeFat shaming phenomenon based on the example of comments published on Instagram social media platformpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis defines fat shaming, describes its historical background, manifestations and similar phenomena. It also presents the role of traditional and social media in both contributing to and reducing discrimination against fat people, and the impact of social media on users' health habits. The author presents comments posted on Instagram social networking site as an example of fat shaming behavior. These comments were also used to conduct a survey, which examined the attitude of the society to such manifestations of fat discrimination, compared them with the evaluation of comments relating to slim people promoting products that contribute to increasing body weight, but also checked the attitude of respondents to people less normative than those seen most often in ads for various products.
dc.abstract.plpl
Praca licencjacka definiuje fat shaming, opisuje jego podłoże historyczne, przejawy oraz analogiczne do niego zjawiska. Przedstawia również rolę mediów tradycyjnych i społecznościowych zarówno w przyczynianiu się jak i ograniczaniu dyskryminacji osób grubych, oraz wpływ mediów społecznościowych na nawyki zdrowotne ich użytkowników. Autorka jako przykład fat shamingowych zachowań podaje komentarze zamieszczone na serwisie społecznościowym Instagram. Z ich wykorzystaniem została również przeprowadzona ankieta, która sprawdziła stosunek badanych do takich przejawów dyskryminacji ludzi otyłych, porównała go z oceną komentarzy odnoszących się do osób szczupłych promujących produkty przyczyniające się do zwiększenia masy ciała, ale zbadała też stosunek respondentów do osób mniej normatywnych niż modele i modelki widziane najczęściej w reklamach różnorodnych produktów.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Całek, Agnieszka
dc.contributor.authorpl
Gleń, Wiktoria
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Całek, Agnieszka
dc.contributor.reviewerpl
Szymańska, Agnieszka - 132286
dc.date.accessioned
2020-07-28T07:23:56Z
dc.date.available
2020-07-28T07:23:56Z
dc.date.submittedpl
2020-07-09
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-142542-245408
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241861
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Fat shaming, social media, Instagram, discrimination, stereotypes
dc.subject.plpl
Fat shaming, media społecznościowe, Instagram, dyskryminacja, stereotypy
dc.titlepl
Zjawisko fat shamingu na przykładzie komentarzy w serwisie społecznościowym Instagram
dc.title.alternativepl
Fat shaming phenomenon based on the example of comments published on Instagram social media platform
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
183
Views per month
Views per city
Warsaw
40
Wroclaw
20
Krakow
18
Poznan
15
Prochowice
7
Lublin
5
Bialystok
4
Lodz
4
Torun
4
Zarqa
4

No access

No Thumbnail Available