Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Aplikacja mobilna do interaktywnego rozwiązywania zadań szachowych
Mobile application for interactive solving of chess combinations
teoria gier, gry strategiczne, szachy, zadania szachowe, kombinacje szachowe, trening szachowy, aplikacja mobilna, Android.
game theory, strategy games, chess, chess puzzles, chess combinations, chess training, mobile application, Android.
Niniejsza praca dotyczy problemu stworzenia odpowiedniego narzędzia dla zawodnika szachowego oraz jego trenera do wygodniejszej i nowocześniejszej metody tworzenia oraz wysyłania i zarządzania zadaniami szachowymi, które są podstawą każdego treningu szachowego. Celem pracy było wykazanie prawdziwości tezy, iż ta metoda treningu jest najbardziej pożądaną i przynoszącą najlepsze rezultaty, na podstawie literatury naukowej oraz doświadczenia samego autora w tej dziedzinie, a następnie napisanie takiego programu, który ułatwi ten proces obydwu stronom. Do stworzenia aplikacji wykorzystano mobilną platformę Android ze względu na jej dużą popularność oraz bezproblemową dostępność narzędzi programistycznych. W pracy zostały opisane zastosowane technologie programistyczne oraz zaimplementowane funkcjonalności w aplikacji, które potrzebne były do spełnienia wszystkich założeń takiego narzędzia. Zademonstrowano w jaki sposób projekt spełnia swoje założenia oraz opisano jak mogłyby wyglądać potencjalne ulepszenia, dające jeszcze większą wygodę użytkowania.
This study concerns the problem of creating a convenient and modern tool for creating and managing chess combinations, which are the most important part of chess training, for the chess player and his coach. The purpose of this study was to prove that this method of training is most efficient and mostly used by chess players, based on the appropriate academic literature and author's experience in this field, and create a program which would provide aforementioned tool for both the chess player and the coach. To create this application, Android platform was used as it is most popular mobile operating system and has easily available programming tools. The study describes all technologies and implemented functionalities, required for such an instrument. It demonstrates how the project fulfilled all of its requirements and mentions what kind of improvements could be made to further facilitate this method of training.
dc.abstract.en | This study concerns the problem of creating a convenient and modern tool for creating and managing chess combinations, which are the most important part of chess training, for the chess player and his coach. The purpose of this study was to prove that this method of training is most efficient and mostly used by chess players, based on the appropriate academic literature and author's experience in this field, and create a program which would provide aforementioned tool for both the chess player and the coach. To create this application, Android platform was used as it is most popular mobile operating system and has easily available programming tools. The study describes all technologies and implemented functionalities, required for such an instrument. It demonstrates how the project fulfilled all of its requirements and mentions what kind of improvements could be made to further facilitate this method of training. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca dotyczy problemu stworzenia odpowiedniego narzędzia dla zawodnika szachowego oraz jego trenera do wygodniejszej i nowocześniejszej metody tworzenia oraz wysyłania i zarządzania zadaniami szachowymi, które są podstawą każdego treningu szachowego. Celem pracy było wykazanie prawdziwości tezy, iż ta metoda treningu jest najbardziej pożądaną i przynoszącą najlepsze rezultaty, na podstawie literatury naukowej oraz doświadczenia samego autora w tej dziedzinie, a następnie napisanie takiego programu, który ułatwi ten proces obydwu stronom. Do stworzenia aplikacji wykorzystano mobilną platformę Android ze względu na jej dużą popularność oraz bezproblemową dostępność narzędzi programistycznych. W pracy zostały opisane zastosowane technologie programistyczne oraz zaimplementowane funkcjonalności w aplikacji, które potrzebne były do spełnienia wszystkich założeń takiego narzędzia. Zademonstrowano w jaki sposób projekt spełnia swoje założenia oraz opisano jak mogłyby wyglądać potencjalne ulepszenia, dające jeszcze większą wygodę użytkowania. | pl |
dc.affiliation | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Grabska, Ewa - 128162 | pl |
dc.contributor.author | Matuszewski, Michał | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WFAIS | pl |
dc.contributor.reviewer | Palacz, Wojciech - 102423 | pl |
dc.contributor.reviewer | Grabska, Ewa - 128162 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T08:40:35Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T08:40:35Z | |
dc.date.submitted | 2017-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-116140-162927 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221460 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | game theory, strategy games, chess, chess puzzles, chess combinations, chess training, mobile application, Android. | pl |
dc.subject.pl | teoria gier, gry strategiczne, szachy, zadania szachowe, kombinacje szachowe, trening szachowy, aplikacja mobilna, Android. | pl |
dc.title | Aplikacja mobilna do interaktywnego rozwiązywania zadań szachowych | pl |
dc.title.alternative | Mobile application for interactive solving of chess combinations | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |