NeRF for 3D face rendering

master
dc.abstract.enWhile most of the popularly accepted models for rendering 3D heads, utilise meshes to capture and render shape and emotions of human faces, some more innovative methods experiment with using implicit neural network representation to render high complexity, high-detail 3D scenes. Their usefulness in the area of face rendering however, remains limited due to difficulties in animating said scenes, something necessary for most typical uses, like gaming. In this thesis we introduce NeRFlame, model designed to create neural network-based 3D face renders that remains highly editable, capable of preserving high level of detail typical of the implicit approach while possessing the ability to render unseen expressions and shapes of their modeled face. We achieve that by taking leading neural network based model NERF and tasking popular mesh-based model FLAME with modeling volume density, otherwise handled by NeRF. This allows us to force models to work together achieving overall better results than they would on their own.pl
dc.abstract.plPodczas gdy większość powszechnie akceptowanych modeli do renderowania trójwymiarowych głów wykorzystuje siatki do uchwycenia i renderowania kształtów oraz emocji ludzkich twarzy, niektóre bardziej innowacyjne metody eksperymentują z użyciem ukrytej reprezentacji sieci neuronowej do renderowania złożonych, szczegółowych scen 3D. Ich przydatność w obszarze renderowania twarzy pozostaje jednak ograniczona ze względu na trudności w animowaniu takich scen, co jest niezbędne dla większości typowych zastosowań, jak gry.W tej pracy przedstawiamy NeRFlame, model zaprojektowany do tworzenia renderów twarzy 3D opartych na sieci neuronowej, który pozostaje bardzo edytowalny, zdolny do zachowania wysokiego poziomu szczegółowości charakterystycznego dla ukrytego podejścia, a jednocześnie umożliwia renderowanie niewidzianych wcześniej wyrazów twarzy i kształtów. Osiągamy to, wykorzystując wiodący model oparty na sieciach neuronowych NeRF oraz zadanie popularnego modelu opartego na siatkach FLAME do modelowania gęstości objętościowej, zwykle obsługiwanej przez NeRF. Dzięki temu zmuszamy modele do współpracy, osiągając ogólnie lepsze wyniki niż te, które uzyskałyby samodzielnie.pl
dc.affiliationWydział Matematyki i Informatykipl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorSpurek, Przemysław - 135993 pl
dc.contributor.authorZając, Wojciech - USOS273750 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WMI2pl
dc.contributor.reviewerSpurek, Przemysław - 135993 pl
dc.contributor.reviewerŚmieja, Marek - 135996 pl
dc.date.accessioned2024-10-15T06:34:01Z
dc.date.available2024-10-15T06:34:01Z
dc.date.submitted2024-10-09pl
dc.fieldofstudyinformatykapl
dc.identifier.apddiploma-174677-273750pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/452123
dc.languageengpl
dc.subject.enNeRF, FLAME, Python, Avatar 3D, Machine learningpl
dc.subject.plNeRF, FLAME, Python, Avatar 3D, Uczenie maszynowepl
dc.titleNeRF for 3D face renderingpl
dc.title.alternativeWykorzystanie modelu NeRF w celu generowania twarzy 3Dpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
While most of the popularly accepted models for rendering 3D heads, utilise meshes to capture and render shape and emotions of human faces, some more innovative methods experiment with using implicit neural network representation to render high complexity, high-detail 3D scenes. Their usefulness in the area of face rendering however, remains limited due to difficulties in animating said scenes, something necessary for most typical uses, like gaming. In this thesis we introduce NeRFlame, model designed to create neural network-based 3D face renders that remains highly editable, capable of preserving high level of detail typical of the implicit approach while possessing the ability to render unseen expressions and shapes of their modeled face. We achieve that by taking leading neural network based model NERF and tasking popular mesh-based model FLAME with modeling volume density, otherwise handled by NeRF. This allows us to force models to work together achieving overall better results than they would on their own.
dc.abstract.plpl
Podczas gdy większość powszechnie akceptowanych modeli do renderowania trójwymiarowych głów wykorzystuje siatki do uchwycenia i renderowania kształtów oraz emocji ludzkich twarzy, niektóre bardziej innowacyjne metody eksperymentują z użyciem ukrytej reprezentacji sieci neuronowej do renderowania złożonych, szczegółowych scen 3D. Ich przydatność w obszarze renderowania twarzy pozostaje jednak ograniczona ze względu na trudności w animowaniu takich scen, co jest niezbędne dla większości typowych zastosowań, jak gry.W tej pracy przedstawiamy NeRFlame, model zaprojektowany do tworzenia renderów twarzy 3D opartych na sieci neuronowej, który pozostaje bardzo edytowalny, zdolny do zachowania wysokiego poziomu szczegółowości charakterystycznego dla ukrytego podejścia, a jednocześnie umożliwia renderowanie niewidzianych wcześniej wyrazów twarzy i kształtów. Osiągamy to, wykorzystując wiodący model oparty na sieciach neuronowych NeRF oraz zadanie popularnego modelu opartego na siatkach FLAME do modelowania gęstości objętościowej, zwykle obsługiwanej przez NeRF. Dzięki temu zmuszamy modele do współpracy, osiągając ogólnie lepsze wyniki niż te, które uzyskałyby samodzielnie.
dc.affiliationpl
Wydział Matematyki i Informatyki
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Spurek, Przemysław - 135993
dc.contributor.authorpl
Zając, Wojciech - USOS273750
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WMI2
dc.contributor.reviewerpl
Spurek, Przemysław - 135993
dc.contributor.reviewerpl
Śmieja, Marek - 135996
dc.date.accessioned
2024-10-15T06:34:01Z
dc.date.available
2024-10-15T06:34:01Z
dc.date.submittedpl
2024-10-09
dc.fieldofstudypl
informatyka
dc.identifier.apdpl
diploma-174677-273750
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/452123
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
NeRF, FLAME, Python, Avatar 3D, Machine learning
dc.subject.plpl
NeRF, FLAME, Python, Avatar 3D, Uczenie maszynowe
dc.titlepl
NeRF for 3D face rendering
dc.title.alternativepl
Wykorzystanie modelu NeRF w celu generowania twarzy 3D
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
27
Views per month
Views per city
Poznan
4
Tokyo
3
Warsaw
3
Guangzhou
2
Krakow
2
Seattle
2
Boardman
1
Buk-gu
1
Guildford
1
Lubin
1

No access

No Thumbnail Available
Collections