Kot i pies we współczesnym przekazie reklamowym

licenciate
dc.abstract.enThis study investigates is developing the topic Cat and Dog in contemporary advertising. In my research, I took into account those advertisements in which pets are personified and in the first person singular express themselves in advertisements. They create stories about feelings, new experiences and learning together with the recipient about product that is relevant and tailored to their needs. For analysis, I chose a dozen video ads and dozens of information graphics of Whiskas brands (available in polish language) and Pedigree, which can be found on social media and television. I have researched in terms of culture, language and paratext. I also paid particular attention to the audience's comments.pl
dc.abstract.plW niniejszej pracy licencjackiej podjęłam się opracowania tematu Kot i pies we współczesnym przekazie reklamowym. W badaniach wzięłam pod uwagę te reklamy, w których zwierzęta domowe podlegają personifikacji i w pierwszej osobie liczby pojedynczej wypowiadają się w reklamach, tworząc tym samym opowieści o uczuciach, nowych doświadczeniach oraz poznawaniu wraz z odbiorcą produktu istotnego i dopasowanego do ich potrzeb. Do analizy wybrałam kilkanaście reklam wideo, a także kilkadziesiąt grafik informacyjnych marek (dostępnych w języku polskim) Whiskas i Pedigree, znajdujących się w mediach społecznościowych i telewizji. Dokonałam badań pod kątem kulturowym, językowym i paratekstowym. Zwróciłam też szczególną uwagę na komentarze odbiorców.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorTutak, Kinga - 132456 pl
dc.contributor.authorStadnik, Kamilapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerTutak, Kinga - 132456 pl
dc.contributor.reviewerJurczyńska-Kłosok, Agnieszkapl
dc.date.accessioned2020-10-21T19:44:19Z
dc.date.available2020-10-21T19:44:19Z
dc.date.submitted2020-09-15pl
dc.fieldofstudyantropologiczno-kulturowapl
dc.identifier.apddiploma-145760-253167pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/250642
dc.languagepolpl
dc.subject.encontemporary advertising message, cat in advertising, dog in advertisingpl
dc.subject.plwspółczesny przekaz reklamowy, kot w reklamie, pies w reklamiepl
dc.titleKot i pies we współczesnym przekazie reklamowympl
dc.title.alternativeCat and dog in contemporary advertising messagepl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This study investigates is developing the topic Cat and Dog in contemporary advertising. In my research, I took into account those advertisements in which pets are personified and in the first person singular express themselves in advertisements. They create stories about feelings, new experiences and learning together with the recipient about product that is relevant and tailored to their needs. For analysis, I chose a dozen video ads and dozens of information graphics of Whiskas brands (available in polish language) and Pedigree, which can be found on social media and television. I have researched in terms of culture, language and paratext. I also paid particular attention to the audience's comments.
dc.abstract.plpl
W niniejszej pracy licencjackiej podjęłam się opracowania tematu Kot i pies we współczesnym przekazie reklamowym. W badaniach wzięłam pod uwagę te reklamy, w których zwierzęta domowe podlegają personifikacji i w pierwszej osobie liczby pojedynczej wypowiadają się w reklamach, tworząc tym samym opowieści o uczuciach, nowych doświadczeniach oraz poznawaniu wraz z odbiorcą produktu istotnego i dopasowanego do ich potrzeb. Do analizy wybrałam kilkanaście reklam wideo, a także kilkadziesiąt grafik informacyjnych marek (dostępnych w języku polskim) Whiskas i Pedigree, znajdujących się w mediach społecznościowych i telewizji. Dokonałam badań pod kątem kulturowym, językowym i paratekstowym. Zwróciłam też szczególną uwagę na komentarze odbiorców.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Tutak, Kinga - 132456
dc.contributor.authorpl
Stadnik, Kamila
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Tutak, Kinga - 132456
dc.contributor.reviewerpl
Jurczyńska-Kłosok, Agnieszka
dc.date.accessioned
2020-10-21T19:44:19Z
dc.date.available
2020-10-21T19:44:19Z
dc.date.submittedpl
2020-09-15
dc.fieldofstudypl
antropologiczno-kulturowa
dc.identifier.apdpl
diploma-145760-253167
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/250642
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
contemporary advertising message, cat in advertising, dog in advertising
dc.subject.plpl
współczesny przekaz reklamowy, kot w reklamie, pies w reklamie
dc.titlepl
Kot i pies we współczesnym przekazie reklamowym
dc.title.alternativepl
Cat and dog in contemporary advertising message
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
76
Views per month
Views per city
Warsaw
23
Poznan
7
Krakow
6
Gostynin
5
Gdansk
3
Wroclaw
3
Yingge District
3
Dublin
2
Katowice
2
Mikołów
2

No access

No Thumbnail Available