Niemieccy wydawcy prasowi wobec wyzwań cyfryzacji

2016
journal article
article
dc.abstract.enThe process of digitalization of mass communication fosters development of electronic media and complicates functioning of the traditional press. Decreasing circulation and incomings from advertising force press publishers to change their development strategy. In Germany big press publishing houses that reign in the market of press, newspapers and popular magazines, are in the forefront of these modifications. Main directions of this strategic reorientation are: changing the publishing houses into multimedia concerns, reducing the costs of editing and printing press as well as building a new offer on the Internet. Some of the German press publishers also increase their investments abroad.pl
dc.abstract.plProces cyfryzacji komunikowania masowego sprzyja rozwojowi mediów elektronicznych i komplikuje funkcjonowanie prasy. Malejące nakłady i wpływy reklamowe zmuszają wydawców prasowych do zmiany strategii rozwojowej. W Niemczech prekursorami tych przeobrażeń są duże wydawnictwa prasowe, królujące na rynku gazet i dzienników oraz popularnych czasopism. Główne kierunki tej strategicznej reorientacji to przekształcenie wydawnictw w multimedialne koncerny, zmniejszenie kosztów redagowania i druku prasy oraz budowanie oferty w Internecie. Niektóre z niemieckich wydawnictw prasowych zwiększają również skalę swoich inwestycji zagranicznych.pl
dc.contributor.authorOniszczuk, Zbigniewpl
dc.date.accessioned2024-01-04T11:19:40Z
dc.date.available2024-01-04T11:19:40Z
dc.date.issued2016pl
dc.date.openaccess12
dc.description.accesstimepo opublikowaniu
dc.description.additionalBibliogr. s. 449pl
dc.description.number2 (226)pl
dc.description.physical440-450pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume59pl
dc.identifier.doi10.4467/22996362PZ.16.029.5433pl
dc.identifier.eissn2299-6362pl
dc.identifier.issn0555-0025pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/325070
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsDozwolony użytek utworów chronionych*
dc.rights.licenceInna otwarta licencja
dc.rights.urihttp://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.endigitalizationpl
dc.subject.enpress market and its segmentspl
dc.subject.enpress publisherspl
dc.subject.endevelopment strategypl
dc.subject.enmedia concernspl
dc.subject.plcyfryzacjapl
dc.subject.plrynek prasowy i jego segmentypl
dc.subject.plwydawnictwa prasowepl
dc.subject.plstrategia rozwojowapl
dc.subject.plkoncerny medialnepl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleNiemieccy wydawcy prasowi wobec wyzwań cyfryzacjipl
dc.title.alternativeGerman press publishers and the challenges of digitalizationpl
dc.title.journalZeszyty Prasoznawczepl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The process of digitalization of mass communication fosters development of electronic media and complicates functioning of the traditional press. Decreasing circulation and incomings from advertising force press publishers to change their development strategy. In Germany big press publishing houses that reign in the market of press, newspapers and popular magazines, are in the forefront of these modifications. Main directions of this strategic reorientation are: changing the publishing houses into multimedia concerns, reducing the costs of editing and printing press as well as building a new offer on the Internet. Some of the German press publishers also increase their investments abroad.
dc.abstract.plpl
Proces cyfryzacji komunikowania masowego sprzyja rozwojowi mediów elektronicznych i komplikuje funkcjonowanie prasy. Malejące nakłady i wpływy reklamowe zmuszają wydawców prasowych do zmiany strategii rozwojowej. W Niemczech prekursorami tych przeobrażeń są duże wydawnictwa prasowe, królujące na rynku gazet i dzienników oraz popularnych czasopism. Główne kierunki tej strategicznej reorientacji to przekształcenie wydawnictw w multimedialne koncerny, zmniejszenie kosztów redagowania i druku prasy oraz budowanie oferty w Internecie. Niektóre z niemieckich wydawnictw prasowych zwiększają również skalę swoich inwestycji zagranicznych.
dc.contributor.authorpl
Oniszczuk, Zbigniew
dc.date.accessioned
2024-01-04T11:19:40Z
dc.date.available
2024-01-04T11:19:40Z
dc.date.issuedpl
2016
dc.date.openaccess
12
dc.description.accesstime
po opublikowaniu
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 449
dc.description.numberpl
2 (226)
dc.description.physicalpl
440-450
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
59
dc.identifier.doipl
10.4467/22996362PZ.16.029.5433
dc.identifier.eissnpl
2299-6362
dc.identifier.issnpl
0555-0025
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/325070
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Dozwolony użytek utworów chronionych
dc.rights.licence
Inna otwarta licencja
dc.rights.uri*
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
digitalization
dc.subject.enpl
press market and its segments
dc.subject.enpl
press publishers
dc.subject.enpl
development strategy
dc.subject.enpl
media concerns
dc.subject.plpl
cyfryzacja
dc.subject.plpl
rynek prasowy i jego segmenty
dc.subject.plpl
wydawnictwa prasowe
dc.subject.plpl
strategia rozwojowa
dc.subject.plpl
koncerny medialne
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Niemieccy wydawcy prasowi wobec wyzwań cyfryzacji
dc.title.alternativepl
German press publishers and the challenges of digitalization
dc.title.journalpl
Zeszyty Prasoznawcze
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
12
Views per month
Views per city
Krakow
6
Downloads
oniszczuk_niemieccy_wydawcy_prasowi_wobec_wyzwan_cyfryzacji_2016.pdf
11