Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Sankara's revolutionary ideas and The African Union - guidelines for contemporary Africa's integration
Rewolucyjne idee Sankary i Unia Afrykańska – wytyczne dla współczesnej integracji Afryki
Thomas Sankara, Unia Afrykańska, Burkina Faso, Panafrykanizm, Integracja, Rozwój, Afryka, Rewolucja, Ideologia, Liderzy, Organizacja Jedności Afryki, Imperializm, Konflikt, Kultura, Demokracja, Nacjonalizm.
Thomas Sankara, The African Union, Burkina Faso, Pan-Africanism, Integration, Development, Africa, Revolutionary, Ideology, Leaders, Organization of Africa Unity, Imperialism, Conflict, Culture, Democracy, Nationalism.
Badanie to dotyczy w dużej mierze czterech powiązanych ze sobą kluczowych kwestii, którymi są: ustanowienie krytycznej sytuacji, w której stoi Afryka jako kontynent do rozwoju zarówno regionalnego, jak i suwerennego, integracja mająca na celu ułatwienie wspólnego rynku i celu oraz skuteczność Unii Afrykańskiej w aktualizując swój założony cel, ale także przekształcając się w bardziej niezależną instytucję. Studium przypadku administracji Thomasa Sankary w Burkina Faso uwypukli jego osiągnięcia, wyzwania i niedociągnięcia, aby stworzyć perspektywiczną alternatywę dla tego, jak region i Suweren mogą działać w celu stworzenia integralnego ciała, na przykład Unii Afrykańskiej. Odejście od wcześniej istniejącej ideologicznej praktyki rządzenia w Afryce i tego, jak alternatywna ideologia (Sunkara) może służyć jako wytyczna stosowana przez Unię Afrykańską i państwa. Teorie wykorzystane w badaniach uwypukliły brak niezależności, z jakim boryka się Unia Afrykańska i jak można zmienić ich cel, aby złagodzić obecny stan kontynentu, wraz z osiągnięciami Sankary w zakresie społeczno-gospodarczym, społeczno-kulturalnym i tworzeniem programów, które niezależnie skoncentrowały się na w różnych sektorach bez ingerencji korupcji. Zastosowaną metodologią były badania jakościowe, przeprowadzone Desk Interview i Interview, które umożliwiły wszechstronną analizę i perspektywę zarówno ze strony Uczonych skoncentrowanych na Afryce, jak i osób pracujących w Unii Afrykańskiej. Badania te argumentują, że złożoność kontynentu, począwszy od złego zarządzania, ingerencji imperializmu i niezdolności do teoretyzowania ideologii, która ucieleśnia obecną sytuację państw i ostatecznie regionu, doprowadziła do stagnacji rozwoju. Ponadto przeanalizowano identyfikację przywódców afrykańskich, którzy wdrożyli niektóre programy Sankary i podzielali przekonanie o integracji z Afryką. Wreszcie, ogólne ustalenia koncentrowały się wokół rewolucyjnej sprawy podjętej przez Sankarę z wyraźnym celem rozwoju Burkina Faso poprzez maksymalizację zasobów naturalnych w państwie, przy jednoczesnym zablokowaniu środków korupcji przez przywódców i imperializm, co doprowadziło do stopniowego rozwoju w każdym wieloaspektowy sektor kraju za jego administracji, łącząc go z integracją Afryki, porównano także osiągnięcia Unii Afrykańskiej. To ostatecznie prowadzi do bardziej wewnętrznego rozwoju bez pomocy zagranicznej, która jest korzystna tylko dla skorumpowanych przywódców.
This research is extensively about four interconnected crucial issues, which are, the establishment of a critical predicament faced by Africa as a continent to develop both regionally and as Sovereigns, integration to facilitate a common market and goal, and the effectiveness of the African Union in actualizing its enlisted objective but also transitioning into a more independent institution. A case study of Thomas Sankara’s administration in Burkina Faso will highlight his achievements, challenges, and shortcomings to draw a prospective alternative to how the region and Sovereign can operate to create an integral body, case in point, The African Union. The shift from the pre-existing ideological practice of governance in Africa and how an alternative ideology (Sunkara’s), can serve as a guideline used by the African Union and States. The theories used in the research highlighted the lack of independence faced by the African Union and how their objective can be amended to mitigate the current state of the continent alongside Sankara’s achievement in socio-economic, socio-cultural, and creation of programs that independently focused on various sectors without corruption intruding. The methodology employed was the qualitative research, Desk Interview and Interview conducted which enabled a comprehensive analysis and perspective from both Scholars focused on Africa Studies and persons working in the African Union. This research argues that the complexity of the continent ranging from poor governance, intrusion of imperialism, and inability to theorize ideology that embodies the current situation of the states and ultimately region has led to the stagnant development faced. Furthermore, the identification of African leaders that have implemented some of Sankara’s programs and shared belief in Africa Integration was analyzed. Finally, the overall findings were centered around the revolutionary cause embarked by Sankara with a clear objective of developing Burkina Faso by maximizing the natural resources in the State, whilst blocking the means for corruption by the leaders and imperialism, this led to progressive development in every multifaceted sector of the country during his administration, by connecting it to Africa’s integration, the achievements of the Africa Union were also compared. This ultimately leads to a more internal development void of foreign aid which is only beneficial to the corrupt leaders.
dc.abstract.en | This research is extensively about four interconnected crucial issues, which are, the establishment of a critical predicament faced by Africa as a continent to develop both regionally and as Sovereigns, integration to facilitate a common market and goal, and the effectiveness of the African Union in actualizing its enlisted objective but also transitioning into a more independent institution. A case study of Thomas Sankara’s administration in Burkina Faso will highlight his achievements, challenges, and shortcomings to draw a prospective alternative to how the region and Sovereign can operate to create an integral body, case in point, The African Union. The shift from the pre-existing ideological practice of governance in Africa and how an alternative ideology (Sunkara’s), can serve as a guideline used by the African Union and States. The theories used in the research highlighted the lack of independence faced by the African Union and how their objective can be amended to mitigate the current state of the continent alongside Sankara’s achievement in socio-economic, socio-cultural, and creation of programs that independently focused on various sectors without corruption intruding. The methodology employed was the qualitative research, Desk Interview and Interview conducted which enabled a comprehensive analysis and perspective from both Scholars focused on Africa Studies and persons working in the African Union. This research argues that the complexity of the continent ranging from poor governance, intrusion of imperialism, and inability to theorize ideology that embodies the current situation of the states and ultimately region has led to the stagnant development faced. Furthermore, the identification of African leaders that have implemented some of Sankara’s programs and shared belief in Africa Integration was analyzed. Finally, the overall findings were centered around the revolutionary cause embarked by Sankara with a clear objective of developing Burkina Faso by maximizing the natural resources in the State, whilst blocking the means for corruption by the leaders and imperialism, this led to progressive development in every multifaceted sector of the country during his administration, by connecting it to Africa’s integration, the achievements of the Africa Union were also compared. This ultimately leads to a more internal development void of foreign aid which is only beneficial to the corrupt leaders. | pl |
dc.abstract.pl | Badanie to dotyczy w dużej mierze czterech powiązanych ze sobą kluczowych kwestii, którymi są: ustanowienie krytycznej sytuacji, w której stoi Afryka jako kontynent do rozwoju zarówno regionalnego, jak i suwerennego, integracja mająca na celu ułatwienie wspólnego rynku i celu oraz skuteczność Unii Afrykańskiej w aktualizując swój założony cel, ale także przekształcając się w bardziej niezależną instytucję. Studium przypadku administracji Thomasa Sankary w Burkina Faso uwypukli jego osiągnięcia, wyzwania i niedociągnięcia, aby stworzyć perspektywiczną alternatywę dla tego, jak region i Suweren mogą działać w celu stworzenia integralnego ciała, na przykład Unii Afrykańskiej. Odejście od wcześniej istniejącej ideologicznej praktyki rządzenia w Afryce i tego, jak alternatywna ideologia (Sunkara) może służyć jako wytyczna stosowana przez Unię Afrykańską i państwa. Teorie wykorzystane w badaniach uwypukliły brak niezależności, z jakim boryka się Unia Afrykańska i jak można zmienić ich cel, aby złagodzić obecny stan kontynentu, wraz z osiągnięciami Sankary w zakresie społeczno-gospodarczym, społeczno-kulturalnym i tworzeniem programów, które niezależnie skoncentrowały się na w różnych sektorach bez ingerencji korupcji. Zastosowaną metodologią były badania jakościowe, przeprowadzone Desk Interview i Interview, które umożliwiły wszechstronną analizę i perspektywę zarówno ze strony Uczonych skoncentrowanych na Afryce, jak i osób pracujących w Unii Afrykańskiej. Badania te argumentują, że złożoność kontynentu, począwszy od złego zarządzania, ingerencji imperializmu i niezdolności do teoretyzowania ideologii, która ucieleśnia obecną sytuację państw i ostatecznie regionu, doprowadziła do stagnacji rozwoju. Ponadto przeanalizowano identyfikację przywódców afrykańskich, którzy wdrożyli niektóre programy Sankary i podzielali przekonanie o integracji z Afryką. Wreszcie, ogólne ustalenia koncentrowały się wokół rewolucyjnej sprawy podjętej przez Sankarę z wyraźnym celem rozwoju Burkina Faso poprzez maksymalizację zasobów naturalnych w państwie, przy jednoczesnym zablokowaniu środków korupcji przez przywódców i imperializm, co doprowadziło do stopniowego rozwoju w każdym wieloaspektowy sektor kraju za jego administracji, łącząc go z integracją Afryki, porównano także osiągnięcia Unii Afrykańskiej. To ostatecznie prowadzi do bardziej wewnętrznego rozwoju bez pomocy zagranicznej, która jest korzystna tylko dla skorumpowanych przywódców. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kołaczek, Małgorzata | pl |
dc.contributor.author | Tayo, Ephraim | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Kołaczek, Małgorzata | pl |
dc.contributor.reviewer | Juruś, Dariusz | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-15T22:05:27Z | |
dc.date.available | 2022-07-15T22:05:27Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-14 | pl |
dc.fieldofstudy | International Relations and Area Studies | pl |
dc.identifier.apd | diploma-159568-271709 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/297344 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | Thomas Sankara, The African Union, Burkina Faso, Pan-Africanism, Integration, Development, Africa, Revolutionary, Ideology, Leaders, Organization of Africa Unity, Imperialism, Conflict, Culture, Democracy, Nationalism. | pl |
dc.subject.pl | Thomas Sankara, Unia Afrykańska, Burkina Faso, Panafrykanizm, Integracja, Rozwój, Afryka, Rewolucja, Ideologia, Liderzy, Organizacja Jedności Afryki, Imperializm, Konflikt, Kultura, Demokracja, Nacjonalizm. | pl |
dc.title | Sankara's revolutionary ideas and The African Union - guidelines for contemporary Africa's integration | pl |
dc.title.alternative | Rewolucyjne idee Sankary i Unia Afrykańska – wytyczne dla współczesnej integracji Afryki | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |