Lobbing jako element strategii przedsiębiorstw lokalnych, międzynarodowych i globalnych

master
dc.abstract.enThis paper deals with the use of the lobbying by local, international and global enterprises, and the reasons for incorporating it into their market strategies. The paper discusses the characteristics of today's markets, as well as the behavior of mentioned groups of companies operating on them. In particular, the possibilities and restrictions for the above-mentioned groups of business entities in the effective use of non-organizational element that could affect their flexibility, which is lobbying, were analyzed. In of addition to theoretical considerations, an important part of the work is study of ways lobbying activities are carried out by specific companies from developed countries from the markets of the United States and the European Union.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca porusza temat wykorzystania instrumentu lobbingu przez przedsiębiorstwa lokalne, międzynarodowe i globalne oraz przyczyn inkorporowania go do ich strategii działania na rynkach. W pracy znajdują się rozważania nad charakterystyką dzisiejszych rynków, jak również zachowaniem poszczególnych grup przedsiębiorstw na nich działających. W szczególności analizie poddane zostały możliwości i ograniczenia dla wyżej wymienionych grup podmiotów gospodarczych w efektywnym wykorzystywaniu pozaorganizacyjnego elementu mogącego wpłynąć na elastyczność przedsiębiorstwa, którym jest lobbing. Poza teoretycznymi rozważaniami, istotną częścią pracy jest badanie sposobów prowadzenia działań lobbystycznych przez konkretne przedsiębiorstwa z krajów rozwiniętych z rynków Stanów Zjednoczonych i Unii Europejskiej.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.authorJonderko, Kamilpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:48:18Z
dc.date.available2020-07-27T23:48:18Z
dc.date.submitted2019-10-16pl
dc.fieldofstudyekonomia międzynarodowapl
dc.identifier.apddiploma-132516-194006pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234947
dc.languagepolpl
dc.subject.enadaptation – enterprises – flexibility – lobbying – strategypl
dc.subject.pladaptacja – elastyczność – lobbing – przedsiębiorstwa – strategiapl
dc.titleLobbing jako element strategii przedsiębiorstw lokalnych, międzynarodowych i globalnychpl
dc.title.alternativeLobbying as part of the strategy of local, international and global enterprisespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper deals with the use of the lobbying by local, international and global enterprises, and the reasons for incorporating it into their market strategies. The paper discusses the characteristics of today's markets, as well as the behavior of mentioned groups of companies operating on them. In particular, the possibilities and restrictions for the above-mentioned groups of business entities in the effective use of non-organizational element that could affect their flexibility, which is lobbying, were analyzed. In of addition to theoretical considerations, an important part of the work is study of ways lobbying activities are carried out by specific companies from developed countries from the markets of the United States and the European Union.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca porusza temat wykorzystania instrumentu lobbingu przez przedsiębiorstwa lokalne, międzynarodowe i globalne oraz przyczyn inkorporowania go do ich strategii działania na rynkach. W pracy znajdują się rozważania nad charakterystyką dzisiejszych rynków, jak również zachowaniem poszczególnych grup przedsiębiorstw na nich działających. W szczególności analizie poddane zostały możliwości i ograniczenia dla wyżej wymienionych grup podmiotów gospodarczych w efektywnym wykorzystywaniu pozaorganizacyjnego elementu mogącego wpłynąć na elastyczność przedsiębiorstwa, którym jest lobbing. Poza teoretycznymi rozważaniami, istotną częścią pracy jest badanie sposobów prowadzenia działań lobbystycznych przez konkretne przedsiębiorstwa z krajów rozwiniętych z rynków Stanów Zjednoczonych i Unii Europejskiej.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.authorpl
Jonderko, Kamil
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:48:18Z
dc.date.available
2020-07-27T23:48:18Z
dc.date.submittedpl
2019-10-16
dc.fieldofstudypl
ekonomia międzynarodowa
dc.identifier.apdpl
diploma-132516-194006
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234947
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
adaptation – enterprises – flexibility – lobbying – strategy
dc.subject.plpl
adaptacja – elastyczność – lobbing – przedsiębiorstwa – strategia
dc.titlepl
Lobbing jako element strategii przedsiębiorstw lokalnych, międzynarodowych i globalnych
dc.title.alternativepl
Lobbying as part of the strategy of local, international and global enterprises
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available