Wpływ influencerów na odbiór marki Banana Beauty

master
dc.abstract.enAs the popularity of social media is constantly increasing, companies are more and more willing to choose such platforms for marketing activities. Due to the growing interest in opinion leaders on the Internet, the subject of this thesis is influencer marketing and especially its impact on the perception of the cosmetic brand Banana Beauty. The first chapter is devoted to the issues related to the marketing communication and the use of social media for promotional purposes. The second chapter describes the importance of influencers and its role in the context of promoting the beauty brand. The last part is devoted to the analysis of influencer marketing conducted by the Banana Beauty brand and its impact on the perception of the brand. The survey showed that influencers effectively increase brand recognition, however, they do not have a positive effect on sales and the company's image.pl
dc.abstract.plZe względu na rosnącą popularność mediów społecznościowych firmy coraz chętniej prowadzą tam swoje działania promocyjne. Biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie liderami opinii w Internecie przedmiotem niniejszej pracy jest influencer marketing, a konkretnie jego wpływ na postrzeganie marki kosmetycznej Banana Beauty. Pierwszy rozdział poświęcony jest zagadnieniom związanym z komunikacją marketingową i wykorzystaniem mediów społecznościowych w celach promocyjnych. W drugim rozdziale opisane zostało znaczenie influensera i jego rola w kontekście promowania marki beauty. Ostatni rozdział poświęcony został analizie influencer marketingu prowadzonego przez markę Banana Beauty i jego wpływu na percepcję marki. Z przeprowadzonego badania w postaci sondażu wyniknęło, iż influenserzy skutecznie wpływają na zwiększenie rozpoznawalności marki, jednak nie oddziaływają pozytywnie na sprzedaż i wizerunek firmy.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBednarczyk, Małgorzata - 127272 pl
dc.contributor.authorMrówka, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBednarczyk, Małgorzata - 127272 pl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2022-07-14T21:56:54Z
dc.date.available2022-07-14T21:56:54Z
dc.date.submitted2022-07-14pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-157794-286595pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/297063
dc.languagepolpl
dc.subject.enCOSMETICS BRAND – INFLUENCER MARKETING – MARKETING COMMUNICATION – PROMOTION – SOCIAL MEDIApl
dc.subject.plINFLUENCER MARKETING – MARKA KOSMETYCZNA– KOMUNIKACJA MARKETINGOWA – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE –PROMOCJApl
dc.titleWpływ influencerów na odbiór marki Banana Beautypl
dc.title.alternativeImpact of influencers on the perception of Banana Beauty brandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
As the popularity of social media is constantly increasing, companies are more and more willing to choose such platforms for marketing activities. Due to the growing interest in opinion leaders on the Internet, the subject of this thesis is influencer marketing and especially its impact on the perception of the cosmetic brand Banana Beauty. The first chapter is devoted to the issues related to the marketing communication and the use of social media for promotional purposes. The second chapter describes the importance of influencers and its role in the context of promoting the beauty brand. The last part is devoted to the analysis of influencer marketing conducted by the Banana Beauty brand and its impact on the perception of the brand. The survey showed that influencers effectively increase brand recognition, however, they do not have a positive effect on sales and the company's image.
dc.abstract.plpl
Ze względu na rosnącą popularność mediów społecznościowych firmy coraz chętniej prowadzą tam swoje działania promocyjne. Biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie liderami opinii w Internecie przedmiotem niniejszej pracy jest influencer marketing, a konkretnie jego wpływ na postrzeganie marki kosmetycznej Banana Beauty. Pierwszy rozdział poświęcony jest zagadnieniom związanym z komunikacją marketingową i wykorzystaniem mediów społecznościowych w celach promocyjnych. W drugim rozdziale opisane zostało znaczenie influensera i jego rola w kontekście promowania marki beauty. Ostatni rozdział poświęcony został analizie influencer marketingu prowadzonego przez markę Banana Beauty i jego wpływu na percepcję marki. Z przeprowadzonego badania w postaci sondażu wyniknęło, iż influenserzy skutecznie wpływają na zwiększenie rozpoznawalności marki, jednak nie oddziaływają pozytywnie na sprzedaż i wizerunek firmy.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Bednarczyk, Małgorzata - 127272
dc.contributor.authorpl
Mrówka, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Bednarczyk, Małgorzata - 127272
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2022-07-14T21:56:54Z
dc.date.available
2022-07-14T21:56:54Z
dc.date.submittedpl
2022-07-14
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-157794-286595
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/297063
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
COSMETICS BRAND – INFLUENCER MARKETING – MARKETING COMMUNICATION – PROMOTION – SOCIAL MEDIA
dc.subject.plpl
INFLUENCER MARKETING – MARKA KOSMETYCZNA– KOMUNIKACJA MARKETINGOWA – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE –PROMOCJA
dc.titlepl
Wpływ influencerów na odbiór marki Banana Beauty
dc.title.alternativepl
Impact of influencers on the perception of Banana Beauty brand
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
52
Views per month
Views per city
Warsaw
13
Krakow
6
Gdansk
4
Kaliska
4
Gliwice
3
Lublin
3
Poznan
3
Wroclaw
3
Rzeszów
2
Grodkow
1

No access

No Thumbnail Available
Collections