Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Porównanie marketingu internetowego kosmetyków na rynku polskim oraz koreańskim na przykładzie marek Ziaja oraz Innisfree
Comparison of online marketing of cosmetics on the Polish and Korean market on the example of Ziaja and Innisfree brands
Polska, Korea Południowa, Ziaja, Innisfree, rynek kosmetyczny, marketing internetowy, kosmetyki, marki kosmetyczne, Instagram, analiza porównawcza
Poland, South Korea, Ziaja, Innisfree, cosmetics market, online marketing, cosmetics, cosmetics brands, Instagram, comparative analysis
Praca magisterska zatytułowana "Porównanie marketingu internetowego kosmetyków na rynku polskim oraz koreańskim na przykładzie marek Ziaja oraz Innisfree" zajmuje się tematyką różnic w sposobie reklamowania kosmetyków w Polsce i w Korei Południowej. W niniejszej pracy w hipotezie głównej założono, że: występują podobieństwa oraz różnice w marketingu internetowym kosmetyków na rynku polskim oraz koreańskim. Wyszczególniono następujący problem badawczy: jakie różnice oraz jakie podobieństwa występują między najbardziej popularnymi oraz najmniej popularnymi postami na instagramowych profilach marki Ziaja oraz Innisfree? Do analizy zostały wybrane: polska marka kosmetyczna Ziaja oraz koreańska marka kosmetyczna Innisfree. Skupiają się one na produkcji kosmetyków pielęgnacyjnych oraz stanowią jedne z najbardziej dochodowych marek kosmetycznych odpowiednio w Polsce oraz w Korei Południowej. Zastosowaną metodą badawczą w pracy była analiza porównawcza.W pierwszym rozdziale niniejszej pracy poruszono problematykę marketingu internetowego, opisano jego definicje, historię oraz specyfikę. W drugim rozdziale skupiono się na charakterystyce polskiego, koreańskiego oraz światowego rynku kosmetycznego. W trzecim rozdziale przedstawiono metodologię, sporządzono charakterystykę marki Ziaja oraz marki Innisfree oraz przeanalizowano posty na Instagramie obu marek. Na koniec trzeciego rozdziału opisano wnioski wynikające z przeprowadzonych badań.W niniejszej pracy odpowiedziano na postawiony problem badawczy, a hipoteza główna została potwierdzona.
The master's thesis entitled “Comparison of online marketing of cosmetics on the Polish and Korean market on the example of Ziaja and Innisfree brands” deals with the subject of differences in the way cosmetics are advertised in Poland and South Korea. In this study, the main hypothesis assumes that: there are similarities and differences in the online marketing of cosmetics on the Polish and Korean markets. The following research problem was specified: what differences and what similarities exist between the most popular and least popular posts on the instagram profiles of the Ziaja and Innisfree brands? The Polish cosmetics brand Ziaja and the Korean cosmetics brand Innisfree were selected for analysis. They focus on the production of skin care cosmetics and are among the most profitable cosmetic brands in Poland and South Korea, respectively. The research method used in the study was comparative analysis.The first chapter of this master's thesis deals with the issue of online marketing, describing its definitions, history and specifics. The second chapter focuses on the characteristics of the Polish, Korean and global cosmetics market. The third chapter presents the methodology, draws up the characteristics of the Ziaja brand and the Innisfree brand, and analyzes the Instagram posts of both brands. At the end of the third chapter, the conclusions of the research are described.This master's thesis answers the research problem posed, and the main hypothesis is confirmed.
dc.abstract.en | The master's thesis entitled “Comparison of online marketing of cosmetics on the Polish and Korean market on the example of Ziaja and Innisfree brands” deals with the subject of differences in the way cosmetics are advertised in Poland and South Korea. In this study, the main hypothesis assumes that: there are similarities and differences in the online marketing of cosmetics on the Polish and Korean markets. The following research problem was specified: what differences and what similarities exist between the most popular and least popular posts on the instagram profiles of the Ziaja and Innisfree brands? The Polish cosmetics brand Ziaja and the Korean cosmetics brand Innisfree were selected for analysis. They focus on the production of skin care cosmetics and are among the most profitable cosmetic brands in Poland and South Korea, respectively. The research method used in the study was comparative analysis.The first chapter of this master's thesis deals with the issue of online marketing, describing its definitions, history and specifics. The second chapter focuses on the characteristics of the Polish, Korean and global cosmetics market. The third chapter presents the methodology, draws up the characteristics of the Ziaja brand and the Innisfree brand, and analyzes the Instagram posts of both brands. At the end of the third chapter, the conclusions of the research are described.This master's thesis answers the research problem posed, and the main hypothesis is confirmed. | pl |
dc.abstract.pl | Praca magisterska zatytułowana "Porównanie marketingu internetowego kosmetyków na rynku polskim oraz koreańskim na przykładzie marek Ziaja oraz Innisfree" zajmuje się tematyką różnic w sposobie reklamowania kosmetyków w Polsce i w Korei Południowej. W niniejszej pracy w hipotezie głównej założono, że: występują podobieństwa oraz różnice w marketingu internetowym kosmetyków na rynku polskim oraz koreańskim. Wyszczególniono następujący problem badawczy: jakie różnice oraz jakie podobieństwa występują między najbardziej popularnymi oraz najmniej popularnymi postami na instagramowych profilach marki Ziaja oraz Innisfree? Do analizy zostały wybrane: polska marka kosmetyczna Ziaja oraz koreańska marka kosmetyczna Innisfree. Skupiają się one na produkcji kosmetyków pielęgnacyjnych oraz stanowią jedne z najbardziej dochodowych marek kosmetycznych odpowiednio w Polsce oraz w Korei Południowej. Zastosowaną metodą badawczą w pracy była analiza porównawcza.W pierwszym rozdziale niniejszej pracy poruszono problematykę marketingu internetowego, opisano jego definicje, historię oraz specyfikę. W drugim rozdziale skupiono się na charakterystyce polskiego, koreańskiego oraz światowego rynku kosmetycznego. W trzecim rozdziale przedstawiono metodologię, sporządzono charakterystykę marki Ziaja oraz marki Innisfree oraz przeanalizowano posty na Instagramie obu marek. Na koniec trzeciego rozdziału opisano wnioski wynikające z przeprowadzonych badań.W niniejszej pracy odpowiedziano na postawiony problem badawczy, a hipoteza główna została potwierdzona. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Nowina Konopka, Maria - USOS191963 | pl |
dc.contributor.author | Gajda, Katarzyna - USOS322598 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Nowina Konopka, Maria - USOS191963 | pl |
dc.contributor.reviewer | Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-01T22:44:50Z | |
dc.date.available | 2024-07-01T22:44:50Z | |
dc.date.submitted | 2024-06-28 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-173762-322598 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/366470 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Poland, South Korea, Ziaja, Innisfree, cosmetics market, online marketing, cosmetics, cosmetics brands, Instagram, comparative analysis | pl |
dc.subject.pl | Polska, Korea Południowa, Ziaja, Innisfree, rynek kosmetyczny, marketing internetowy, kosmetyki, marki kosmetyczne, Instagram, analiza porównawcza | pl |
dc.title | Porównanie marketingu internetowego kosmetyków na rynku polskim oraz koreańskim na przykładzie marek Ziaja oraz Innisfree | pl |
dc.title.alternative | Comparison of online marketing of cosmetics on the Polish and Korean market on the example of Ziaja and Innisfree brands | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |