KRAKOWSKI UNSOUND FESTIVAL NA TLE DZIEJÓW MUZYKI ELEKTRONICZNEJ

master
dc.abstract.enThe aim of this study is to describe and evaluate the 9th edition ofUnsound Festival organised in 2011 by the Tone Foundation - Music andthe New Forms of Art. Author of this study used the concept ofMarketing Mix to show how important is to appropriately develop andapply elements of the Marketing Mix (product, price, promotion anddistribution) in order to achieve the successful marketing strategy.By analysing different elements and the organization of the festival,author of the thesis proved that the festival was organized by theproper marketing rules to ensure its success. Unsound is aprofessionally organized music festival that has become a veryimportant cultural event on the European music scene. Through theselection of esteemed artists, interesting and unconventional spaceperformances, as well as application of main theme for each year'sedition, the festival has become a internationally recognised andrespected music event.The author's attempt is to analyse Unsound Festival on the backgroundof the history of electronic music. Author outlined the historicalbackground, presented the most important names, dates and eventsrelated to the rise of electronic music. He developed an extensive definition of alternative electronic music with its main features.In this important part of the study author focused on electronic music sub-genres and excluded from the further analysis these that developed within popular culture and are addressed to the mass audience. An important element of the study is also topresent the history and the development of electronic music in Poland. It contains a description of the Polish representatives of the genre. The author has also outlined the history of music festivals, focusingon electronic music.pl
dc.abstract.plGłównym celem niniejszej pracy jest ocena pod względem organizacyjnymIX edycji Unsound Festival, która odbyła się 2011roku. Organizatoremfestiwalu jest Fundacja Tone - Muzyka i Nowe Formy Sztuki. Szczegółowaanaliza tego festiwalu została przeprowadzona w oparciu o koncepcjęmarketingu mix, którego składowe, takie jak produkt, cena, promocjaoraz dystrybucja decydują o powodzeniu wybranej strategii marketingowej.Analizując poszczególne elementy składające się na organizacjęfestiwalu autor pokazał, że impreza ta została zorganizowanawedług zasad gwarantujących jej sukces. Skuteczna strategiamarketingowa Festiwalu Unsound doprowadziła do zbudowania niezwyklesilnej marki na europejskim rynku muzycznym. Poprzez dobór wykonawców,ciekawe i niekonwencjonalne miejsca występów, a także wybóridei przewodniej, innej dla każdej edycji festiwalu, Unsound stał sięrozpoznawalnym i cenionym wydarzeniem kulturalnym o międzynarodowymznaczeniu.Niniejsza praca pokazuje festiwal Unsound na tle historii rozwojumuzyki elektronicznej. Autor pracy nakreślił tło historyczne,przedstawił najważniejsze postaci, daty oraz wydarzenia związane zpowstaniem muzyki elektronicznej. Opracował rozbudowaną definicjęelektronicznej muzyki alternatywnej oraz szczegółowo opisał jej głównecechy. Dużą wagę autor pracy przyłożył do wskazania i wykluczenia dla potrzeb pracy tych podgatunkówmuzyki elektronicznej, które powstały w ramach kultury popularnej iktóre są skierowane do masowego odbiorcy. W pracy szczegółowoprzedstawiono historię i rozwój muzyki elektronicznej w Polsce orazopis polskich przedstawicieli gatunku. Zarysowana został równieżhistoria festiwali muzycznych, ze szczególnym uwzględnieniem muzykielektronicznej.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorPleśniarowicz, Krzysztof - 131443 pl
dc.contributor.authorKołek, Michałpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMaciąg, Rafał - 185118 pl
dc.contributor.reviewerPleśniarowicz, Krzysztof - 131443 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T12:36:25Z
dc.date.available2020-07-24T12:36:25Z
dc.date.submitted2012-10-25pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturąpl
dc.identifier.apddiploma-71215-27454pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/184306
dc.languagepolpl
dc.subject.enMUSIC FESTIVALS - ELECTRONIC MUSIC - UNSOUND FESTIVAL - CULTURE MANAGEMENTpl
dc.subject.plFESTIWAL MUZYCZNY - MUZYKA ELEKTRONICZNA - UNSOUND FESTIVAL - ZARZĄDZANIE W KULTURZEpl
dc.titleKRAKOWSKI UNSOUND FESTIVAL NA TLE DZIEJÓW MUZYKI ELEKTRONICZNEJpl
dc.title.alternativeUnsound Festival in Cracow and the history of electronic music.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this study is to describe and evaluate the 9th edition ofUnsound Festival organised in 2011 by the Tone Foundation - Music andthe New Forms of Art. Author of this study used the concept ofMarketing Mix to show how important is to appropriately develop andapply elements of the Marketing Mix (product, price, promotion anddistribution) in order to achieve the successful marketing strategy.By analysing different elements and the organization of the festival,author of the thesis proved that the festival was organized by theproper marketing rules to ensure its success. Unsound is aprofessionally organized music festival that has become a veryimportant cultural event on the European music scene. Through theselection of esteemed artists, interesting and unconventional spaceperformances, as well as application of main theme for each year'sedition, the festival has become a internationally recognised andrespected music event.The author's attempt is to analyse Unsound Festival on the backgroundof the history of electronic music. Author outlined the historicalbackground, presented the most important names, dates and eventsrelated to the rise of electronic music. He developed an extensive definition of alternative electronic music with its main features.In this important part of the study author focused on electronic music sub-genres and excluded from the further analysis these that developed within popular culture and are addressed to the mass audience. An important element of the study is also topresent the history and the development of electronic music in Poland. It contains a description of the Polish representatives of the genre. The author has also outlined the history of music festivals, focusingon electronic music.
dc.abstract.plpl
Głównym celem niniejszej pracy jest ocena pod względem organizacyjnymIX edycji Unsound Festival, która odbyła się 2011roku. Organizatoremfestiwalu jest Fundacja Tone - Muzyka i Nowe Formy Sztuki. Szczegółowaanaliza tego festiwalu została przeprowadzona w oparciu o koncepcjęmarketingu mix, którego składowe, takie jak produkt, cena, promocjaoraz dystrybucja decydują o powodzeniu wybranej strategii marketingowej.Analizując poszczególne elementy składające się na organizacjęfestiwalu autor pokazał, że impreza ta została zorganizowanawedług zasad gwarantujących jej sukces. Skuteczna strategiamarketingowa Festiwalu Unsound doprowadziła do zbudowania niezwyklesilnej marki na europejskim rynku muzycznym. Poprzez dobór wykonawców,ciekawe i niekonwencjonalne miejsca występów, a także wybóridei przewodniej, innej dla każdej edycji festiwalu, Unsound stał sięrozpoznawalnym i cenionym wydarzeniem kulturalnym o międzynarodowymznaczeniu.Niniejsza praca pokazuje festiwal Unsound na tle historii rozwojumuzyki elektronicznej. Autor pracy nakreślił tło historyczne,przedstawił najważniejsze postaci, daty oraz wydarzenia związane zpowstaniem muzyki elektronicznej. Opracował rozbudowaną definicjęelektronicznej muzyki alternatywnej oraz szczegółowo opisał jej głównecechy. Dużą wagę autor pracy przyłożył do wskazania i wykluczenia dla potrzeb pracy tych podgatunkówmuzyki elektronicznej, które powstały w ramach kultury popularnej iktóre są skierowane do masowego odbiorcy. W pracy szczegółowoprzedstawiono historię i rozwój muzyki elektronicznej w Polsce orazopis polskich przedstawicieli gatunku. Zarysowana został równieżhistoria festiwali muzycznych, ze szczególnym uwzględnieniem muzykielektronicznej.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Pleśniarowicz, Krzysztof - 131443
dc.contributor.authorpl
Kołek, Michał
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Maciąg, Rafał - 185118
dc.contributor.reviewerpl
Pleśniarowicz, Krzysztof - 131443
dc.date.accessioned
2020-07-24T12:36:25Z
dc.date.available
2020-07-24T12:36:25Z
dc.date.submittedpl
2012-10-25
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą
dc.identifier.apdpl
diploma-71215-27454
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/184306
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
MUSIC FESTIVALS - ELECTRONIC MUSIC - UNSOUND FESTIVAL - CULTURE MANAGEMENT
dc.subject.plpl
FESTIWAL MUZYCZNY - MUZYKA ELEKTRONICZNA - UNSOUND FESTIVAL - ZARZĄDZANIE W KULTURZE
dc.titlepl
KRAKOWSKI UNSOUND FESTIVAL NA TLE DZIEJÓW MUZYKI ELEKTRONICZNEJ
dc.title.alternativepl
Unsound Festival in Cracow and the history of electronic music.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
31
Views per month
Views per city
Krakow
12
Wroclaw
5
Poznan
3
Warsaw
3
Świętochłowice
3
Dublin
2
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available