Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
KRAKOWSKI UNSOUND FESTIVAL NA TLE DZIEJÓW MUZYKI ELEKTRONICZNEJ
Unsound Festival in Cracow and the history of electronic music.
FESTIWAL MUZYCZNY - MUZYKA ELEKTRONICZNA - UNSOUND FESTIVAL - ZARZĄDZANIE W KULTURZE
MUSIC FESTIVALS - ELECTRONIC MUSIC - UNSOUND FESTIVAL - CULTURE MANAGEMENT
Głównym celem niniejszej pracy jest ocena pod względem organizacyjnymIX edycji Unsound Festival, która odbyła się 2011roku. Organizatoremfestiwalu jest Fundacja Tone - Muzyka i Nowe Formy Sztuki. Szczegółowaanaliza tego festiwalu została przeprowadzona w oparciu o koncepcjęmarketingu mix, którego składowe, takie jak produkt, cena, promocjaoraz dystrybucja decydują o powodzeniu wybranej strategii marketingowej.Analizując poszczególne elementy składające się na organizacjęfestiwalu autor pokazał, że impreza ta została zorganizowanawedług zasad gwarantujących jej sukces. Skuteczna strategiamarketingowa Festiwalu Unsound doprowadziła do zbudowania niezwyklesilnej marki na europejskim rynku muzycznym. Poprzez dobór wykonawców,ciekawe i niekonwencjonalne miejsca występów, a także wybóridei przewodniej, innej dla każdej edycji festiwalu, Unsound stał sięrozpoznawalnym i cenionym wydarzeniem kulturalnym o międzynarodowymznaczeniu.Niniejsza praca pokazuje festiwal Unsound na tle historii rozwojumuzyki elektronicznej. Autor pracy nakreślił tło historyczne,przedstawił najważniejsze postaci, daty oraz wydarzenia związane zpowstaniem muzyki elektronicznej. Opracował rozbudowaną definicjęelektronicznej muzyki alternatywnej oraz szczegółowo opisał jej głównecechy. Dużą wagę autor pracy przyłożył do wskazania i wykluczenia dla potrzeb pracy tych podgatunkówmuzyki elektronicznej, które powstały w ramach kultury popularnej iktóre są skierowane do masowego odbiorcy. W pracy szczegółowoprzedstawiono historię i rozwój muzyki elektronicznej w Polsce orazopis polskich przedstawicieli gatunku. Zarysowana został równieżhistoria festiwali muzycznych, ze szczególnym uwzględnieniem muzykielektronicznej.
The aim of this study is to describe and evaluate the 9th edition ofUnsound Festival organised in 2011 by the Tone Foundation - Music andthe New Forms of Art. Author of this study used the concept ofMarketing Mix to show how important is to appropriately develop andapply elements of the Marketing Mix (product, price, promotion anddistribution) in order to achieve the successful marketing strategy.By analysing different elements and the organization of the festival,author of the thesis proved that the festival was organized by theproper marketing rules to ensure its success. Unsound is aprofessionally organized music festival that has become a veryimportant cultural event on the European music scene. Through theselection of esteemed artists, interesting and unconventional spaceperformances, as well as application of main theme for each year'sedition, the festival has become a internationally recognised andrespected music event.The author's attempt is to analyse Unsound Festival on the backgroundof the history of electronic music. Author outlined the historicalbackground, presented the most important names, dates and eventsrelated to the rise of electronic music. He developed an extensive definition of alternative electronic music with its main features.In this important part of the study author focused on electronic music sub-genres and excluded from the further analysis these that developed within popular culture and are addressed to the mass audience. An important element of the study is also topresent the history and the development of electronic music in Poland. It contains a description of the Polish representatives of the genre. The author has also outlined the history of music festivals, focusingon electronic music.
dc.abstract.en | The aim of this study is to describe and evaluate the 9th edition ofUnsound Festival organised in 2011 by the Tone Foundation - Music andthe New Forms of Art. Author of this study used the concept ofMarketing Mix to show how important is to appropriately develop andapply elements of the Marketing Mix (product, price, promotion anddistribution) in order to achieve the successful marketing strategy.By analysing different elements and the organization of the festival,author of the thesis proved that the festival was organized by theproper marketing rules to ensure its success. Unsound is aprofessionally organized music festival that has become a veryimportant cultural event on the European music scene. Through theselection of esteemed artists, interesting and unconventional spaceperformances, as well as application of main theme for each year'sedition, the festival has become a internationally recognised andrespected music event.The author's attempt is to analyse Unsound Festival on the backgroundof the history of electronic music. Author outlined the historicalbackground, presented the most important names, dates and eventsrelated to the rise of electronic music. He developed an extensive definition of alternative electronic music with its main features.In this important part of the study author focused on electronic music sub-genres and excluded from the further analysis these that developed within popular culture and are addressed to the mass audience. An important element of the study is also topresent the history and the development of electronic music in Poland. It contains a description of the Polish representatives of the genre. The author has also outlined the history of music festivals, focusingon electronic music. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym celem niniejszej pracy jest ocena pod względem organizacyjnymIX edycji Unsound Festival, która odbyła się 2011roku. Organizatoremfestiwalu jest Fundacja Tone - Muzyka i Nowe Formy Sztuki. Szczegółowaanaliza tego festiwalu została przeprowadzona w oparciu o koncepcjęmarketingu mix, którego składowe, takie jak produkt, cena, promocjaoraz dystrybucja decydują o powodzeniu wybranej strategii marketingowej.Analizując poszczególne elementy składające się na organizacjęfestiwalu autor pokazał, że impreza ta została zorganizowanawedług zasad gwarantujących jej sukces. Skuteczna strategiamarketingowa Festiwalu Unsound doprowadziła do zbudowania niezwyklesilnej marki na europejskim rynku muzycznym. Poprzez dobór wykonawców,ciekawe i niekonwencjonalne miejsca występów, a także wybóridei przewodniej, innej dla każdej edycji festiwalu, Unsound stał sięrozpoznawalnym i cenionym wydarzeniem kulturalnym o międzynarodowymznaczeniu.Niniejsza praca pokazuje festiwal Unsound na tle historii rozwojumuzyki elektronicznej. Autor pracy nakreślił tło historyczne,przedstawił najważniejsze postaci, daty oraz wydarzenia związane zpowstaniem muzyki elektronicznej. Opracował rozbudowaną definicjęelektronicznej muzyki alternatywnej oraz szczegółowo opisał jej głównecechy. Dużą wagę autor pracy przyłożył do wskazania i wykluczenia dla potrzeb pracy tych podgatunkówmuzyki elektronicznej, które powstały w ramach kultury popularnej iktóre są skierowane do masowego odbiorcy. W pracy szczegółowoprzedstawiono historię i rozwój muzyki elektronicznej w Polsce orazopis polskich przedstawicieli gatunku. Zarysowana został równieżhistoria festiwali muzycznych, ze szczególnym uwzględnieniem muzykielektronicznej. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Pleśniarowicz, Krzysztof - 131443 | pl |
dc.contributor.author | Kołek, Michał | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Maciąg, Rafał - 185118 | pl |
dc.contributor.reviewer | Pleśniarowicz, Krzysztof - 131443 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T12:36:25Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T12:36:25Z | |
dc.date.submitted | 2012-10-25 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-71215-27454 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/184306 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | MUSIC FESTIVALS - ELECTRONIC MUSIC - UNSOUND FESTIVAL - CULTURE MANAGEMENT | pl |
dc.subject.pl | FESTIWAL MUZYCZNY - MUZYKA ELEKTRONICZNA - UNSOUND FESTIVAL - ZARZĄDZANIE W KULTURZE | pl |
dc.title | KRAKOWSKI UNSOUND FESTIVAL NA TLE DZIEJÓW MUZYKI ELEKTRONICZNEJ | pl |
dc.title.alternative | Unsound Festival in Cracow and the history of electronic music. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |