Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Mechanizmy marketingu szeptanego w wyborze usług dla dzieci w wieku przedszkolnym
Mechanisms of mouth marketing in the choice of services for preschool children.
decyzje nabywcze – usługi - marketing szeptany – poczta pantoflowa – proces decyzji rodzinnych – dzieci w wieku przedszkolnym
consumer behavior - services - word of mouth - word of mouth marketing – family decision – preschool children
Marketing szeptany, to najstarsza forma promocji – poczta pantoflowa, ukazana w nowym wymiarze. Przedsiębiorstwa coraz częściej wykorzystują go w swoich strategiach marketingowych, gdyż przekaz w nim zawarty jest najlepszym źródłem wiarygodniej informacji. Kluczowym aspektem pracy jest udowodnienie założenia, iż mechanizmy marketingu szeptanego oddziałują na decyzje nabywcze konsumentów w wyborze usług dla dzieci w wieku przedszkolnym, w których proces zakupu konsument musi się szczególnie zaangażować. Praca obejmuje ponadto zarówno teoretyczne zagadnienia marketingu szeptanego tj. instrumenty, reguły oraz psychologiczne aspekty oddziaływania: szepczących konsumentów, mechanizmy uruchamiające polecanie oraz czynniki kształtujące kapitał konwersacyjny, a także zagadnienia dotyczące rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym, ich interakcje z rodzicami i decyzje podejmowane w gronie rodzinnym.
Buzz marketing is the oldest form of promotion - word of mouth, shown in a new dimension. Enterprises are increasingly using it in their marketing strategies, because the message contained therein is the best source of credible information.A key aspect of the thesis is to prove the assumption that the mechanisms of mouth marketing affect the purchasing decisions of consumers in the choice of services for children in preschool, in which the buying process require a lot of consumer's attention.The theoretical part of the thesis contains characteristics of the mouth marketing components: instruments, principles and psychological aspects of interaction classification of opinion leaders, recommending actuation mechanisms and factors affecting conversational capital. The thesis also explain issues concerning the development of children in preschool, their interactions with their parents and the decisions made in the family circle.
dc.abstract.en | Buzz marketing is the oldest form of promotion - word of mouth, shown in a new dimension. Enterprises are increasingly using it in their marketing strategies, because the message contained therein is the best source of credible information.A key aspect of the thesis is to prove the assumption that the mechanisms of mouth marketing affect the purchasing decisions of consumers in the choice of services for children in preschool, in which the buying process require a lot of consumer's attention.The theoretical part of the thesis contains characteristics of the mouth marketing components: instruments, principles and psychological aspects of interaction classification of opinion leaders, recommending actuation mechanisms and factors affecting conversational capital. The thesis also explain issues concerning the development of children in preschool, their interactions with their parents and the decisions made in the family circle. | pl |
dc.abstract.pl | Marketing szeptany, to najstarsza forma promocji – poczta pantoflowa, ukazana w nowym wymiarze. Przedsiębiorstwa coraz częściej wykorzystują go w swoich strategiach marketingowych, gdyż przekaz w nim zawarty jest najlepszym źródłem wiarygodniej informacji. Kluczowym aspektem pracy jest udowodnienie założenia, iż mechanizmy marketingu szeptanego oddziałują na decyzje nabywcze konsumentów w wyborze usług dla dzieci w wieku przedszkolnym, w których proces zakupu konsument musi się szczególnie zaangażować. Praca obejmuje ponadto zarówno teoretyczne zagadnienia marketingu szeptanego tj. instrumenty, reguły oraz psychologiczne aspekty oddziaływania: szepczących konsumentów, mechanizmy uruchamiające polecanie oraz czynniki kształtujące kapitał konwersacyjny, a także zagadnienia dotyczące rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym, ich interakcje z rodzicami i decyzje podejmowane w gronie rodzinnym. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.contributor.author | Pietrzak, Sandra | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Miklaszewska, Ewa - 130599 | pl |
dc.contributor.reviewer | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T04:25:55Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T04:25:55Z | |
dc.date.submitted | 2014-10-22 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie i doradztwo gospodarcze | pl |
dc.identifier.apd | diploma-90752-151534 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/198998 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | consumer behavior - services - word of mouth - word of mouth marketing – family decision – preschool children | pl |
dc.subject.pl | decyzje nabywcze – usługi - marketing szeptany – poczta pantoflowa – proces decyzji rodzinnych – dzieci w wieku przedszkolnym | pl |
dc.title | Mechanizmy marketingu szeptanego w wyborze usług dla dzieci w wieku przedszkolnym | pl |
dc.title.alternative | Mechanisms of mouth marketing in the choice of services for preschool children. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |