Cechy kształtujące wizerunek bibliotek naukowych w Internecie

2007
journal article
article
dc.abstract.enThe article integrates conclusions reached during a research in the field of management on defining the image of an institution and efficacy of shaping it by means of Internet (e-PR) with the results of research on the library image run by LIS professionals. Five types of features of academic library websites influencing the library image are isolated: communication, organizational culture, visual identification system, business outlook, accessibility and usability of library websites. Putting more emphasis on implementing those features on library websites may improve PR activities of academic libraries on Internet.pl
dc.abstract.plW artykule podjęto próbę połączenia wniosków wypływających z badań naukowych mieszczących się w polu zarządzania, w zakresie definiowania wizerunku instytucji i efektywności form kształtowania go poprzez Internet (e-PR) oraz badań wizerunku bibliotek, prowadzonych przez specjalistów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa. W efekcie wyselekcjonowano pięć grup cech serwisów WWW bibliotek naukowych, które mają wpływ na kształtowanie ich wizerunku w Internecie. Są to: komunikacja, kultura organizacyjna, system identyfikacji wizualnej, koniunktura rynkowa, dostęp do serwisów i ich funkcjonalność. Wyeksponowanie ich w serwisach powinno wpłynąć na poprawę efektywności działań Public Relations bibliotek naukowych w Internecie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwapl
dc.contributor.authorJaskowska, Małgorzata - 128493 pl
dc.date.accession2018-11-21pl
dc.date.accessioned2018-11-21T13:58:37Z
dc.date.available2018-11-21T13:58:37Z
dc.date.issued2007pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimepo opublikowaniu
dc.description.additionalTekst oparty na rozważaniach z rozprawy doktorskiej, wydanej jako publikacja "Public relations bibliotek naukowych w Internecie" (Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2007, ISBN: 978-83-233-2367-9)pl
dc.description.number1pl
dc.description.physical29-41pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume75pl
dc.identifier.eissn2545-2487pl
dc.identifier.issn0033-202Xpl
dc.identifier.projectROD UJ / OPpl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/61140
dc.identifier.weblinkhttp://www.sbp.pl/wydawnictwa/archiwum_cyfrowe/przedmiot/?book_id=281pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.licenceCC-BY-NC-ND
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/legalcode*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enlibrary imagepl
dc.subject.enInternetpl
dc.subject.enlibrary websitespl
dc.subject.enresearch librariespl
dc.subject.ene-PRpl
dc.subject.plwizerunek bibliotekipl
dc.subject.plInternetpl
dc.subject.plbiblioteczne serwisy WWWpl
dc.subject.plbiblioteki naukowepl
dc.subject.ple-PRpl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleCechy kształtujące wizerunek bibliotek naukowych w Interneciepl
dc.title.alternativeFeatures shaping the Internet image of research librariespl
dc.title.journalPrzegląd Bibliotecznypl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The article integrates conclusions reached during a research in the field of management on defining the image of an institution and efficacy of shaping it by means of Internet (e-PR) with the results of research on the library image run by LIS professionals. Five types of features of academic library websites influencing the library image are isolated: communication, organizational culture, visual identification system, business outlook, accessibility and usability of library websites. Putting more emphasis on implementing those features on library websites may improve PR activities of academic libraries on Internet.
dc.abstract.plpl
W artykule podjęto próbę połączenia wniosków wypływających z badań naukowych mieszczących się w polu zarządzania, w zakresie definiowania wizerunku instytucji i efektywności form kształtowania go poprzez Internet (e-PR) oraz badań wizerunku bibliotek, prowadzonych przez specjalistów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa. W efekcie wyselekcjonowano pięć grup cech serwisów WWW bibliotek naukowych, które mają wpływ na kształtowanie ich wizerunku w Internecie. Są to: komunikacja, kultura organizacyjna, system identyfikacji wizualnej, koniunktura rynkowa, dostęp do serwisów i ich funkcjonalność. Wyeksponowanie ich w serwisach powinno wpłynąć na poprawę efektywności działań Public Relations bibliotek naukowych w Internecie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa
dc.contributor.authorpl
Jaskowska, Małgorzata - 128493
dc.date.accessionpl
2018-11-21
dc.date.accessioned
2018-11-21T13:58:37Z
dc.date.available
2018-11-21T13:58:37Z
dc.date.issuedpl
2007
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
po opublikowaniu
dc.description.additionalpl
Tekst oparty na rozważaniach z rozprawy doktorskiej, wydanej jako publikacja "Public relations bibliotek naukowych w Internecie" (Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2007, ISBN: 978-83-233-2367-9)
dc.description.numberpl
1
dc.description.physicalpl
29-41
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
75
dc.identifier.eissnpl
2545-2487
dc.identifier.issnpl
0033-202X
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / OP
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/61140
dc.identifier.weblinkpl
http://www.sbp.pl/wydawnictwa/archiwum_cyfrowe/przedmiot/?book_id=281
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Polska
dc.rights.licence
CC-BY-NC-ND
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/legalcode
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
library image
dc.subject.enpl
Internet
dc.subject.enpl
library websites
dc.subject.enpl
research libraries
dc.subject.enpl
e-PR
dc.subject.plpl
wizerunek biblioteki
dc.subject.plpl
Internet
dc.subject.plpl
biblioteczne serwisy WWW
dc.subject.plpl
biblioteki naukowe
dc.subject.plpl
e-PR
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Cechy kształtujące wizerunek bibliotek naukowych w Internecie
dc.title.alternativepl
Features shaping the Internet image of research libraries
dc.title.journalpl
Przegląd Biblioteczny
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
14
Views per month
Views per city
Krakow
4
Bialystok
2
Wroclaw
2
Katowice
1
Poraj
1
Warsaw
1
Downloads
jaskowska_cechy_ksztaltujace_wizerunek_bibliotek_naukowych_2007.pdf
48
jaskowska_cechy_ksztaltujace_wizerunek_bibliotek_naukowych_2007.odt
5