Internetowa społeczność fanów - polski fandom Gry o Tron jako przykład wspólnoty wirtualnej

licenciate
dc.abstract.enThe main objective of the BA thesis is to present a part of the network society – the fandom. The characteristics of the virtual community and the social phenomena occurring in it are explained on the basis of Polish "Game of Thrones" fandom. Special emphasis has been placed on the indication of factors contributing to fans’ activity on the Internet. Motivations for working for an informal community were analyzed. This thesis deals with the issues of interpersonal relations and the role of Maffesoli’s neo-tribes in everyday life as well. The phenomena that can be observed in the virtual community are presented in the context of broader considerations about contemporary society.pl
dc.abstract.plGłównym celem pracy jest przyjrzenie się części społeczeństwa sieciowego – fandomowi. Charakterystyka wirtualnej społeczności oraz procesy w niej zachodzące zostały ukazane na przykładzie polskiego fandomu "Gry o tron". Szczególny nacisk został położony na wskazanie czynników przyczyniających się do aktywności fanów w Sieci. Zbadane zostały motywacje do działalności na rzecz nieformalnej społeczności. W pracy porusza się również kwestie relacji międzyludzkich oraz roli "nowoplemion" w codziennym życiu. Zjawiska, które można zaobserwować w wirtualnej społeczności przedstawione zostały w kontekście szerszych rozważań o współczesnym społeczeństwie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSłupek, Lucyna - 131939 pl
dc.contributor.authorKowalska, Emiliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSłupek, Lucyna - 131939 pl
dc.contributor.reviewerCałek, Agnieszkapl
dc.date.accessioned2020-07-27T15:13:18Z
dc.date.available2020-07-27T15:13:18Z
dc.date.submitted2018-06-29pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-122624-211096pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227055
dc.languagepolpl
dc.subject.enfan, fandom, Game of Thrones, neo-tribes, network society, virtual communities, web, internetpl
dc.subject.plfan, fandom, Gra o tron, nowoplemiona, społeczeństwo sieci, wirtualne społeczności, sieć, internetpl
dc.titleInternetowa społeczność fanów - polski fandom Gry o Tron jako przykład wspólnoty wirtualnejpl
dc.title.alternativeThe online fan community - Polish Game of Thrones fandom as an example of a virtual communitypl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main objective of the BA thesis is to present a part of the network society – the fandom. The characteristics of the virtual community and the social phenomena occurring in it are explained on the basis of Polish "Game of Thrones" fandom. Special emphasis has been placed on the indication of factors contributing to fans’ activity on the Internet. Motivations for working for an informal community were analyzed. This thesis deals with the issues of interpersonal relations and the role of Maffesoli’s neo-tribes in everyday life as well. The phenomena that can be observed in the virtual community are presented in the context of broader considerations about contemporary society.
dc.abstract.plpl
Głównym celem pracy jest przyjrzenie się części społeczeństwa sieciowego – fandomowi. Charakterystyka wirtualnej społeczności oraz procesy w niej zachodzące zostały ukazane na przykładzie polskiego fandomu "Gry o tron". Szczególny nacisk został położony na wskazanie czynników przyczyniających się do aktywności fanów w Sieci. Zbadane zostały motywacje do działalności na rzecz nieformalnej społeczności. W pracy porusza się również kwestie relacji międzyludzkich oraz roli "nowoplemion" w codziennym życiu. Zjawiska, które można zaobserwować w wirtualnej społeczności przedstawione zostały w kontekście szerszych rozważań o współczesnym społeczeństwie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Słupek, Lucyna - 131939
dc.contributor.authorpl
Kowalska, Emilia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Słupek, Lucyna - 131939
dc.contributor.reviewerpl
Całek, Agnieszka
dc.date.accessioned
2020-07-27T15:13:18Z
dc.date.available
2020-07-27T15:13:18Z
dc.date.submittedpl
2018-06-29
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-122624-211096
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227055
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
fan, fandom, Game of Thrones, neo-tribes, network society, virtual communities, web, internet
dc.subject.plpl
fan, fandom, Gra o tron, nowoplemiona, społeczeństwo sieci, wirtualne społeczności, sieć, internet
dc.titlepl
Internetowa społeczność fanów - polski fandom Gry o Tron jako przykład wspólnoty wirtualnej
dc.title.alternativepl
The online fan community - Polish Game of Thrones fandom as an example of a virtual community
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
79
Views per month
Views per city
Warsaw
11
Krakow
9
Wroclaw
9
Opole
6
Lublin
3
Rybnik
3
Siemianowice Śląskie
3
Buende
2
Bydgoszcz
2
Dublin
2

No access

No Thumbnail Available