Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Internetowa społeczność fanów - polski fandom Gry o Tron jako przykład wspólnoty wirtualnej
The online fan community - Polish Game of Thrones fandom as an example of a virtual community
fan, fandom, Gra o tron, nowoplemiona, społeczeństwo sieci, wirtualne społeczności, sieć, internet
fan, fandom, Game of Thrones, neo-tribes, network society, virtual communities, web, internet
Głównym celem pracy jest przyjrzenie się części społeczeństwa sieciowego – fandomowi. Charakterystyka wirtualnej społeczności oraz procesy w niej zachodzące zostały ukazane na przykładzie polskiego fandomu "Gry o tron". Szczególny nacisk został położony na wskazanie czynników przyczyniających się do aktywności fanów w Sieci. Zbadane zostały motywacje do działalności na rzecz nieformalnej społeczności. W pracy porusza się również kwestie relacji międzyludzkich oraz roli "nowoplemion" w codziennym życiu. Zjawiska, które można zaobserwować w wirtualnej społeczności przedstawione zostały w kontekście szerszych rozważań o współczesnym społeczeństwie.
The main objective of the BA thesis is to present a part of the network society – the fandom. The characteristics of the virtual community and the social phenomena occurring in it are explained on the basis of Polish "Game of Thrones" fandom. Special emphasis has been placed on the indication of factors contributing to fans’ activity on the Internet. Motivations for working for an informal community were analyzed. This thesis deals with the issues of interpersonal relations and the role of Maffesoli’s neo-tribes in everyday life as well. The phenomena that can be observed in the virtual community are presented in the context of broader considerations about contemporary society.
dc.abstract.en | The main objective of the BA thesis is to present a part of the network society – the fandom. The characteristics of the virtual community and the social phenomena occurring in it are explained on the basis of Polish "Game of Thrones" fandom. Special emphasis has been placed on the indication of factors contributing to fans’ activity on the Internet. Motivations for working for an informal community were analyzed. This thesis deals with the issues of interpersonal relations and the role of Maffesoli’s neo-tribes in everyday life as well. The phenomena that can be observed in the virtual community are presented in the context of broader considerations about contemporary society. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym celem pracy jest przyjrzenie się części społeczeństwa sieciowego – fandomowi. Charakterystyka wirtualnej społeczności oraz procesy w niej zachodzące zostały ukazane na przykładzie polskiego fandomu "Gry o tron". Szczególny nacisk został położony na wskazanie czynników przyczyniających się do aktywności fanów w Sieci. Zbadane zostały motywacje do działalności na rzecz nieformalnej społeczności. W pracy porusza się również kwestie relacji międzyludzkich oraz roli "nowoplemion" w codziennym życiu. Zjawiska, które można zaobserwować w wirtualnej społeczności przedstawione zostały w kontekście szerszych rozważań o współczesnym społeczeństwie. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Słupek, Lucyna - 131939 | pl |
dc.contributor.author | Kowalska, Emilia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Słupek, Lucyna - 131939 | pl |
dc.contributor.reviewer | Całek, Agnieszka | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T15:13:18Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T15:13:18Z | |
dc.date.submitted | 2018-06-29 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-122624-211096 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227055 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | fan, fandom, Game of Thrones, neo-tribes, network society, virtual communities, web, internet | pl |
dc.subject.pl | fan, fandom, Gra o tron, nowoplemiona, społeczeństwo sieci, wirtualne społeczności, sieć, internet | pl |
dc.title | Internetowa społeczność fanów - polski fandom Gry o Tron jako przykład wspólnoty wirtualnej | pl |
dc.title.alternative | The online fan community - Polish Game of Thrones fandom as an example of a virtual community | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |