Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rozwój kompetencji przyszłości u dzieci w kontekście przemian społecznych: Ewaluacja pokazów popularnonaukowych “Coś wisi w powietrzu”
Developing the competence of the future amongst children in the context of social change: Evaluation of the popular-scientific shows „Something hangs in the air”
KOMPETENCJE PRZYSZŁOŚCI — TRZECIA FALA — ALVIN TOFFLER — EDUKACJA POZAFORMALNA — NAUKA POPRZEZ ZABAWĘ — POKAZY POPULARNONAUKOWE „COŚ WISI W POWIETRZU”
COMPETENCES OF THE FUTURE— THIRD WAVE — ALVIN TOFFLER — NON-FORMAL EDUCATION — LEARNING THROUGH PLAY — POPULAR-SCIENTIFIC SHOWS „SOMETHING HANGS IN THE AIR”
Niniejsza praca magisterska prezentuje analizę i ewaluację projektu edukacyjnego „Coś wisi w powietrzu”, którego celem było zwiększenie świadomości ekologicznej dzieci i młodzieży w Małopolsce. W części teoretycznej omówiono kluczowe koncepcje zmiany społecznej, takie jak Trzecia fala Alvina Tofflera, a także rozwój kompetencji przyszłości w kontekście edukacji pozaformalnej i nauki poprzez zabawę. Część metodologiczna obejmuje analizę zogniskowanych dyskusji grupowych z udziałem dzieci oraz wywiadów z realizatorami projektu. Wyniki wskazują na wysoką skuteczność pokazów popularnonaukowych w przekazywaniu wiedzy o zanieczyszczeniach powietrza. Ewaluacja ex-post dostarczyła wnioski dotyczące usprawnień w organizacji logistycznej oraz planowaniu zasobów finansowych w przyszłych projektach edukacyjnych.
This Master's thesis focuses on the analysis and evaluation of the educational project „Coś wisi w powietrzu” („Something Hangs in the Air”), which aimed to raise environmental awareness among children and young people in the Malopolska region. The theoretical part discusses key concepts of social change, such as Alvin Toffler's Third Wave, as well as the development of future competences in the context of non-formal education and learning through play. The methodological part includes focus group discussions with children and interviews with project implementers. The results indicate the high effectiveness of the popular-scientific shows in educating about air pollution. The ex-post evaluation provided conclusions for improvements in the logistical organisation and planning of financial resources for future educational projects.
dc.abstract.en | This Master's thesis focuses on the analysis and evaluation of the educational project „Coś wisi w powietrzu” („Something Hangs in the Air”), which aimed to raise environmental awareness among children and young people in the Malopolska region. The theoretical part discusses key concepts of social change, such as Alvin Toffler's Third Wave, as well as the development of future competences in the context of non-formal education and learning through play. The methodological part includes focus group discussions with children and interviews with project implementers. The results indicate the high effectiveness of the popular-scientific shows in educating about air pollution. The ex-post evaluation provided conclusions for improvements in the logistical organisation and planning of financial resources for future educational projects. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca magisterska prezentuje analizę i ewaluację projektu edukacyjnego „Coś wisi w powietrzu”, którego celem było zwiększenie świadomości ekologicznej dzieci i młodzieży w Małopolsce. W części teoretycznej omówiono kluczowe koncepcje zmiany społecznej, takie jak Trzecia fala Alvina Tofflera, a także rozwój kompetencji przyszłości w kontekście edukacji pozaformalnej i nauki poprzez zabawę. Część metodologiczna obejmuje analizę zogniskowanych dyskusji grupowych z udziałem dzieci oraz wywiadów z realizatorami projektu. Wyniki wskazują na wysoką skuteczność pokazów popularnonaukowych w przekazywaniu wiedzy o zanieczyszczeniach powietrza. Ewaluacja ex-post dostarczyła wnioski dotyczące usprawnień w organizacji logistycznej oraz planowaniu zasobów finansowych w przyszłych projektach edukacyjnych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Worek, Barbara - 132738 | pl |
dc.contributor.author | Halechko, Olha - USOS251976 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Worek, Barbara - 132738 | pl |
dc.contributor.reviewer | Krupnik, Seweryn - 139812 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-10-15T06:34:49Z | |
dc.date.available | 2024-10-15T06:34:49Z | |
dc.date.submitted | 2024-10-10 | pl |
dc.fieldofstudy | socjologia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-178789-251976 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/452145 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | COMPETENCES OF THE FUTURE— THIRD WAVE — ALVIN TOFFLER — NON-FORMAL EDUCATION — LEARNING THROUGH PLAY — POPULAR-SCIENTIFIC SHOWS „SOMETHING HANGS IN THE AIR” | pl |
dc.subject.pl | KOMPETENCJE PRZYSZŁOŚCI — TRZECIA FALA — ALVIN TOFFLER — EDUKACJA POZAFORMALNA — NAUKA POPRZEZ ZABAWĘ — POKAZY POPULARNONAUKOWE „COŚ WISI W POWIETRZU” | pl |
dc.title | Rozwój kompetencji przyszłości u dzieci w kontekście przemian społecznych: Ewaluacja pokazów popularnonaukowych “Coś wisi w powietrzu” | pl |
dc.title.alternative | Developing the competence of the future amongst children in the context of social change: Evaluation of the popular-scientific shows „Something hangs in the air” | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |