Zarządzanie wiedzą o historii sztuki w internecie na przykładzie wybranych profili edukacyjnych

2023
journal article
article
dc.abstract.enThe Internet is nowadays a popular source of information. In particular, in social media, knowledge is sometimes given in a creative, often multimedia form, which can be considered attractive to young people. The development of this phenomenon is related to the formation of a knowledge society in the environment of the aforementioned type of media and experimentation in them with knowledge management processes. The article presents an analysis of new forms of online education on the example of the activity of educational accounts dedicated to art history. The ways of receiving the content published by these accounts were also explored. In addition, an attempt was made to show the opportunities and risks associated with the development of the concept of knowledge management in the virtual space.
dc.abstract.plInternet stanowi współcześnie popularne źródło informacji. W szczególności w mediach społecznościowych wiedza podawana bywa w kreatywnej, często multimedialnej formie, która może być uznana za atrakcyjną dla młodzieży. Rozwój tego zjawiska związany jest z kształtowaniem się społeczeństwa wiedzy w środowisku wspomnianego typu mediów i eksperymentowania w nich z procesami zarządzania wiedzą. W artykule przedstawiono analizę nowych form kształcenia online na przykładzie aktywności kont edukacyjnych poświęconych historii sztuki. Eksploracji poddano także sposoby odbierania treści przez te konta publikowanych. Starano się ponadto ukazać szanse i zagrożenia związane z rozwojem koncepcji zarządzania wiedzą w przestrzeni wirtualnej.
dc.contributor.authorGrabowska, Anna - 416021
dc.date.accessioned2024-05-13T07:53:00Z
dc.date.available2024-05-13T07:53:00Z
dc.date.issued2023
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 65-67. Autorka tekstu jest studentką Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Na stronie internetowej wydawcy artykuł opublikowany w lutym 2024 roku
dc.description.number6 (2)
dc.description.physical32-67
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.doi10.51480/compress.2023.6-2.609
dc.identifier.eissn2545-2320
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/339319
dc.languagepol
dc.language.containerpol
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licenceCC-BY
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enknowledge management
dc.subject.enknowledge on history of art
dc.subject.ensocial media
dc.subject.enstudygram
dc.subject.enwebinar
dc.subject.eneducation
dc.subject.enedutainment
dc.subject.plzarządzanie wiedzą
dc.subject.plwiedza o histori i sztuki
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subject.plstudygram
dc.subject.plwebinar
dc.subject.pledukacja
dc.subject.pledurozrywka
dc.subtypeArticle
dc.titleZarządzanie wiedzą o historii sztuki w internecie na przykładzie wybranych profili edukacyjnych
dc.title.alternativeManagement of knowledge about art history on the Internet, based on selected educational profiles
dc.title.journalCom.press
dc.title.volumeMedia i komunikacja społeczna
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublicationen
dc.abstract.en
The Internet is nowadays a popular source of information. In particular, in social media, knowledge is sometimes given in a creative, often multimedia form, which can be considered attractive to young people. The development of this phenomenon is related to the formation of a knowledge society in the environment of the aforementioned type of media and experimentation in them with knowledge management processes. The article presents an analysis of new forms of online education on the example of the activity of educational accounts dedicated to art history. The ways of receiving the content published by these accounts were also explored. In addition, an attempt was made to show the opportunities and risks associated with the development of the concept of knowledge management in the virtual space.
dc.abstract.pl
Internet stanowi współcześnie popularne źródło informacji. W szczególności w mediach społecznościowych wiedza podawana bywa w kreatywnej, często multimedialnej formie, która może być uznana za atrakcyjną dla młodzieży. Rozwój tego zjawiska związany jest z kształtowaniem się społeczeństwa wiedzy w środowisku wspomnianego typu mediów i eksperymentowania w nich z procesami zarządzania wiedzą. W artykule przedstawiono analizę nowych form kształcenia online na przykładzie aktywności kont edukacyjnych poświęconych historii sztuki. Eksploracji poddano także sposoby odbierania treści przez te konta publikowanych. Starano się ponadto ukazać szanse i zagrożenia związane z rozwojem koncepcji zarządzania wiedzą w przestrzeni wirtualnej.
dc.contributor.author
Grabowska, Anna - 416021
dc.date.accessioned
2024-05-13T07:53:00Z
dc.date.available
2024-05-13T07:53:00Z
dc.date.issued
2023
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additional
Bibliogr. s. 65-67. Autorka tekstu jest studentką Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Na stronie internetowej wydawcy artykuł opublikowany w lutym 2024 roku
dc.description.number
6 (2)
dc.description.physical
32-67
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.doi
10.51480/compress.2023.6-2.609
dc.identifier.eissn
2545-2320
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/339319
dc.language
pol
dc.language.container
pol
dc.rights
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.en
knowledge management
dc.subject.en
knowledge on history of art
dc.subject.en
social media
dc.subject.en
studygram
dc.subject.en
webinar
dc.subject.en
education
dc.subject.en
edutainment
dc.subject.pl
zarządzanie wiedzą
dc.subject.pl
wiedza o histori i sztuki
dc.subject.pl
media społecznościowe
dc.subject.pl
studygram
dc.subject.pl
webinar
dc.subject.pl
edukacja
dc.subject.pl
edurozrywka
dc.subtype
Article
dc.title
Zarządzanie wiedzą o historii sztuki w internecie na przykładzie wybranych profili edukacyjnych
dc.title.alternative
Management of knowledge about art history on the Internet, based on selected educational profiles
dc.title.journal
Com.press
dc.title.volume
Media i komunikacja społeczna
dc.type
JournalArticle
dspace.entity.typeen
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
28
Views per month
Views per city
Krakow
13
Downloads
grabowska_zarzadzanie_wiedza_o_historii_sztuki_w_internecie_2023.pdf
10