Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie wiedzą o historii sztuki w internecie na przykładzie wybranych profili edukacyjnych
Management of knowledge about art history on the Internet, based on selected educational profiles
zarządzanie wiedzą
wiedza o histori i sztuki
media społecznościowe
studygram
webinar
edukacja
edurozrywka
knowledge management
knowledge on history of art
social media
studygram
webinar
education
edutainment
Bibliogr. s. 65-67. Autorka tekstu jest studentką Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Na stronie internetowej wydawcy artykuł opublikowany w lutym 2024 roku
Internet stanowi współcześnie popularne źródło informacji. W szczególności w mediach społecznościowych wiedza podawana bywa w kreatywnej, często multimedialnej formie, która może być uznana za atrakcyjną dla młodzieży. Rozwój tego zjawiska związany jest z kształtowaniem się społeczeństwa wiedzy w środowisku wspomnianego typu mediów i eksperymentowania w nich z procesami zarządzania wiedzą. W artykule przedstawiono analizę nowych form kształcenia online na przykładzie aktywności kont edukacyjnych poświęconych historii sztuki. Eksploracji poddano także sposoby odbierania treści przez te konta publikowanych. Starano się ponadto ukazać szanse i zagrożenia związane z rozwojem koncepcji zarządzania wiedzą w przestrzeni wirtualnej.
The Internet is nowadays a popular source of information. In particular, in social media, knowledge is sometimes given in a creative, often multimedia form, which can be considered attractive to young people. The development of this phenomenon is related to the formation of a knowledge society in the environment of the aforementioned type of media and experimentation in them with knowledge management processes. The article presents an analysis of new forms of online education on the example of the activity of educational accounts dedicated to art history. The ways of receiving the content published by these accounts were also explored. In addition, an attempt was made to show the opportunities and risks associated with the development of the concept of knowledge management in the virtual space.
dc.abstract.en | The Internet is nowadays a popular source of information. In particular, in social media, knowledge is sometimes given in a creative, often multimedia form, which can be considered attractive to young people. The development of this phenomenon is related to the formation of a knowledge society in the environment of the aforementioned type of media and experimentation in them with knowledge management processes. The article presents an analysis of new forms of online education on the example of the activity of educational accounts dedicated to art history. The ways of receiving the content published by these accounts were also explored. In addition, an attempt was made to show the opportunities and risks associated with the development of the concept of knowledge management in the virtual space. | |
dc.abstract.pl | Internet stanowi współcześnie popularne źródło informacji. W szczególności w mediach społecznościowych wiedza podawana bywa w kreatywnej, często multimedialnej formie, która może być uznana za atrakcyjną dla młodzieży. Rozwój tego zjawiska związany jest z kształtowaniem się społeczeństwa wiedzy w środowisku wspomnianego typu mediów i eksperymentowania w nich z procesami zarządzania wiedzą. W artykule przedstawiono analizę nowych form kształcenia online na przykładzie aktywności kont edukacyjnych poświęconych historii sztuki. Eksploracji poddano także sposoby odbierania treści przez te konta publikowanych. Starano się ponadto ukazać szanse i zagrożenia związane z rozwojem koncepcji zarządzania wiedzą w przestrzeni wirtualnej. | |
dc.contributor.author | Grabowska, Anna - 416021 | |
dc.date.accessioned | 2024-05-13T07:53:00Z | |
dc.date.available | 2024-05-13T07:53:00Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.openaccess | 0 | |
dc.description.accesstime | w momencie opublikowania | |
dc.description.additional | Bibliogr. s. 65-67. Autorka tekstu jest studentką Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Na stronie internetowej wydawcy artykuł opublikowany w lutym 2024 roku | |
dc.description.number | 6 (2) | |
dc.description.physical | 32-67 | |
dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
dc.identifier.doi | 10.51480/compress.2023.6-2.609 | |
dc.identifier.eissn | 2545-2320 | |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/339319 | |
dc.language | pol | |
dc.language.container | pol | |
dc.rights | Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa | |
dc.rights.licence | CC-BY | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl | |
dc.share.type | otwarte czasopismo | |
dc.subject.en | knowledge management | |
dc.subject.en | knowledge on history of art | |
dc.subject.en | social media | |
dc.subject.en | studygram | |
dc.subject.en | webinar | |
dc.subject.en | education | |
dc.subject.en | edutainment | |
dc.subject.pl | zarządzanie wiedzą | |
dc.subject.pl | wiedza o histori i sztuki | |
dc.subject.pl | media społecznościowe | |
dc.subject.pl | studygram | |
dc.subject.pl | webinar | |
dc.subject.pl | edukacja | |
dc.subject.pl | edurozrywka | |
dc.subtype | Article | |
dc.title | Zarządzanie wiedzą o historii sztuki w internecie na przykładzie wybranych profili edukacyjnych | |
dc.title.alternative | Management of knowledge about art history on the Internet, based on selected educational profiles | |
dc.title.journal | Com.press | |
dc.title.volume | Media i komunikacja społeczna | |
dc.type | JournalArticle | |
dspace.entity.type | Publication | en |