Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Legal Status of video game in copyright law
Status Prawny gry wideo w prawie autorskim
Gry wideo, prawo autorskie, nowe technologie, utwór audiowizualny, utwór multimedialny, utwór hybrydowy, program komputerowy.
Video games, copyright law, new technologies, audiovisual work, multimedia work, hybrid work, computer programs.
Praca ma na celu przybliżenie problemu statusu prawnego gry wideo w granicach prawa autorskiego w Polsce, a co za tym idzie także na terenie Unii Europejskiej. Poruszony został temat możliwego objęcia gier wideo przepisami odpowiednimi dla programów komputerowych, utworów audiowizualnych, utworów multimedialnych oraz utworów hybrydowych. Każda propozycja rozwiązania omawianego tematu została zaprezentowana w taki sposób aby nie tylko przybliżyć kwestie prawne związane z danym rozwiązaniem ale także możliwe konsekwencje dla branży growej zarówno pod względem interesów deweloperów jak i graczy.
This paper aims to address the problem of the legal status of video games within the limits of copyright law in Poland and, by extension, within the European Union. It addresses the issue of the possible inclusion of video games within the scope of provisions appropriate to computer programs, audiovisual works, multimedia works and hybrid works. Each proposal for a solution to the topic in question was presented in such a way as to not only illustrate the legal issues related to a given solution, but also the possible consequences for the game industry in terms of the interests of both developers and players.
dc.abstract.en | This paper aims to address the problem of the legal status of video games within the limits of copyright law in Poland and, by extension, within the European Union. It addresses the issue of the possible inclusion of video games within the scope of provisions appropriate to computer programs, audiovisual works, multimedia works and hybrid works. Each proposal for a solution to the topic in question was presented in such a way as to not only illustrate the legal issues related to a given solution, but also the possible consequences for the game industry in terms of the interests of both developers and players. | pl |
dc.abstract.pl | Praca ma na celu przybliżenie problemu statusu prawnego gry wideo w granicach prawa autorskiego w Polsce, a co za tym idzie także na terenie Unii Europejskiej. Poruszony został temat możliwego objęcia gier wideo przepisami odpowiednimi dla programów komputerowych, utworów audiowizualnych, utworów multimedialnych oraz utworów hybrydowych. Każda propozycja rozwiązania omawianego tematu została zaprezentowana w taki sposób aby nie tylko przybliżyć kwestie prawne związane z danym rozwiązaniem ale także możliwe konsekwencje dla branży growej zarówno pod względem interesów deweloperów jak i graczy. | pl |
dc.affiliation | Wydział Prawa i Administracji | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Targosz, Tomasz - 132370 | pl |
dc.contributor.author | Kozioł, Małgorzata | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WPA3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Targosz, Tomasz - 132370 | pl |
dc.contributor.reviewer | Widła, Bohdan | pl |
dc.date.accessioned | 2024-03-11T21:31:21Z | |
dc.date.available | 2024-03-11T21:31:21Z | |
dc.date.submitted | 2024-02-23 | pl |
dc.identifier.apd | diploma-171703-275456 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/327836 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | Video games, copyright law, new technologies, audiovisual work, multimedia work, hybrid work, computer programs. | pl |
dc.subject.pl | Gry wideo, prawo autorskie, nowe technologie, utwór audiowizualny, utwór multimedialny, utwór hybrydowy, program komputerowy. | pl |
dc.title | Legal Status of video game in copyright law | pl |
dc.title.alternative | Status Prawny gry wideo w prawie autorskim | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |