Reklama handlowa w okresie międzywojennym na przykładzie tygodnika "Światowid".

master
dc.abstract.enThe elaboration presents the history of the Polish press advertising in the 20s and 30s the 20th century on the example of one of the most popular magazines of the period – “Światowid” weekly (1924-1939), being published by the company release Ilustrowany Kurier Codzienny (IKC).The first chapter concerns the history of the advertising development in Poland and in the world before 1939. It discusses the structure of the art (organizations, precursors, the theoretical aspects of advertising – literature, etc.)The second part examines and describes the visual and verbal elements which were used in the creation of newspaper ads published in “Światowid” weekly.The products and services which were advertised in the weekly IKC press concern are the subject of the third chapter. The attempt of explanation of the dominance of particular groups advertising articles is also undertaken.pl
dc.abstract.plPraca przedstawia historię polskiej reklamy prasowej w latach 20. i 30. XX wieku na przykładzie jednego z najpoczytniejszych czasopism tego okresu – tygodnika „Światowid” (1924-1939), wydawanego przez koncern prasowy Ilustrowany Kurier Codzienny (IKC). W pierwszym rozdziale opracowania przedstawiono historię rozwoju reklamy – w Polsce i na świecie – do roku 1939. Omówiono struktury tej dziedziny wiedzy (organizacje, prekursorów, teoretyczne aspekty reklamy - literaturę, etc.).W części drugiej zbadano i opisano jakimi elementami wizualnymi i werbalnymi posługiwano się przy tworzeniu reklam prasowych publikowanych w tygodniku „Światowid”.Rozdział trzeci opisuje jakie produkty i usługi były przedmiotem reklamy prasowej w tygodniku koncernu IKC. Podjęto również próbę wyjaśnienia dominacji reklam poszczególnych grup artykułów.pl
dc.affiliationWydział Historycznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorBrzoza, Czesław - 127445 pl
dc.contributor.authorKornafel, Wojciechpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WH3pl
dc.contributor.reviewerRojek, Wojciechpl
dc.contributor.reviewerBrzoza, Czesław - 127445 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T13:25:22Z
dc.date.available2020-07-24T13:25:22Z
dc.date.submitted2012-10-19pl
dc.fieldofstudyhistoriapl
dc.identifier.apddiploma-72032-13803pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/185062
dc.languagepolpl
dc.subject.enhistory of advertising; press advertising; Swiatowid;pl
dc.subject.plhistoria reklamy; reklama prasowa; Światowid;pl
dc.titleReklama handlowa w okresie międzywojennym na przykładzie tygodnika "Światowid".pl
dc.title.alternativeCommercial advertising in the Interwar Era on the example of the “Światowid” weekly.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The elaboration presents the history of the Polish press advertising in the 20s and 30s the 20th century on the example of one of the most popular magazines of the period – “Światowid” weekly (1924-1939), being published by the company release Ilustrowany Kurier Codzienny (IKC).The first chapter concerns the history of the advertising development in Poland and in the world before 1939. It discusses the structure of the art (organizations, precursors, the theoretical aspects of advertising – literature, etc.)The second part examines and describes the visual and verbal elements which were used in the creation of newspaper ads published in “Światowid” weekly.The products and services which were advertised in the weekly IKC press concern are the subject of the third chapter. The attempt of explanation of the dominance of particular groups advertising articles is also undertaken.
dc.abstract.plpl
Praca przedstawia historię polskiej reklamy prasowej w latach 20. i 30. XX wieku na przykładzie jednego z najpoczytniejszych czasopism tego okresu – tygodnika „Światowid” (1924-1939), wydawanego przez koncern prasowy Ilustrowany Kurier Codzienny (IKC). W pierwszym rozdziale opracowania przedstawiono historię rozwoju reklamy – w Polsce i na świecie – do roku 1939. Omówiono struktury tej dziedziny wiedzy (organizacje, prekursorów, teoretyczne aspekty reklamy - literaturę, etc.).W części drugiej zbadano i opisano jakimi elementami wizualnymi i werbalnymi posługiwano się przy tworzeniu reklam prasowych publikowanych w tygodniku „Światowid”.Rozdział trzeci opisuje jakie produkty i usługi były przedmiotem reklamy prasowej w tygodniku koncernu IKC. Podjęto również próbę wyjaśnienia dominacji reklam poszczególnych grup artykułów.
dc.affiliationpl
Wydział Historyczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Brzoza, Czesław - 127445
dc.contributor.authorpl
Kornafel, Wojciech
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WH3
dc.contributor.reviewerpl
Rojek, Wojciech
dc.contributor.reviewerpl
Brzoza, Czesław - 127445
dc.date.accessioned
2020-07-24T13:25:22Z
dc.date.available
2020-07-24T13:25:22Z
dc.date.submittedpl
2012-10-19
dc.fieldofstudypl
historia
dc.identifier.apdpl
diploma-72032-13803
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/185062
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
history of advertising; press advertising; Swiatowid;
dc.subject.plpl
historia reklamy; reklama prasowa; Światowid;
dc.titlepl
Reklama handlowa w okresie międzywojennym na przykładzie tygodnika "Światowid".
dc.title.alternativepl
Commercial advertising in the Interwar Era on the example of the “Światowid” weekly.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
23
Views per month
Views per city
Warsaw
5
Krakow
4
Gdansk
2
Mogilany
2
Wroclaw
2
Dublin
1
Kolbuszowa
1
Miami
1

No access

No Thumbnail Available